Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 07:06
  #289
Medlem
Hämnden kom snabbt dödskjutning i Hässelby
Citera
2018-06-13, 07:47
  #290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brietling
Hämnden kom snabbt dödskjutning i Hässelby

På vilket sätt skulle det vara relaterat menar du? Känner du till vem BO är i det fallet och kan utveckla?
Citera
2018-06-13, 20:08
  #291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
På vilket sätt skulle det vara relaterat menar du? Känner du till vem BO är i det fallet och kan utveckla?

Skjutningen i Hässelby var vid en av lejonens lokaler. BO 63 år gammal så om dessa två skjutningar är kopplade till varandra skulle jag gissa på hämnd, familjemedlem för familjemedlem.
Dom klipper l*nkos bror varpå hans vänner klipper en av deras familjemedlemmar.
Men detta är bara spekulationer från min sida
Citera
2018-06-15, 23:02
  #292
Medlem
svarreblarres avatar
Varför är polisen fortfarande förtegen?
Citera
2018-06-16, 11:32
  #293
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarreblarre
Varför är polisen fortfarande förtegen?

Om vadå?
Citera
2018-06-16, 22:30
  #294
Medlem
OK... mycket svammel om etnicitet och bla bla bla... nu ska jag berätta vad som styr världen... det är pengar... så länge som jag och mina vänner som bor i innerstan i dyra lägenheter vill köpa kola för 1000 kronor/grammet så kommer nån att leverera... branschen kommer att ta hand om det här... idag finns det arbetslöshet och tillgänglig kapacitet i utanförskapsområdena... mycket bra då har vi leverantörer där... om Jimmie skickar hem det gänget så finns det lediga jobb... de positionerna kommer att fyllas... 1000 kr/g... det är rätt schysst betalt... och mycket medikamenter och annat som det går att komplettera med... ska man sälja kola för 1000 kronor per gram så är uppehållstillstånd och socialbidrag en bonus... men man gör bra business utan det också... varenda någon av den och den etniciteten som försvinner betyder bara ett ledigt jobb... vi i innerstan och de rika förorterna bara förfrågar och förfrågar ... och Jimmie måste alltså bygga upp ett nytt DDR för att komma till rätta med något... men det är knappast en valvinnare... VAKNA alla trötta SD-anhängare!... ni är ju som AIK-supportrar som tror att klubbmärket betyder något... sorry, varenda spelare, tränare och ledare jobbar där pengarna är som bäst !
Citera
2018-06-16, 22:41
  #295
Medlem
och lite mer on topic... sk#ttråkigt att den här mannen gick bort... kondoleanser till alla anhöriga.... gissar att personen i fråga bara gjorde sitt jobb för att göra livet lite lättare för oss andra i samhället!
Citera
2018-06-21, 19:25
  #296
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
fattar inte riktigt detta, och varför allt är så pass fel. Spelar säkert ingen roll, men får inte grepp om varför? Någon som har en teori:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...vill-veta-allt
"Polisen släpper bilder" säger artikeln och så ser man i bildspelet en starkt maskad bild som det står foto: Polisen.
- Varför är den maskad? Den svarta rutans bil syns ju i reflexen i fönstret.
- Den gråa rutan maskar ingenting.
- det är inte polisen som tagit bilden utan google då det är en google earthbild.

så...polisen tar en bild från google earth, lägger på ytterligare maskning som makes no fucking sense at all och distrubuerar till aftonhoran som skriver: foto: polisen.

exakt vad händer här?
Citera
2018-06-21, 19:33
  #297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingis
OK... mycket svammel om etnicitet och bla bla bla... nu ska jag berätta vad som styr världen... det är pengar... så länge som jag och mina vänner som bor i innerstan i dyra lägenheter vill köpa kola för 1000 kronor/grammet så kommer nån att leverera... branschen kommer att ta hand om det här... idag finns det arbetslöshet och tillgänglig kapacitet i utanförskapsområdena... mycket bra då har vi leverantörer där... om Jimmie skickar hem det gänget så finns det lediga jobb... de positionerna kommer att fyllas... 1000 kr/g... det är rätt schysst betalt... och mycket medikamenter och annat som det går att komplettera med... ska man sälja kola för 1000 kronor per gram så är uppehållstillstånd och socialbidrag en bonus... men man gör bra business utan det också... varenda någon av den och den etniciteten som försvinner betyder bara ett ledigt jobb... vi i innerstan och de rika förorterna bara förfrågar och förfrågar ... och Jimmie måste alltså bygga upp ett nytt DDR för att komma till rätta med något... men det är knappast en valvinnare... VAKNA alla trötta SD-anhängare!... ni är ju som AIK-supportrar som tror att klubbmärket betyder något... sorry, varenda spelare, tränare och ledare jobbar där pengarna är som bäst !

En annan bra grej är att använda punkt ibland. Bara en punkt.
Citera
2018-06-21, 19:33
  #298
Medlem
Citat:
Polisen släpper bilder efter skjutningen i Barkarby
Nu väljer polisen att släppa bilder på den bil – en silverfärgad Honda CR-V av årsmodell 2011 – som ska ha använts i samband med skjutningen med förhoppningen om att få in tips från allmänheten.
– Den här bilen har med stor sannolikhet använts vid det här brottet. Det finns iakttagelser att bilen har rörts sig i området några minuter innan. Den har passerat målsägande någon gång först innan skjutningen. Det finns också uppgifter som gör gällande att den här chauffören ska ha varit omaskerad, säger Patrik Zanders.
Bilderna har tagits från Folkhögskolevägen 1 där bilen påträffades bara några timmar efter händelsen. Mellan 23 och 24 april stals den och polisen hoppas även på att få information om var den kan ha stått fram till skjutningen.
– Frågan är om den har stått uppställd och någon har lagt märke till att den är skinande blank på ena sidan och inte alls lika ren på den andra sidan. Det kan vara en liten detalj som man har lagt märke till, säger Patrik Zanders.

https://www.expressen.se/nyheter/skj...lapper-bilder/
Citera
2018-06-21, 21:25
  #299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
fattar inte riktigt detta, och varför allt är så pass fel. Spelar säkert ingen roll, men får inte grepp om varför? Någon som har en teori:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...vill-veta-allt
"Polisen släpper bilder" säger artikeln och så ser man i bildspelet en starkt maskad bild som det står foto: Polisen.
- Varför är den maskad? Den svarta rutans bil syns ju i reflexen i fönstret.
- Den gråa rutan maskar ingenting.
- det är inte polisen som tagit bilden utan google då det är en google earthbild.

så...polisen tar en bild från google earth, lägger på ytterligare maskning som makes no fucking sense at all och distrubuerar till aftonhoran som skriver: foto: polisen.

exakt vad händer här?

Jag tror att det är för att visa vart den svara bilen stod parkerad och var den silvriga var vid skjutningen. (Kommer säkert vara med i en ev FUP)
Citera
2018-06-22, 12:27
  #300
Medlem
Koppling till mordet av Tobias Sandström enligt ganska säkra källor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback