2018-06-12, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Problemet är nog snarare brist på uppfostran än felaktig sådan. Det är ju mer regel än undantag att de tjejer som ligger runt kommer från hem med separerade föräldrar. Det är problematiskt både på grund av hur det direkt påverkar en kvinna som växer upp utan fader, men också hur det indirekt påverkar henne genom en moder som antingen är ensam och bitsk eller tar hem nya styvfäders då och då.
Detta leder sedermera ofta också till att kvinnan själv blir ensamstående. Ett verkligt moment 22 och ond spiral.
Killar som ligger runt då? Otillfredsställd mamma och en pappa som snackar mer än genomför eller? Om tjejer har en sådan bakgrund, måste detsamma gälla killar. De som inte får ligga vet vi ju bor kvar hemma, men den manliga motsvarigheten då?
2018-06-12, 09:56
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Jag menade strategi för genetisk fortlevnad men jag var inte särskilt tydlig med det håller jag med om. Alltså strategi utifrån ett biologiskt perspektiv.
Den strategin har den moderna svenska kvinnan övergett i sin helhet och ersatt med diverse strategier för genetisk destruktion. Lyckligtvis är det inte alla som fallit offer för det moderna. Det finns fortfarande kvar de som väljer bort det moderna livet för det traditionella. De är dock alldeles för få.

Citat:
Problemet är nog snarare brist på uppfostran än felaktig sådan. Det är ju mer regel än undantag att de tjejer som ligger runt kommer från hem med separerade föräldrar. Det är problematiskt
Absolut. Du bortser dock ifrån att uppfostran idag primärt sker i statens regi. Där har det länge varit en strategisk målsättning att krossa den svenska kärnfamiljen. Allt detta härrör från kommunismen, vilket i sin tur är en adaption av talmudisk judendom. De flesta är förstås ytligt bekanta med "det kommunistiska manifestet". Marx och Engels sista bok, som också de skrev tillsammans, avhandlade dock familjen. Den utgör sedan ett halft sekel grunden för svensk familjepolitik.
Their final semi-partnership was an 1884 book published by Engels a year after Marx’s death. Titled, “The Origin of the Family,” Engels in the preface makes clear that the book reflected Marx’s views. Engels there stated that Marx had wanted to undertake this particularly important work and had produced extensive extracts up until his death, which Engels had reproduced in the book “as far as possible.” In fact, many of the ideas in “The Origin of the Family” can be found in the first joint work by Marx and Engels, “The German Ideology,” which was not published during their lifetimes. Scholars of the work are certain that “The Origin of the Family” was essentially a joint work of the two founders of Marxism, one scholar calling it “an impressive unity and continuity over four decades in the basic outlines of their thoughts.”

There, and elsewhere, we see, among other things, a fanatical push to abolish all right of inheritance, to end home and religious education, to dissolve monogamy in marriage, to pursue pre- and extra-marital sex, to foster and “tolerate” (as Engels put it) the “gradual growth of unconstrained sexual intercourse” by unmarried women, to nationalize all housework, to shift mothers into factories, to move children into daycare nurseries, to separate children into community collectives apart from their natural parents, and, most of all, for society and the state to rear and educate children.
http://thefederalist.com/2015/06/29/americans-buy-into-marxist-family-planning/

De flesta, i synnerhet kvinnor, är dumma nog att tro detta ligger i deras intresse. Det handlar dock uteslutande om att förvandla vita kristna nationer till judiska slavplantager.
Senast redigerad av sherm 2018-06-12 kl. 10:38.
2018-06-12, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Killar som ligger runt då? Otillfredsställd mamma och en pappa som snackar mer än genomför eller? Om tjejer har en sådan bakgrund, måste detsamma gälla killar. De som inte får ligga vet vi ju bor kvar hemma, men den manliga motsvarigheten då?

Olle spillde kanske också glass på soffan!
2018-06-12, 14:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Gällande ditt tankeexempel:

Om kvinnan vill göra abort och bestämt sig för det, blir det ju så eftersom det är kvinnan som har beslutet i sina händer. Sådan är ju lagen. Om dessa två är i en relation och de har valt varandra och är lyckliga, så får kvinnan inga sympatier om hon på egen hand bestämmer sig för att göra abort. Är man i ett förhållande och man valt att skaffa barn tillsammans, och en plötsligt vägrar när barnet redan är gjort, då anser jag att man inte endast kan tänka på sig själv. Likaväl som jag anser att mannen inte kan tänka att kvinnan skulle göra abort bara för att han inte vill ha barnet längre. Där är det bådas ansvar tillsammans, beslut bör tas genom gemensam diskussion, och tar man ett beslut helt på egen hand utan att bry sig om den andre, då är det den som blir förbisedd som mina sympatier ligger hos.
Var ligger dina? Behöver jag ens fråga?
Det finns ingenting han kan göra för att hindra henne från att göra abort enligt lag. Moraliskt anser jag dock att han ska ha samma reproduktiva rättigheter som hon och det borde gälla även när hon vill ha barn, men inte han.
Så är det inte idag.
Han får helt enkelt acceptera den lott han får oavsett och staten kommer se till att han betalar tills barnet är vuxet och gått ut gymnasiet minst.

Tillbaks till exemplet.
Jag kan inte se att de skulle kunna ha en framtid ihop. Hon har bestulit honom på flera års livsverk, ett framtida liv som pappa och hans förstfödda barn. Tid han kastat bort på ingenting. Tid han inte kan få tillbaka. Det är förbannad stöld och grovt bedrägeri och borde vara straffbart och belagt med skadestånd men...
Det drabbar ju bara en man, så det finns absolut inget intresse för att driva ärendet. Att hon borde ställas ut på gatan från det gemensamma hemmet vore väl det minsta man kan begära, men "hon har fortfarande alla sina rättigheter kvar". Trots det hon gjort.

Ett gemensamt liv dem emellan torde vara otänkbart.

Nästa fråga, vad tror du chansen är att han litar på en kvinna igen?
Min gissning är att en halv miljon svenska män känner igen sig i historien.
2018-06-12, 14:21
Medlem
Citat:
Nej, eftersom jag utgår från att män och kvinnor är olika och du från att vi är lika. Jag vet att kvinnor har extremt svårt att förstå hur man kan sålla bort någon på grund av sexuell historik, men det är just eftersom vi har olika syn på sexualitet och partnerbildning. Det är biologiskt, inte sociologiskt.

Egoistiskt? Måhända, men jag sysslar inte med välgörenhet och inte du heller. Alla är egoister.
Är alla egoister? Det är nog du som utgår från att alla är likadana, inte jag. Är ärlighet förresten välgörenhet tycker du? Då sitter det nog ganska långt inne om man tänker så. Var har jag förresten skrivit något som antyder att jag tror att män och kvinnor är lika? Och på vilket sätt har jag fått dig att tro att jag ser saken ur ett i huvudsakligen sociologiskt perspektiv?

Citat:
Gillar du inte att bli utnyttjad? Sluta släpp till. Vill han inte ha dig då? Ja, då ville han bara ligga.
Detta gäller dock bara om du alltid agerat så. Extremt absurt och löjeväckande när kvinnor, ofta i desperationsåldern eller krisåldern, varit runt med tvåsiffrigt antal män och nu för att fånga sig en make ska hålla på sig. Det fungerar inte.

Trots detta finns det dock givetvis män som kommer kunna ha överseende med ett lösaktigt förflutet. Inte alla, men en del. På precis samma sätt som vissa kvinnor kan ha överseende med att mannen är kortare än henne, har liten penis eller tjänar mindre än henne. Alla kommer inte vilja ha dig, men vissa.
Jag blir inte utnyttjad, jag argumenterar inte utifrån ett personligt perspektiv, tyckte bara du kändes oärlig på nåt sätt. Inte rak. Ta bara hur du svarade på min fråga om egoism: "Nej, eftersom jag utgår från att män och kvinnor är olika och du från att vi är lika". För det första utgår jag inte från det och för det andra hur svarar det ens på frågan? Logik är för hjärnan vad ärlighet är för hjärtat, vad är logiken i ditt svar? Ja, du är egoistisk, ok. Det är nog det ärliga svaret och du svarade det också men inte utan att först säga "Nej" motiverat av något helt ologiskt.

Jag är extremt selektiv och en man med madonna/hora-komplex finns inte på kartan. Om jag har problem är det att jag nästan aldrig träffar någon det ens känns rätt med i tillräckligt stor utsträckning för att ligga med. Min idealrelation skulle vara blandning av kk och vänskap, inte att vara madonnafru till en lågempatisk man. Det är en dörr jag aldrig ens hade velat öppna. Det finns starka högtesteronmän med normalutvecklad empati även om den verkar uttrycka sig på ett annat sätt än hos kvinnor.

Jag har varit mindre selektiv vid vissa tillfällen då jag var yngre då alkohol var med i bilden så jag har ändå erfarenhet av det men jag skulle aldrig utsätta mig för en sådan situation i nutid och jag bryr mig inte vad en man med madonna/hora-komplex tycker om mig baserat på det.
2018-06-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm

De flesta, i synnerhet kvinnor, är dumma nog att tro detta ligger i deras intresse. Det handlar dock uteslutande om att förvandla vita kristna nationer till judiska slavplantager.
Det är jobbigt att växa upp med en dömande och föraktfull man som är bergssäker på sitt eget perspektiv och knappt klarar att ta in andras perspektiv. Titta på dig till exempel, helt säker på att det handlar om kvinnlig dumhet och judiska slavplantager. Om man levt med män med tyranniska drag värnar man om sin frihet och sitt eget utrymme sen om man har möjlighet. Säger inte att kvinnor inte kan vara tyranner, men i mitt liv har det mest varit representerat bland män.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2018-06-12 kl. 14:42.
2018-06-12, 14:56
Medlem
Citat:
Är alla egoister? Det är nog du som utgår från att alla är likadana, inte jag. Är ärlighet förresten välgörenhet tycker du? Då sitter det nog ganska långt inne om man tänker så. Var har jag förresten skrivit något som antyder att jag tror att män och kvinnor är lika? Och på vilket sätt har jag fått dig att tro att jag ser saken ur ett i huvudsakligen sociologiskt perspektiv?

Jag blir inte utnyttjad, jag argumenterar inte utifrån ett personligt perspektiv, tyckte bara du kändes oärlig på nåt sätt. Inte rak. Ta bara hur du svarade på min fråga om egoism: "Nej, eftersom jag utgår från att män och kvinnor är olika och du från att vi är lika". För det första utgår jag inte från det och för det andra hur svarar det ens på frågan? Logik är för hjärnan vad ärlighet är för hjärtat, vad är logiken i ditt svar? Ja, du är egoistisk, ok. Det är nog det ärliga svaret och du svarade det också men inte utan att först säga "Nej" motiverat av något helt ologiskt.

Jag är extremt selektiv och en man med madonna/hora-komplex finns inte på kartan. Om jag har problem är det att jag nästan aldrig träffar någon det ens känns rätt med i tillräckligt stor utsträckning för att ligga med. Min idealrelation skulle vara blandning av kk och vänskap, inte att vara madonnafru till en lågempatisk man. Det är en dörr jag aldrig ens hade velat öppna. Det finns starka högtesteronmän med normalutvecklad empati även om den verkar uttrycka sig på ett annat sätt än hos kvinnor.

Jag har varit mindre selektiv vid vissa tillfällen då jag var yngre då alkohol var med i bilden så jag har ändå erfarenhet av det men jag skulle aldrig utsätta mig för en sådan situation i nutid och jag bryr mig inte vad en man med madonna/hora-komplex tycker om mig baserat på det.

Jag förstår precis. Hoppas du passar på att hitta din prins innan du fyller 30 bara. Efter 30 blir det svårt att ha samma om ens några krav som kvinna.
2018-06-12, 14:57
Medlem
Citat:
Det är jobbigt att växa upp med en dömande och föraktfull man som är bergssäker på sitt eget perspektiv och knappt klarar att ta in andras perspektiv. Titta på dig till exempel, helt säker på att det handlar om kvinnlig dumhet och judiska slavplantager. Om man levt med män med tyranniska drag värnar man om sin frihet och sitt eget utrymme sen om man har möjlighet. Säger inte att kvinnor inte kan vara tyranner, men i mitt liv har det mest varit representerat bland män.

Dåså, vad ska du med en man till? Var fri. Du är för övrigt lika fri som en nordkorean. Utan staten klarar du dig inte ett dygn som kvinna.
2018-06-12, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
skillnaden är att de har obegränsad tillgång det har inte vi killar, dvs i förlängningen nej de har inte lika mycket rätt Försök förstå det, vilken kvinna skulle betala för sex t.ex?

Men det är en hel del kvinnor (tanter) som åker till Gambia och betalar för sex.
2018-06-12, 15:04
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Men det är en hel del kvinnor (tanter) som åker till Gambia och betalar för sex.

Bäst-före-datumet på dessa batikkärringar har gått ut för årtionden sedan .

Är du en tillräckligt "vänsterbliven" batikhäxa och har en kropp som ett krockskadat mumintroll så vill inte ens de afghanska medelålders barnen ha dig utan då blir det köpt gambiansk "kärlek" eller en skrälldus katter som surrogat.
2018-06-12, 15:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Dåså, vad ska du med en man till? Var fri. Du är för övrigt lika fri som en nordkorean. Utan staten klarar du dig inte ett dygn som kvinna.

Ojdå, kom din ärliga bild av kvinnor fram nu?
Förklara gärna utvecklat vad du har för belägg till ditt påstående "utan staten klarar du dig inte ett dygn som kvinna".
2018-06-12, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ojdå, kom din ärliga bild av kvinnor fram nu?
Förklara gärna utvecklat vad du har för belägg till ditt påstående "utan staten klarar du dig inte ett dygn som kvinna".

Ta bort staten helt, dvs rättsväsende, polis och alla andra trygghetsfunktioner. Tror du ni hade haft det bättre eller sämre? Hade en kvinna klarat sig bra själv tror du? Frågan är retorisk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in