Citat:
Kollat bilderna nu. Stenskott. Du har ju även berättat om flera stenskott i rutan.
Kanten där du fått stenskott har jag också haft några som jag snarast bättrat. Utsatt del som verkar vara lätt att träffa. De du har verkar varit där ett bra tag och vägsaltet har gjort sitt. Alternativt är du på Västkusten och där rostar det väldigt lätt.
Du skriver:
"Vindrutan har 3 stenskott om jag minns rätt"
Troligen ett större antal mindre märken av flygande sten som man inte direkt tänker på.
Stenskott i rutan ska man laga snarast för annars kan de växa och rutan spricka.
Bilden visar även att du har fågelskit på taket. Inte speciellt rädd om bilen.
Jo jag har en Volvo jag med och den är jäkligt välvårdad. 3 små stenskott varav ett i samma område som du har men alla givetvis ifyllda för länge sedan. Alltid handtvätt och givetvis lackbehandlad före den användes.
Jag skulle nog råda dig till att lacka om taket snarast innan rosten får djupare grepp i plåten.
Edit: Så många. Frugan råkade hamna bakom en lastbil med grus och den yrde av lasten och blev ett tiotal stenskott som jag fick ta hand om samt ett gäng mindre småmärken i vindrutan.
Kanten där du fått stenskott har jag också haft några som jag snarast bättrat. Utsatt del som verkar vara lätt att träffa. De du har verkar varit där ett bra tag och vägsaltet har gjort sitt. Alternativt är du på Västkusten och där rostar det väldigt lätt.
Du skriver:
"Vindrutan har 3 stenskott om jag minns rätt"
Troligen ett större antal mindre märken av flygande sten som man inte direkt tänker på.
Stenskott i rutan ska man laga snarast för annars kan de växa och rutan spricka.
Bilden visar även att du har fågelskit på taket. Inte speciellt rädd om bilen.
Jo jag har en Volvo jag med och den är jäkligt välvårdad. 3 små stenskott varav ett i samma område som du har men alla givetvis ifyllda för länge sedan. Alltid handtvätt och givetvis lackbehandlad före den användes.
Jag skulle nog råda dig till att lacka om taket snarast innan rosten får djupare grepp i plåten.
Edit: Så många. Frugan råkade hamna bakom en lastbil med grus och den yrde av lasten och blev ett tiotal stenskott som jag fick ta hand om samt ett gäng mindre småmärken i vindrutan.
Sunnimod är en härlig karaktär, som tycker att alla ska leva som han gör. Handtvätt varje vecka, gå till hobbyrummet och blanda färg och styra och ställa i en BRF. En rolig parantes är att bilhandtvätt hemma numera enligt rådande miljölagar normalt är förbjudet hemma, därav måste man alltid tvätta på en anläggning. Det kostar nog iaf en 100 kr i veckan, tvivlar på att vår goda Flashbackare gör detta, utan han står nog som en miljöbov på garageinfarten medan han gnäller som en "Man som heter Ove" över alla jävla grannar som inte gör som de ska!
PS: Det är ekonomiskt vansinne att tvätta bilen en gång i veckan, oavsett om du gör det själv eller ej. Tid är pengar.
r.