Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-14, 00:24
  #1
Medlem
Go'kväll flashback!
Nu är det min tur att bli av med steroid oskulden! Men innan jag startar kuren så hade jag velat be er om lite tips
Kommer köra på Oral Turinabol då jag vill att min första kur ska vara oral och ganska mild både i ökningarna i styrka/massa men också mild från bieffekter. Jag var först inne på Dbol men vill inte bli så vattnig och behålla så mycket som möjligt efter kur, så därför blev det Tbol (om jag har förstått det rätt så behålls det mer permanent muskelmassa av Tbol än Dbol pga du fylls mer med vatten under Dbol kur).

Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ska köra på 40/50 eller 50/40 så jag hade blivit väldigt lycklig om ni hade kunnat ge er åsikt angående det(!!). Är främst ute efter massa, styrkan ser jag mest som ett plus.
Har 60st 20mg Nolva som jag tänkte ta till PCT, min tanke är att köra Nolva 100mg dag 1 efter sista OT tabletten sen fortsätta i 14 dagar med 20mg, är detta en för liten dos tycker ni? Eller bör jag fundera på att införskaffa mer Nolva? Jag har läst runt och jag ser en hel del som säger att PCT för första kuren inte är så nödvändigt, speciellt om man kör på Oral Turinabol. Men jag vill ändå köra en PCT för att vara säker så jag kan behålla så mycket som möjligt efter kur + få tillbaka normala nivåerna snabbare.
Jag har dessutom 40st 25mg Proviron som jag eventuellt tänkte köra på under hela OT kuren, eller spara som PCT ihop med Nolvan... Har inte riktigt bestämt mig än om det och det är här jag funderar mest över vad jag ska göra, Proviron under OT kur eller som PCT eller både och? och vilken dos på Provironet hade varit bra?

Lite om mig själv:
Ålder: 21
Vikt: 72-73kg morgonvikt
Längd: 180-185 på ett ungefär

Lägg gärna en kommentar om det är något ni undrar, jag tror jag fick med allt jag ville säga...
Hemskt tacksam för svar och kommentarer kring detta, vill ju att min första kur ska bli så bra som möjligt både under och efter...
Vänliga hälsningar från en anonym grabb
Citera
2018-06-14, 01:52
  #2
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Ta blodprov på blodfetterna samt levervärden innan du kliver på din första orala kur. Sedan tar du samma prover när kuren är över. Börja lågt är mitt råd, helst skippar du orala och kör en testokur istället.
Citera
2018-06-14, 08:45
  #3
Medlem
Som föregående talar sa, meeeen jag själv började även jag med OT såå skulle rekommendera 50/40.

3 morgon 2 kväll, kört 40/50 50/50 80/50 och 100/40 tyckte att vid 50mg just började de hända saker 2v in och över 80mg var de ingen skillnad enligt mig bara mer biverkningar såsom näsblod och huvudvärk.
Citera
2018-06-14, 10:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Ta blodprov på blodfetterna samt levervärden innan du kliver på din första orala kur. Sedan tar du samma prover när kuren är över. Börja lågt är mitt råd, helst skippar du orala och kör en testokur istället.

Tack så mycket för ditt svar. Den stoea anledningen till att jag köra orala är för jag är EXTREMT nålrädd

Om jag försätter kura vilken jag förmodligen kommer så ska jag försöka besegra denna rädsla men som första kur så kör jag en oral
Citera
2018-06-14, 10:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preppberra
Som föregående talar sa, meeeen jag själv började även jag med OT såå skulle rekommendera 50/40.

3 morgon 2 kväll, kört 40/50 50/50 80/50 och 100/40 tyckte att vid 50mg just började de hända saker 2v in och över 80mg var de ingen skillnad enligt mig bara mer biverkningar såsom näsblod och huvudvärk.

Tacksam för ditt svar, körde du på PCT när under dina OT kurer? Isåfall hur länge och med vad?
Citera
2018-06-14, 11:09
  #6
Medlem
Är inte sånt här olagligt? Jag tycker du ska tala med polisen. Om du begått brott - erkänn.
Citera
2018-06-14, 11:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Är inte sånt här olagligt? Jag tycker du ska tala med polisen. Om du begått brott - erkänn.

Skulle detta vara ett skämt eller försöker du bara vara rolig?
Citera
2018-06-14, 12:42
  #8
Medlem
Haha nej sorgligt nog ingen pct till dessa, rekomenderar dock en klassisk 40/40/20/20 nolva pct
Detta med annat slutade att jag har ett normalt värde på s-testo på 12nmol 2 år efter kur sååå ja pct är och föredra haha

QUOTE=dellAs|64333372]Tack så mycket för ditt svar. Den stoea anledningen till att jag köra orala är för jag är EXTREMT nålrädd

Om jag försätter kura vilken jag förmodligen kommer så ska jag försöka besegra denna rädsla men som första kur så kör jag en oral[/quote]

Haha detta är även jag men bara att be en kompis/partner hjälpa dig i början sen får du kämpa igenom det, står fortfarande å tvekar inför iaf vartannat stick haha
__________________
Senast redigerad av preppberra 2018-06-14 kl. 12:45.
Citera
2018-06-14, 12:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dellAs
Skulle detta vara ett skämt eller försöker du bara vara rolig?
Jag skämtar inte och försöker inte vara rolig. Rubriken är dopning. Vi svenska vikingar dopar oss inte. Varför i helvete börja med steroider? Jag antar att det är olagligt. Då är det ett ärende för polisen. De som dopar sig bör gripas av polisen och dömas till adekvat påföljd. Vad är poängen med att börja?
Citera
2018-06-14, 12:55
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preppberra
Haha nej sorgligt nog ingen pct till dessa, rekomenderar dock en klassisk 40/40/20/20 nolva pct
Detta med annat slutade att jag har ett normalt värde på s-testo på 12nmol 2 år efter kur sååå ja pct är och föredra haha

QUOTE=dellAs|64333372]Tack så mycket för ditt svar. Den stoea anledningen till att jag köra orala är för jag är EXTREMT nålrädd

Om jag försätter kura vilken jag förmodligen kommer så ska jag försöka besegra denna rädsla men som första kur så kör jag en oral

Haha detta är även jag men bara att be en kompis/partner hjälpa dig i början sen får du kämpa igenom det, står fortfarande å tvekar inför iaf vartannat stick haha[/quote]

Okej tack så mycket för den informationen, uppskattas. Hur ser du på att lägga till Proviron under OT kuren eller som PCT? Något som låter som en bra ide eller räcker det med Nolva tror du?
Citera
2018-06-14, 12:57
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Jag skämtar inte och försöker inte vara rolig. Rubriken är dopning. Vi svenska vikingar dopar oss inte. Varför i helvete börja med steroider? Jag antar att det är olagligt. Då är det ett ärende för polisen. De som dopar sig bör gripas av polisen och dömas till adekvat påföljd. Vad är poängen med att börja?

Finns många såkallade svenska vikingar som dopar sig, sköt du ditt så sköter jag mitt
Citera
2018-06-14, 13:03
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dellAs
Haha detta är även jag men bara att be en kompis/partner hjälpa dig i början sen får du kämpa igenom det, står fortfarande å tvekar inför iaf vartannat stick haha

Okej tack så mycket för den informationen, uppskattas. Hur ser du på att lägga till Proviron under OT kuren eller som PCT? Något som låter som en bra ide eller räcker det med Nolva tror du?[/quote]

Jag hade inget behov att addera in proviron varesig under eller efter kur, detta är givetvis individuellt men personligen tycker jag att du bör avakta och bara stoppa in vid behov
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback