Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-14, 22:50
  #157
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Efterfrågan finns, men det är på tok för tidigt att göra ett Fallout MMO, i mitt tycke så måste Bethseda lätta på valet av "raser" innan de kan ta serien till MMO nivå, låt oss spela som ghouls och eventuellt Supermutanter (beroende på när man vill sätta det, för om man sätter det allt för sent så blir även Supermutanter lite konstigt då de är en döende ras i Fallout 3 och New Vegas) åtminstone till en sådan nivå att spelarbasen har hunnit vänja sig vid tanken av att spela något annat än en människa.
Just det skulle vara intressant, styra över en ghoularme, gå ut och klubba ihjäl människor med mutantvännerna, militär disciplin med bos, enclave som vill utrota alla nonhumans, institutet med sina syntch, raiders av olika slag...
Citera
2018-06-14, 22:57
  #158
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Just det skulle vara intressant, styra över en ghoularme, gå ut och klubba ihjäl människor med mutantvännerna, militär disciplin med bos, enclave som vill utrota alla nonhumans, institutet med sina syntch, raiders av olika slag...

Grejen är väl egentligen att Fallout skulle behöva en ny "the master" som kan leda en ny mutantarmé likt the masters army och Unity var i Fallout (1), skulle man skapa en sådan situation där du har en sida som vill bevara viljan efter ett nytt samhälle som ska likna det gamla medan du har en annan sida som vill skapa en ny värld utan människor då det var människorna och deras gamla samhälle som satte världen i brand.
Citera
2018-06-15, 00:21
  #159
Medlem
Reggaemans avatar
Tips för dom som vill se bakom kulisserna på Fallout 76

https://www.youtube.com/watch?v=gi8PTAJ2Hjs

Efter att ha sett den här dokumentären så känner jag att att "storyn" är Fallout 76 svagaste sida utifrån vad de har berättat hittills, det de verkar upprepa hela tiden är att
"- du kommer kunna utforska områden, bygga vapen, uppgradera din armor, bygga ett camp och försvara dig mot andra spelare! Men oroa er inte, det kommer finnas en story"

Känns ju som att det kommer att bli väldigt mycket upprepande av samma sak hela tiden...jag gillar att utforska open world games men efter ett tag blir det ju tråkigt
__________________
Senast redigerad av Reggaeman 2018-06-15 kl. 00:34.
Citera
2018-06-15, 13:41
  #160
Medlem
Överlag besviken på Fallout 76. Blir nog första versionen av samtliga Fallouts som jag inte kommer att spela. Fallout 3 och 4 byggde i en vettig riktning men 76 ger mig dåliga vibbar - detta jävla 'online'-trams, multiplayer, en massa nya monster (fullständigt onödigt!).

Det var väl ofrånkomligt att Bethesda skulle sälja ut Fallout förr eller senare - man får vara glad att 3 och 4 var så bra som de faktiskt var. 76 blir tummen ner för mig, och det märktes redan på E3 att folk tyckte det var ovanligt lackluster. Inte alls samma känsla som inför 4:an.
Citera
2018-06-15, 14:20
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
FAAAAAAAN!!!! Helt online!!! Multiplayer Open World Survival!!!

Inget köp för min del!!!
Haha, min känsla exakt. Bethesda vet verkligen hur man sparkar på folk som redan ligger ned. Med största sannolikhet blir detta bara en WoW version av Fallout med överdrivna monster som passar det typiska döda-en-boss scenario alltför vanligt i MMO-spel.

Förstod jag det rätt blir det inga eller få NPCs och storylinen är inte mycket att hänga i granen. Multiplayer Open World Survival summerar nog upp det mesta av spelet.

Utan single player offline mode, blir det med största sannolikhet inget köp för mig. Det blir väl som med DayZ där 90% av spelarna sitter och väntar på dem övriga 10% så att de kan köra över dem och göra en youtube video av det hela.

Jaja, man får vänta tills nästa år på releasen av Starfield och ytterligare ett år eller två på ES 6.
Citera
2018-06-15, 17:15
  #162
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Haha, min känsla exakt. Bethesda vet verkligen hur man sparkar på folk som redan ligger ned. Med största sannolikhet blir detta bara en WoW version av Fallout med överdrivna monster som passar det typiska döda-en-boss scenario alltför vanligt i MMO-spel.

Förstod jag det rätt blir det inga eller få NPCs och storylinen är inte mycket att hänga i granen. Multiplayer Open World Survival summerar nog upp det mesta av spelet.

Utan single player offline mode, blir det med största sannolikhet inget köp för mig. Det blir väl som med DayZ där 90% av spelarna sitter och väntar på dem övriga 10% så att de kan köra över dem och göra en youtube video av det hela.

Jaja, man får vänta tills nästa år på releasen av Starfield och ytterligare ett år eller två på ES 6.

Speciellt med tanke på att de har gått ut med att man hela tiden kommer att se på kartan vart alla spelare befinner sig...kommer ju inte dröja länge förrän man hamnar på en server där alla spelare gaddar ihop sig mot en ensam spelare och bara dödar denna om och om igen...
Citera
2018-06-15, 22:49
  #163
Medlem
Funderat lite mera, i egenskap av dogmatisk Fallout-fanboy;

Det är framförallt de nya monstren som får mig att känna att Fallout 76 är 'bara ännu ett spel'. De hade banne mig kunnat komma undan med all övrig people-pleasing (mmorp-kulturen) bara de höll eposet sant till sitt ursprung. Detta känns ungefär som när Games Workshop torpederade sitt eget spelsystem - man förstår varför de gör det men det är ändå korkat..
Citera
2018-06-18, 03:28
  #164
Medlem
spicyjazs avatar
I don't think mods will work very well on this game, even on the private servers.
Citera
2018-06-18, 12:27
  #165
Medlem
Ser att privata servrar har nämnts men är det ens något som kommer ske?

Är inte så lockad av spelet men om man kan spela ensam på en egen server kommer jag nog skaffa det senare bara för att utforska världen. Har ju ändå spenderat ca 600h i F4 utan att mött luftskeppet än
Citera
2018-06-18, 21:41
  #166
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spicyjaz
I don't think mods will work very well on this game, even on the private servers.

Citat:
Ursprungligen postat av RedPlysch
Ser att privata servrar har nämnts men är det ens något som kommer ske?

Är inte så lockad av spelet men om man kan spela ensam på en egen server kommer jag nog skaffa det senare bara för att utforska världen. Har ju ändå spenderat ca 600h i F4 utan att mött luftskeppet än

Så vitt jag har hört i intervjuer hittills så kommer det inte finnas privata servrar, det kommer inte gå att välja servrar överhuvudtaget, du kommer starta spelet och automatiskt hamna i en server precis som när du startar ett single player spel
Citera
2018-06-21, 12:29
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedPlysch
Ser att privata servrar har nämnts men är det ens något som kommer ske?

Är inte så lockad av spelet men om man kan spela ensam på en egen server kommer jag nog skaffa det senare bara för att utforska världen. Har ju ändå spenderat ca 600h i F4 utan att mött luftskeppet än

Imponerande. Om jag kunde spela om från början så hade jag gjort samma sak. Själv är jag level 250 och ströspelar lite då och då...

F4 var faktiskt ganska bra.. Man skulle ha byggt vidare på vad man hade där; Expanderat kartan, integrerat game progress från det ena spelet till det andra, fördjupat sagoberättandet och gjort det hela hårdare och mörkare..

Tyvärr tyder allt på att Mr Howard valt den rakt motsatta vägen. Jag tror det nya spelat för all del kommer att spelas av en ny generation spelare, men min väna förhoppning är att nästa installation blir den "return to the original" som vi silverryggar trånar efter..
Citera
2018-06-21, 19:03
  #168
Medlem
Ferdawoons avatar
Jag är inte helt anti vad de försöker göra, så länge de är tydliga med att detta är ett sidoprojekt och att Fallout 5 är på gång, om än i längsamt tempo. Om de snarare ser detta som något att ha istället för sina Singleplayer Fallouts blir jag lite ledsen.

Sedan är jag inte helt överens med deras upplägg om servers etc. Min tanke hade varit ett EVE-liknande scenario där utvecklarna bygger en gigantisk värld och sedan låter spelarna skapa sina olika factions själva. Kanske ett stort gille hade gått ihop och byggt Diamond City eller Bunker Hill från F4 men där det är spelare som samlat skräp från områdt och byggt, där det är spelare som står vakt och bygger skydd etc. Samma tillitsproblem som i EVE där stora grupper tex administrerar en egen spelar-bank för andra spelare och där de ju KAN scamma alla i spelet, men det är en risk alla får bedöma om de vill ta. Kanske en grupp satsar på Caravans, andra just är Scavengers. Några startar olika perversa och blodtörstiga Raider-gäng med mera.
Problemet är väl dock att det är lättare att bygga en stor värld full av halvtom rymd istället för en gigantisk replica av West Virginia..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback