Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 23:06
  #25
Medlem
Sinnpajjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Att en förälder var i sällskap med flickan vid gärningen tyder på en förvirrad person snarare än en beräknande dåre som planerat handlingen. Med stor sannolikhet psykisk ohälsa och/eller missbruksproblematik.
Precis
Citera
2018-06-13, 23:06
  #26
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Kanske har MGM grabbat tag i flickan och hotat med att döda henne om föräldern inte hostar upp pengar/telefon eller liknande. Då lär det kunna betraktas som mordförsök och olaga hot mot den minderårige. Speciellt om det varit vapen med i bilden.

Att hota någon är inte mordförsök, det är olaga hot/ grovt olaga hot.
Citera
2018-06-14, 00:12
  #27
Medlem
Angående vilket område är Galgvreten.

Saxat från nedanstående länk.

Det är i Romberga, västerleden och galgvreten som jag vet att jag aldrig skulle bosätta mig om jag hade andra alternativ i alla fall. Generellt är det nog inget fel på de områdena, men social och psykiatrin har många bostäder i de områdena och därför känns de inte så bra...

http://www.familjeliv.se/forum/threa...raden-enkoping

Från Lokal tidning:

Har mannen använt några tillhyggen vid attacken?

– Jag kan inte gå in på hur det här angreppet såg ut, men jag kan säga att det var inte bra det han gjorde, förklarar Daniel Wikdahl.

http://www.eposten.se/nyheter/enkopi...nt5006863.aspx
Citera
2018-06-14, 01:55
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnpajjen
Precis

Kan ju vara någon klanfejd också. Man vet ju aldrig numera när psykiska problem och klanproblem går hand i hand. Men är mannen skvatt galen borde han inte sitta i arresten utan på psyket.

Men missbrukare är högst troligt.
Citera
2018-06-14, 06:37
  #29
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Fy satan vad läskigt med såna där besinningslösa ikea-negrer som finns överallt bland folk. Om dom riskerar att utvisas så går dom till attack utan urskiljning. Vem som helst kan bli mördad på öppen gata, även ett lite barn. Sverige snart jävligare än Kongo.
Citera
2018-06-14, 09:42
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Angående vilket område är Galgvreten.

Saxat från nedanstående länk.

Det är i Romberga, västerleden och galgvreten som jag vet att jag aldrig skulle bosätta mig om jag hade andra alternativ i alla fall. Generellt är det nog inget fel på de områdena, men social och psykiatrin har många bostäder i de områdena och därför känns de inte så bra...

http://www.familjeliv.se/forum/threa...raden-enkoping

Från Lokal tidning:

Har mannen använt några tillhyggen vid attacken?

– Jag kan inte gå in på hur det här angreppet såg ut, men jag kan säga att det var inte bra det han gjorde, förklarar Daniel Wikdahl.

http://www.eposten.se/nyheter/enkopi...nt5006863.aspx


Personen som skrev det har ingen koll. I princip hela Enköping som består av hyresrätter (dvs villor <3 millar) är skräp. Är man ute efter svenssonliv är det bara flytta ut till Bredsand.
Citera
2018-06-14, 10:23
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Kan ju vara någon klanfejd också. Man vet ju aldrig numera när psykiska problem och klanproblem går hand i hand. Men är mannen skvatt galen borde han inte sitta i arresten utan på psyket.

Men missbrukare är högst troligt.

Om attacken skedde på någon av fågelgatorna är det högst troligt. Vimlar av missbrukare/psykfall i de trakterna av ngn anledning
Vet en creepy kille som skulle kunna vara GM men han är lite yngre än 45 år.
__________________
Senast redigerad av Flashback-profilen 2018-06-14 kl. 10:26.
Citera
2018-06-14, 11:00
  #32
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Fy satan vad läskigt med såna där besinningslösa ikea-negrer som finns överallt bland folk. Om dom riskerar att utvisas så går dom till attack utan urskiljning. Vem som helst kan bli mördad på öppen gata, även ett lite barn. Sverige snart jävligare än Kongo.
Exakt, sanslöst med dessa tickande bomber som tillåts vistas ute bland vanligt folk. Förhoppningsvis hålls han i förvar nu till att utvisning kan verkställas, men tyvärr är det nog för mycket begärt.
__________________
Senast redigerad av FFL88 2018-06-14 kl. 11:07.
Citera
2018-06-14, 11:06
  #33
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Har mannen använt några tillhyggen vid attacken?

– Jag kan inte gå in på hur det här angreppet såg ut, men jag kan säga att det var inte bra det han gjorde, förklarar Daniel Wikdahl.

http://www.eposten.se/nyheter/enkopi...nt5006863.aspx
Det låter ju... Som en spritt språngande tokig spillevink, som antagligen tyckte det var roligt att "testa". Ifall det blir rättspsyk så kommer straffet bli "det var inte bra det du gjorde" & flera hemska år av medicin och sluten avdelning.
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Förhoppningsvis hålls han i förvar nu till att utvisningen kan verkställas, men tyvärr är det nog för mycket begärt.
Nog för att de sista (och över hälften av alla) 10 brott jag blivit offer för har haft invandrare som GM & att invandrare ssp. araber är rekordhållare på idiot-brott, så finns det inga incitament på att GM är första generations invandrare?
edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Kan ju vara någon klanfejd också. Man vet ju aldrig numera när psykiska problem och klanproblem går hand i hand. Men är mannen skvatt galen borde han inte sitta i arresten utan på psyket.
Finns det misstanke om att psykisk ohälsa är grund till brottet så sker rättegång ganska omgående ifall undersökning av psyket indikerar att personen är rubbad. Däremot hålls även psykiskt sjuka människor i arrest av polis, då det är polis och inte vitrockare som hanterar brott.
Edit2: eller du, rättegången kan skjutas upp ganska långt men beslut om LPT/annat "straff" för psykisk ohälsa utfärdas vilket gör att person flyttas från arrest till psyk.
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2018-06-14 kl. 11:15.
Citera
2018-06-14, 11:23
  #34
Medlem
Kan det vara någon voododyrkande "afrikasvensk" som hört gudarnas röst igen? För några år sedan blev ett par barn ihjälslagna av en "afrikasvensk" med ett järnrör.
Händer ytterst sällan att svenskar ger sig på barn med våld utan anledning.
Citera
2018-06-14, 12:07
  #35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Kan det vara någon voododyrkande "afrikasvensk" som hört gudarnas röst igen? För några år sedan blev ett par barn ihjälslagna av en "afrikasvensk" med ett järnrör.
Händer ytterst sällan att svenskar ger sig på barn med våld utan anledning.


Nej flickan provocerade honom säker, då har han ju plötsligt anledning
Citera
2018-06-14, 21:39
  #36
Medlem
Vid 22-tiden på onsdagskvällen beslutade åklagare att anhålla mannen. Han är misstänkt för misshandel och grovt olaga hot.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback