Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 20:42
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av addicted2fb
Usch. Tycker att det händer mycket i Enköping senaste åren, har de lagt ner polisstation eller ändrat något annat som leder till ökad brottslighet?
Ha ha! Vart har du levt senaste åren? Såhär ser det ut i stort sett överallt i Sverige nu för tiden. Våra styrande vill få det till att anmälningsbenägenheten har ökat men även en lågbegåvad förstår varför det blivit som det blivit senaste åren.
Citera
2018-06-17, 04:25
  #50
Medlem
Kattriarkens avatar
Mitt ex bodde i (vid/på?) Galgvreten när vi träffades. Fick intrycket av att det var som Upplands alldeles egna Värmland. WT utav helvete. Mitt ex (som inte heller var särskilt kulturellt belevad på den tiden) bekantade sig med en granne i samma ålder. Dennes bror var tydligen okänd i området då han var torsk på heroin och modern tvingades att jobba två jobb för att kunna försörja sina vuxna barn. De få gånger jag hängde i grannens kretsar så märktes det väldigt tydligt att folk med andra hudfärger var tämligen ovälkomna i området. Tvivlar på att den saken har ändrats särskilt mycket på de här åren.
Citera
2018-06-18, 09:47
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
"Omskakad men behövde inte sjukhusvård". Låter inte som något mordförsök.
Om någon tex skjuter mot någons huvud med pistol men missar med 5cm kan det ändå räknas som mordförsök utan att nån behöver åka till sjukhus
Citera
2018-06-18, 11:26
  #52
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Exakt, sanslöst med dessa tickande bomber som tillåts vistas ute bland vanligt folk. Förhoppningsvis hålls han i förvar nu till att utvisning kan verkställas, men tyvärr är det nog för mycket begärt.


Hahaha, dagens garv. Är det en utlänning så snackar vi ju varken förvar eller fängelse, den grövsta påföljden du kan få som nyinvandrad är ju samhälls"tjänst". Dvs sitta å fika med några vaktmästare under någon vecka.

Är det bekräftat att MGM är utlänning?
Citera
2018-06-18, 11:46
  #53
Medlem
ratanax2s avatar
Hade personen skägg månne...?
Citera
2018-06-21, 22:26
  #54
Medlem
addicted2fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albypeter
Ha ha! Vart har du levt senaste åren? Såhär ser det ut i stort sett överallt i Sverige nu för tiden. Våra styrande vill få det till att anmälningsbenägenheten har ökat men även en lågbegåvad förstår varför det blivit som det blivit senaste åren.

Oj, vad tråkigt det var att bli indirekt anklagad för att vara lågbegåvad. Men, jag överlever.

Hursom. Om du nu har svaret, som du antyder: Att samtliga personer med högre begåvning än vad jag besitter har. Så vill jag att du informerar mig! Undervisa mig!
__________________
Senast redigerad av addicted2fb 2018-06-21 kl. 22:31.
Citera
2018-06-27, 22:29
  #55
Medlem
Citat:
”Mamma hjälp.”

Det var allt som den sexåriga flickan fick ur sig. När mamman vände sig om stod en okänd man i 45-årsåldern med händerna om dotterns hals.

”Jag vill döda dig.”

[...]

Hon [mamman] rusar fram och kämpar med att få loss händerna. Det hela ska pågå i cirka en minut enligt mamman. Tillslut får hon mannen ur balans, han faller bakåt och tappar greppet. Hon springer från platsen.

Hon stöter på en väninna och ber denne fota mannen. Hon lyckas och med hjälp av bilden kan polis gripa mannen. I förhör säger han sig inte vara inblandad i händelsen och att polisen får ”göra som de vill” i fallet.

Mannen åtalas för misshandel och olaga hot vid Uppsala tingsrätt.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...handel-av-barn
Citera
2018-08-14, 10:10
  #56
Medlem
Citat:
Gärningen rubricerades inledningsvis som mordförsök, men ändrades senare till misshandel och olaga hot. Mannen åtalades, men nekade vid rättegången till anklagelserna. Enligt tingsrätten visar emellertid flickans och mammans berättelser tillsammans med annan bevisning att han är skyldig till angreppet. Flickan fick enligt domen smärta, ömhet och ett rivmärke på halsen av strypgreppet.

Den tidigare ostraffade mannen fälls för misshandel och olaga hot. En rättspsykiatrisk undersökning har visat att han lider av en allvarlig psykisk störning och att överfallet på flickan skedde under påverkan av den psykiska störningen. Enligt undersökningen finns det risk att mannen fortsätter begå allvarliga brott. Han döms därför till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

Åklagaren får inte gehör för sin begäran att mannen, som inte är svensk medborgare, ska utvisas efter avtjänat straff. Enligt domstolen finns inte tillräckliga skäl för utvisning. Tingsrätten är enig i sin dom.
http://unt.se/nyheter/enkoping/man-t...s-5049768.aspx

(Mina fetningar.)

Självklart ska man inte utvisa sådana här våldsverkare...
Citera
2018-08-14, 13:36
  #57
Medlem
borgir82s avatar
Tilltalad
Kesete Mogos, 19741223-4515
Frihetsberövande: Häktad
Korsängsgatan 79 Lgh 1103
749 49 Enköping
Medborgare i Eritrea

Tingsrättsdom:

https://minfil.com/k2NdP6f4bf/Uppsal...2018-08-08.pdf
Citera
2018-08-23, 09:50
  #58
Medlem
Någon som har namnet på GM?
Citera
2018-08-23, 09:51
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SneskjutnaGeten
Någon som har namnet på GM?

Sorry missade att det postats redan!
My bad.
Citera
2018-08-23, 10:20
  #60
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Tilltalad
Kesete Mogos, 19741223-4515
Frihetsberövande: Häktad
Korsängsgatan 79 Lgh 1103
749 49 Enköping
Medborgare i Eritrea

Tingsrättsdom:

https://minfil.com/k2NdP6f4bf/Uppsal...2018-08-08.pdf

Så tingsätten kom fram till att negern utfört dådet och att han haft nedsatt impulskontroll men att det varit en uppsåtlig handling att skada barnet. Negerm är inte svensk medborgare men ska INTE utvisas? För att Sverige blir ett säkrare land om negrer som stryper barn får stanna?!? Negern är definitivt inte den ende som agerat kriminellt och hänsynslöst i det aktuella fallet; de ansvariga för domen är också att betrakta som kriminella.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback