• 13 845 online
  • 1 198 638 medlemmar
  • 62 097 284 inlägg
  • 4
  • 5
2018-06-14, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Slog väl över i skallen på mig men mitt angrepp var verbalt. Då är det OK. Kunde ha uttryckt mig bättre. Däremot är det viktigt att inte välta partiers bord i ren ilska. Man kan säga några väl valda ord och fråga hur Svenskt är Sverige nu?
Jo men nu var ju frugan damage controller.
Detta med väl valda ord funkar inte på dessa människor, (däremot en öronbedövande tystnad, som när nationalekonomen blev intervjuad i SVT om huruvida flyktingmottagande innebär en ekonomisk vinst...herrej-r vad jag njöt. Ingen kunde avbryta eller klippa bort)
Iaf framgick det väl tydligt vad du tyckte, gott så!
Visades detta episka klipp i rutan?😉
Senast redigerad av rosalenin 2018-06-14 kl. 20:49.
Citera
2018-06-14, 20:53
Medlem
beyonds avatar
Helt rätt, synd att fanskapet inte dog på kuppen.
Citera
2018-06-14, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Helt rätt, synd att fanskapet inte dog på kuppen.
I TV-rutan...
Citera
2018-06-14, 21:29
Avstängd
FluktarBobs avatar
Ja, inte är det konstigt i alla fall. Lite taskigt kanske men om man ansluter sig till satans hantlangare får man nog räkna med att bli hatad.
Citera
2018-06-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Jo men nu var ju frugan damage controller.
Detta med väl valda ord funkar inte på dessa människor, (däremot en öronbedövande tystnad, som när nationalekonomen blev intervjuad i SVT om huruvida flyktingmottagande innebär en ekonomisk vinst...herrej-r vad jag njöt. Ingen kunde avbryta eller klippa bort)
Iaf framgick det väl tydligt vad du tyckte, gott så!
Visades detta episka klipp i rutan?😉

Det filmades men visades aldrig. Dom tyckte nog att jag var för obehärskad och min fru hade kommit med i rutan utan att förtjäna denna uppmärksamhet.

Håller med, tystnad kan vara den bästa protesten.
Citera
2018-06-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det filmades men visades aldrig. Dom tyckte nog att jag var för obehärskad och min fru hade kommit med i rutan utan att förtjäna denna uppmärksamhet.

Håller med, tystnad kan vara den bästa protesten.
Ja men då ska det vara i en situation där den får tala...omgivningen förväntar sig ett svar, blir rentav otålig när det inte kommer...
vår tystnad är de dödsförskrämda fårens, när de leds till slaktbänken. Helt i sin ordning.
Nej får tänka på morgondagen. Barnbarnen har skolavslutning.
Vi kanske ses vid valurnan😉!
Citera
2018-06-14, 22:03
Medlem
MrStreamers avatar
"Den främmande mannen säger åt honom att ta av sig SVT-tröjan och slår honom sedan i bröstet med knuten näve."

Låter osannolikt. Inga vittnen? Nån som ingrep? Anledning till att svt-loggan uppfattades som ett rött skynke för en tjur? False flag? Syfte att svt-personal ska få tjänstemannastatus?
Citera
2018-06-14, 22:51
Medlem
Oreokalles avatar
”Jag tycker att det här är ett tecken på att samhällsklimatet har blivit allt värre", nu vaknade SVT.
Citera
2018-06-14, 22:54
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Intressant inställning. Med den synen på ansvar så har alltså du ansvar för vad alla gör hos din arbetsgivare.

Är du efterbliven?

Du inser väl att det finns omständigheter som gör att just det du ironiserar kring faktiskt är rimligt, medans det i normalfallet självklart inte är så.

T.ex, du jobbar som taxichaufför och:

1. en i ditt arbetslag kör ihjäl en kvinna. Du bör inte avsluta din anställning.

2. en i ditt arbetslag blir påkommen med att systematiskt köra ihjäl svenska kvinnor. Chefen fördömer det och personen sparkas och fängslas. Du bör inte avsluta din anställning.

3. en i ditt arbetslag blir påkommen med att systematiskt köra ihjäl svenska kvinnor. Chefen skyddar den anställda men personen fängslas. Efter avtjänat straff återanställs personen. Du bör avsluta din anställning.

4. Ditt företag uppmuntrat att chaufförerna kör ihjäl svenska kvinnor med olika bonussystem och lönesteg. Chefen skyddar de som ägnar sig åt det och släpper desinformation som förvillar allmänheten Du med din insyn vet bättre men gör inget för att hindra det. Tvärtom godkänner du beteendet och normaliserar det genom att stanna. I detta fallet bör du bli straffad för att du valde att stanna kvar fastän du förstod vad som pågick.

Förstår du nu? Självklart ska journalisten ha stryk.
Citera
2018-06-14, 22:58
Medlem
gurkmajjas avatar
Han kan ju prova att vara valarbetare för SD.
Citera
  • 4
  • 5