Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 20:36
  #145
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Riktigt dåligt av han att säga på presentationen att "visst kan man lira single inga problem" och sen i efter intervjun säga raka motsatsen, med samma logik så går det ju att spela Wow single till en viss grad

Fast på presentationen sa han "solo" och inte "singleplayer" vilket betyder att du kan klara quests och andra saker utan hjälp av andra spelare eller co-op, du kommer dock alltid att ha andra spelare omkring dig som kommer att kunna interagera med dig när som helst om jag har förstått det rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av ResKille91
Hur kommer det bli med quests och traders ?
Nu när det inte finns npcs

Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Fattar bara inte hur det ska funka utan riktiga NPCS? Hur roligt är det att ta quest ifrån robotar/holotapes hela tiden? Finns väl inget RPG oavsett om det är ett singleplayer eller MMORPG som inte har haft NPCS?

Dom säger ju att man kommer kunna få quests från robotar, det måste väl inkludera synths som fanns med i Fallout 4? De är ju i princip robotar och då lär det ju kännas som att det finns riktiga NPCs i spelet?

-------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har läst i många trådar på olika forum och många kommentarsfält lite överallt och det känns ju som att majoriteten av folk är besvikna på att det endast kommer vara Online?

Undrar om Bethesda kommer att släppa ett single player story mode till Fallout 76 nåt år efter att Fallout 76 Online har släppts...många lär ju spela online men majoriteten (om jag ska gå efter vad jag har läst) vill ju ha ett klassisk Fallout med single player.

Online delen kanske bara är en anledning för att få jobba på singleplayer delen ett tag till innan release, man kan ju hoppas iallafall
Citera
2018-06-13, 21:04
  #146
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Fast på presentationen sa han "solo" och inte "singleplayer" vilket betyder att du kan klara quests och andra saker utan hjälp av andra spelare eller co-op, du kommer dock alltid att ha andra spelare omkring dig som kommer att kunna interagera med dig när som helst om jag har förstått det rätt.





Dom säger ju att man kommer kunna få quests från robotar, det måste väl inkludera synths som fanns med i Fallout 4? De är ju i princip robotar och då lär det ju kännas som att det finns riktiga NPCs i spelet?

-------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har läst i många trådar på olika forum och många kommentarsfält lite överallt och det känns ju som att majoriteten av folk är besvikna på att det endast kommer vara Online?

Undrar om Bethesda kommer att släppa ett single player story mode till Fallout 76 nåt år efter att Fallout 76 Online har släppts...många lär ju spela online men majoriteten (om jag ska gå efter vad jag har läst) vill ju ha ett klassisk Fallout med single player.

Online delen kanske bara är en anledning för att få jobba på singleplayer delen ett tag till innan release, man kan ju hoppas iallafall

Synthes är dock inte uppfunna än i fallout 76, det är på tok för tidigt för det
Citera
2018-06-13, 21:17
  #147
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Synthes är dock inte uppfunna än i fallout 76, det är på tok för tidigt för det

Oh right...det tänkte jag inte på
Citera
2018-06-13, 22:19
  #148
Medlem
pepsi haxs avatar
Vad går spelet ut på om de knappt finns nå npc's?

Och jag undrar hur ofta det går att avfyra nukes.. hela kartan lär vara en krater konstant.
Citera
2018-06-14, 06:32
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Vad går spelet ut på om de knappt finns nå npc's?

Och jag undrar hur ofta det går att avfyra nukes.. hela kartan lär vara en krater konstant.

Funderade på hur pass kartan förändrades av en nuke, jag gissar att det kommer bli liknande en rad-storm ungefär. Alltså bara som en vädereffekt, med kanske lite andra mobs(svårare?) samt att byggda baser, folk och (ordinarie)mobs dör? Eller har dom tänkt sig något likande battlefield med miljöer och byggnader man kan förstöra?
Citera
2018-06-14, 08:28
  #150
Medlem
270215s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Funderade på hur pass kartan förändrades av en nuke, jag gissar att det kommer bli liknande en rad-storm ungefär. Alltså bara som en vädereffekt, med kanske lite andra mobs(svårare?) samt att byggda baser, folk och (ordinarie)mobs dör? Eller har dom tänkt sig något likande battlefield med miljöer och byggnader man kan förstöra?

Hörde nån intervju där det sades att nuke effekten är temporär och att kartan återställs sakta efter en nuke, så jag gissar att det blir som the glowing sea i Fallout 4 ett tag.
Citera
2018-06-14, 10:53
  #151
Medlem
Årests största besvikelse? Ingen ville ha ett Fallout online. Följt av BF5 och deras historiska revisionism.
Citera
2018-06-14, 10:58
  #152
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Vad går spelet ut på om de knappt finns nå npc's?

Och jag undrar hur ofta det går att avfyra nukes.. hela kartan lär vara en krater konstant.
Som det gick att läsa ut av vad de på den fysiska presentationen sade så lät det som att det kommer bli en instans/-er som du får samla ihop till en "nuke" varvid du får ta dig tiden. Gissar då att det är en timer på alla föremål som behövs således en cooldown på nuken.
Citera
2018-06-14, 12:48
  #153
Medlem
ResKille91s avatar
Undrar hur det kommer bli med loot
Vem kommer få den ?

Om flera attackerar samma fiende
Citera
2018-06-14, 15:00
  #154
Medlem
270215s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ResKille91
Undrar hur det kommer bli med loot
Vem kommer få den ?

Om flera attackerar samma fiende

Vore kanske bäst om de körde med samma som till exempel D3 kör, du får loot enskilt ( det vill säga all loot du ser är din) och sedan kan droppa sånt du inte vill ha och då kan andra se det du droppat och plocka upp det om de behöver det.
__________________
Senast redigerad av 270215 2018-06-14 kl. 15:02.
Citera
2018-06-14, 21:04
  #155
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Årests största besvikelse? Ingen ville ha ett Fallout online. Följt av BF5 och deras historiska revisionism.

Kan dock tänka mig att väldigt många vill ha ett Fallout Online, finns ju till och med populära moddar till New vegas om jag inte minns fel?

Personligen har jag dock aldrig velat spela Fallout online, dock så gillar jag inte multiplayer spel speciellt mycket överhuvudtaget då.

---------------------------------------------------------------------------------------------
I den här intervjun så låter det som att han förklarar att man kommer ha valmöjligheter i om man vill interagera med andra spelare eller inte, typ att du går runt i servern, ser en annan spelare och då får du välja om den spelaren ska kunna interagera med dig eller inte (om du inte vill det så kan de inte det om du väljer det alternativet)...vet inte riktigt hur det skulle fungera i en online värld men det kanske bara är jag som totalt missuppfattar vad han säger https://youtu.be/8HjhkYVwdSs?t=6590
Citera
2018-06-14, 22:31
  #156
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Kan dock tänka mig att väldigt många vill ha ett Fallout Online, finns ju till och med populära moddar till New vegas om jag inte minns fel?

Personligen har jag dock aldrig velat spela Fallout online, dock så gillar jag inte multiplayer spel speciellt mycket överhuvudtaget då.

---------------------------------------------------------------------------------------------
I den här intervjun så låter det som att han förklarar att man kommer ha valmöjligheter i om man vill interagera med andra spelare eller inte, typ att du går runt i servern, ser en annan spelare och då får du välja om den spelaren ska kunna interagera med dig eller inte (om du inte vill det så kan de inte det om du väljer det alternativet)...vet inte riktigt hur det skulle fungera i en online värld men det kanske bara är jag som totalt missuppfattar vad han säger https://youtu.be/8HjhkYVwdSs?t=6590

Efterfrågan finns, men det är på tok för tidigt att göra ett Fallout MMO, i mitt tycke så måste Bethseda lätta på valet av "raser" innan de kan ta serien till MMO nivå, låt oss spela som ghouls och eventuellt Supermutanter (beroende på när man vill sätta det, för om man sätter det allt för sent så blir även Supermutanter lite konstigt då de är en döende ras i Fallout 3 och New Vegas) åtminstone till en sådan nivå att spelarbasen har hunnit vänja sig vid tanken av att spela något annat än en människa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback