• 13 494 online
  • 1 198 283 medlemmar
  • 62 078 903 inlägg
  • 1
  • 2
2018-06-12, 00:51
Avstängd
Tramssexuells avatar
Förklara för honom... nej, säg till honom (för barn är lika intelligenta som vuxna)... att det inte kommer att finnas möjlighet att kissa den närmsta halvtimmen när ni sitter på bussen eller vad fan det nu är ni gör.

Pissar han ändå på sig på bussen är det inte krångligare än att han får ta konsekvenserna av det, men du behöver ju inte vara en av de som skrattar åt honom. Behandla honom som en vän, varken mer eller mindre.
Citera
2018-06-12, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Klart att han kan kissa i parken eller skogen om ni går undan.

Däremot är han inne i en affär eller på bussen så kan han ju inte kissa där han är.

Såna gånger får han ju ha på sig blöja tills han klarar att hålla sig. Det är bra att ha som rutin att låta honom gå på toaletten innan ni ger er iväg ut på utflyktsmål.

Tack för tips, Anna.
Så klart man kissa inte på bussen eller butiker, osv.
Det kanske en bra ide att ta med blöja ifall han vill mitt i nånstans. men samtidigt känns jätte konstigt att klä på blöja på bussen???
Citera
2018-06-12, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramssexuell
Förklara för honom... nej, säg till honom (för barn är lika intelligenta som vuxna)... att det inte kommer att finnas möjlighet att kissa den närmsta halvtimmen när ni sitter på bussen eller vad fan det nu är ni gör.

Pissar han ändå på sig på bussen är det inte krångligare än att han får ta konsekvenserna av det, men du behöver ju inte vara en av de som skrattar åt honom. Behandla honom som en vän, varken mer eller mindre.

Tack för tips Tramssexuell!
Jag ska göra det och ser hur det blir. säkert kan vara krånligare från början men alla första stegen inte är lätt.
Citera
2018-06-12, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
JA, självklart kan man gå undan med ungen i ett buskage eller skogsdunge = ett par tråd, och låta ungen uträtta sina behov. Fan ska man annars göra om man är ute med barnen hela dagen?

Inget konstigt i min umgängeskrets iaf och vi är svenskar till stor del.

Tack för svaret Dawlish!
känns mindre nervös nu.
Citera
2018-06-12, 07:14
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Buskarna går bra, men ha med en petflaska också om du kan, på bussen t.ex kan det vara bra att ha.
Citera
2018-06-12, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Buskarna går bra, men ha med en petflaska också om du kan, på bussen t.ex kan det vara bra att ha.

Aha! just det, vi använder petflaska i hemland. Så det är acceptabelt här i sverige oxå?
Citera
2018-06-12, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsolna123
Aha! just det, vi använder petflaska i hemland. Så det är acceptabelt här i sverige oxå?

Inte direkt. Skulle du ta med petflaska och låta barnet kissa i det på bussen, eller liknande plats, så skulle folk absolut reagera. Även om de inte säger något, så är det oftast inte acceptabelt.

Citat:
Tack för tips, Anna.
Så klart man kissa inte på bussen eller butiker, osv.
Det kanske en bra ide att ta med blöja ifall han vill mitt i nånstans. men samtidigt känns jätte konstigt att klä på blöja på bussen???

Ni kan ju se till att barnet har en blöja på sig innan ni åker hemifrån, så slipper ni ta på en blöja ombord bussen? Så slipper ni även oroa er för hur det blir om ni ska vara borta en bra stund, och inte kommer ha tillgång till någon toalett.
Citera
2018-06-13, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderstarlight
Inte direkt. Skulle du ta med petflaska och låta barnet kissa i det på bussen, eller liknande plats, så skulle folk absolut reagera. Även om de inte säger något, så är det oftast inte acceptabelt.

Ni kan ju se till att barnet har en blöja på sig innan ni åker hemifrån, så slipper ni ta på en blöja ombord bussen? Så slipper ni även oroa er för hur det blir om ni ska vara borta en bra stund, och inte kommer ha tillgång till någon toalett.

Tack för svaret Wonderstarlight!
Vi ska då inte göra det.

Tack för tips!
Citera
2018-06-13, 18:46
Avstängd
Tramssexuells avatar
Citat:

Well.. det finns inga lagar eller religiösa regler som förbjuder svenskar att kissa i PET-flaskor, eller transportera resultatet i stängda eller öppna behållare. Undvik att visa könsorganet bara. Får jag fråga vilket land du kommer ifrån och vad kvinnorna kissar i?
Citera
2018-06-13, 20:09
Medlem
Citat:
Hej!

Min sön är 3 år gammal och nu håller vi på att ta bort blöja från över.

Han klarar ganska bra hemma och i förskolan. Men, det finns flera gånger att han vill kissa när han leker utom hus, exempelvis i en park eller i skogen.

Barnen som 3 år gammal har svarlighet att hålla kiss, minst för min sön, när han säger han vill kissa då handlar det om en max en minut.

I min kulter, det är ok för ett barn som den här ålder kissa under träd eller andra ”lampiliga” plats.

Hur ser fet ut i Sverige?
Säg ni är i hagaparken, barnen håller inte kiss till toeletten, går det bra för de att kissa under nån träd som så klart liiiite bort från vägen (men man ser det bakifrån)? Eller är det ok för de kissa i en buske i bostadsrätt område ifall man inte kan hitta nån toeletten i närhet?

Hur hantera ni när ni är i matbutiken? På bussen?

Tack på förhand.

Snälla försök inte få ett småbarn att kissa i en PET-flaska. Ute i parker och där det finns trädar buskar är det bara kissa på ute i naturen, helt okej. Självklart inte i city på asfalt/trottoar, bussar/tåg eller i allmänhet inomhus. Finns bara en sak att göra, ta med blöjor och skäms inte om du tar på en tejpblöja bland folk på ett så litet barn. Folk kollar men de flesta tycker det bara att är gulligt.
Senast redigerad av mobiustrip 2018-06-13 kl. 20:58.
Citera
2018-06-13, 22:00
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:

Njae, inte direkt, men det är bättre än att pinka på bussgolvet eller mitt på trottoaren om man
är ute på stan. Är det nån som glor så skit i dem, i Sverige har vi tagit bort offentliga toaletter och infört böter för offentligt urinerande, sen klagar folk på att det stinker piss i varenda gränd i Stockholm..
Citera
  • 1
  • 2