Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-14, 11:56
  #1
Medlem
Jag har fått ett konsultuppdrag i Norge, har AB.

Kan jag be uppdragsgivaren (företag) att betala in ersättningen till mitt Paypal-konto, för att sedan skicka de pengarna till någon bekant som tar ut dem och ger till mig.

Målsättningen är givetvis att slippa betala skatt till det vansinne som är svenska staten.
__________________
Senast redigerad av skrotniklas 2018-06-14 kl. 11:57. Anledning: Glömde vissa saker
Citera
2018-06-14, 11:59
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrotniklas
Jag har fått ett konsultuppdrag i Norge, har AB.

Kan jag be uppdragsgivaren (företag) att betala in ersättningen till mitt Paypal-konto, för att sedan skicka de pengarna till någon bekant som tar ut dem och ger till mig.

Målsättningen är givetvis att slippa betala skatt till det vansinne som är svenska staten.
jag får betalt från ett företag just nu och har deras prepaid mastercard ba som jag kan ta ut cash ifrån osv. Har du kollat om dom har payoneer? Då kan du göra så. Med andra ord beställa hem ett prepaid card bara och ta ut dina cash därifrån.
Citera
2018-06-14, 16:32
  #3
Medlem
TredjeSolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrotniklas
Jag har fått ett konsultuppdrag i Norge, har AB.

Kan jag be uppdragsgivaren (företag) att betala in ersättningen till mitt Paypal-konto, för att sedan skicka de pengarna till någon bekant som tar ut dem och ger till mig.

Målsättningen är givetvis att slippa betala skatt till det vansinne som är svenska staten.

Det har att göra först med:
1. Vill uppdragsgivaren betala med paypal mellan Norge och ett Svenskt AB?
2. Får bekanten betala skatt istället för dig?
3. Det finns många lösningar på problemet, frågan är bara om det rör sig om tillräckligt mycket pengar för att det ska va värt besväret?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback