Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-15, 00:30
  #217
Medlem
Voyaflexs avatar
De parfymerna jag har fått mest positiva kommentarer genom åren för:

1. Davidoff Zino - En djup parfym som luktar fantastiskt. Lite mysk, ros, vanilj, trä mm.
Ska tydligen även vara Johnny Depp's samt någon annans kändis favoritparfym. Klär nog killar 25+
Den luktar tryggt och manligt kort och gott. Kvällsparfym dock.

2. Joop! Nightfly - En frisk parfym. Svårt att säga vad den luktar, den har djupet av en manlig parfym men med lite friska toner av citrus, mandel och mysk men utan att för att den delen bli den där sportiga parfymen, som jag personligen avskyr. Det är en lugn parfym som känns avslappnad men samtidigt frisk och somrig. Passar nog alla över 20 och vid de flesta tillfällen.

3. A*Men EdT - Går lite i tonerna av Davidoff Zino, men en lättare variant av den. Har inte samma pondus, och kan användas vid alla tillfällen.


De andra som fungerar och faktiskt bara ligger snäppet under är några som tidigare nämnts i tråden:

1 Million EdT (Frisk och mörk) Svår parfym, den kan lukta kvinnligt på någon och manligt på andra.
Boss Bottled EdT (Mörk parfym)
Joop! Homme EdT (Mörk parfym med inslag av bär)


De sista som är uttjatade, men likt en Pripps blå sitter lika bra oavsett hur länge de än har existerat är följande:

Fahrenheit Dior
Jean Paul Gaultier Body


Och till killen som tappade sin flaska i golvet, det var inte röd Samba för killar? Den luktar väldigt fruktigt.
__________________
Senast redigerad av Voyaflex 2018-06-15 kl. 00:34.
Citera
2018-06-15, 00:34
  #218
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow
Vad tror ni om Burberry London for Men?
Den är ok. Acqua di gio är också en klassiker.
Citera
2018-06-15, 00:39
  #219
Medlem
Gardiennes avatar
David Beckham?
Citera
2018-06-15, 01:06
  #220
Medlem
Många tjejer blir avtända av killar med parfym och perfekt stylat hår. Aco herrdeo och manlighet funkar alltid. Sluta vara så gay med all jävla skönhetsprodukter. Äckligt.
Citera
2018-06-15, 20:14
  #221
Medlem
TrikkFukks avatar
Bleu de Chanel, en grym klassiker.
Citera
2018-06-15, 20:24
  #222
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basil63
Kalle Klen "Obsession" is the shit.

Jag gillar verkligen den doften, men jag undrar om parfym verkligen fungerar för att attrahera någon.
Citera
2018-06-16, 02:23
  #223
Medlem
När jag frågat kvinnor så får jag oftast höra Davidoff (vet inte vilken det är men tror de menar Cool water eller något liknande) och Dior's Sauvage.
Citera
2018-06-17, 00:49
  #224
Medlem
Aventus Creed
JPG Ultra male
YSL la nuit d’homme (eller den jag har på mig i skrivande stund, CH men prive)
Acqua di gio

Som ni alla vet; dofter är inte sällan säsongsbaserade, tillställning och klimat påverkar en hel del.

Själv gillar jag Prada l’homme och Creed mest på mig själv.

Minst: allure homme eau extreme

Testade en del i New York som kostade en smärre förmögenhet som luktade sjukt gott för övrigt, men en avgörande faktor är hur väl perfymen projicerar och sätter sig i luften, inte hur den doftar på nära håll.
__________________
Senast redigerad av Dr.Beak 2018-06-17 kl. 00:55.
Citera
2018-06-17, 22:21
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Jag vill veta vilken killparfym jag ska ha på mig. Just nu använder jag Gucci guilty absolute. Å det är bara en tjej som har sagt att den luktar gott.
När jag hade one million så var det en tjej som alltid sa att jag luktade gott. Men nu har hon inte sagt det.

Killar får också svara. Har ni killar haft någon parfym som har fått många tjejer att säga "Vad gott du luktar"?

Jag älskar Jean paul gaultier!! Den blå flaskan med manskroppen. Brukar ta med mig en sån provsticka med den varje gång jag är på åhlens så man kan sniffa på den lite då o då haha!
Citera
2018-06-18, 21:53
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nykula
Alla tjejer tycker ju inte om samma parfymer men en som verkar vara populär är ju one million. Minns en kille som gick i min klass hade bi-es EGO parfym och alla tjejer i klassen tyckte han luktade underbart!

Har du nån koll på vilken färg det var han hade, för det verkar finnas svart och röd etc
Citera
2018-06-24, 12:22
  #227
Medlem
Nykulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubergrym
Har du nån koll på vilken färg det var han hade, för det verkar finnas svart och röd etc
Flaskan var silverfärgad minns jag
Citera
2018-06-24, 14:27
  #228
Medlem
Cosmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Många tjejer blir avtända av killar med parfym och perfekt stylat hår. Aco herrdeo och manlighet funkar alltid. Sluta vara så gay med all jävla skönhetsprodukter. Äckligt.

Ingen vill höra ditt skitsnack här. Detta är en hobby likväl allt annat i världen. Vissa gillar fotboll, vissa gillar parfymer. Deal with it.

Jag vill slå en pling för två parfymer som är helt fantastiska.

Den ena är Versace Eros. En parfym som jag fått många komplimanger från.
Den andra är Carolina Herrera 212 VIP. Väldigt god parfym men lukten försvinner tyvärr fort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback