Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-06, 18:31
  #4633
Medlem
eggshellss avatar
Tjo, fixat 4k och undrar om jag missar nått om jag bara söker på "4k" ? Eller "Dolby Vision" ? Var inte längesen det var nyheter om olika koder för olika kategorier - om du det funkar på en smarttv?
Citera
2018-06-07, 08:25
  #4634
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Tjo, fixat 4k och undrar om jag missar nått om jag bara söker på "4k" ? Eller "Dolby Vision" ? Var inte längesen det var nyheter om olika koder för olika kategorier - om du det funkar på en smarttv?

Har du en 4K tv så ska det finnas en kategori som heter 4K....
Alltså inte under kategorier utan där man bläddrar bland allt innehåll.
Citera
2018-06-11, 11:47
  #4635
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Har du en 4K tv så ska det finnas en kategori som heter 4K....
Alltså inte under kategorier utan där man bläddrar bland allt innehåll.

Ah ok tack! Fick bläddra ganska långt ner men där låg en kategori som heter "Ultra HD 4K"
Citera
2018-06-12, 15:12
  #4636
Medlem
eribabsis avatar
Funkar det fint att köra amerikanskt via vpn fortfarande?
Citera
2018-06-14, 20:16
  #4637
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Funkar det fint att köra amerikanskt via vpn fortfarande?
aa jag använder getflix
Citera
2018-06-15, 12:07
  #4638
Medlem
Man kan ju ladda ner filmer/serier för att titta på senare utan internetuppkoppling,frågan jag ställer var 17 lägger sig dessa filer på hårddisken?
Tacksam för snabbt svar?
Citera
2018-06-15, 12:41
  #4639
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Man kan ju ladda ner filmer/serier för att titta på senare utan internetuppkoppling,frågan jag ställer var 17 lägger sig dessa filer på hårddisken?
Tacksam för snabbt svar?

Går endast på en pad och telefon - inte på datorn. Men då måste du använda deras app och spara filmer och serier offline.

Men det betyder inte att du har de där föralltid eller kan se de flera gånger om.
En del filmer och serier kan man bara se offline ett visst antal gånger.
Och en del filmer och serier försvinner från din offline-sida efter en viss tidsperiod.
Citera
2018-06-15, 15:55
  #4640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Går endast på en pad och telefon - inte på datorn. Men då måste du använda deras app och spara filmer och serier offline.

Men det betyder inte att du har de där föralltid eller kan se de flera gånger om.
En del filmer och serier kan man bara se offline ett visst antal gånger.
Och en del filmer och serier försvinner från din offline-sida efter en viss tidsperiod.
Funkade på min laptop Surface Pro ,men hittar inte var filerna las ?
Citera
2018-06-15, 18:25
  #4641
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Funkade på min laptop Surface Pro ,men hittar inte var filerna las ?

Du kan inte ladda ner filmer och serier från Netflix. De sparas offline som på Spotify.
Citera
2018-06-15, 18:30
  #4642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Du kan inte ladda ner filmer och serier från Netflix. De sparas offline som på Spotify.
Ok, gammalmodig som man är använder jag inte spotify,så hur menar du att dom sparas offline,om jag ska kunna se dom utan uppkoppling så borde dom väl sparas ner på hårddisken,eller hur annars kommer jag åt dom utan uppkoppling?
Citera
2018-06-15, 18:36
  #4643
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Ok, gammalmodig som man är använder jag inte spotify,så hur menar du att dom sparas offline,om jag ska kunna se dom utan uppkoppling så borde dom väl sparas ner på hårddisken,eller hur annars kommer jag åt dom utan uppkoppling?

Som jag skrev i mitt första inlägg; det går endast att spara filmer och serier offline i deras app.
Citera
2018-06-15, 18:46
  #4644
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Som jag skrev i mitt första inlägg; det går endast att spara filmer och serier offline i deras app.
OCH SOM JAG SKREV ,Vad menar du med offline?, hur ska jag komma åt dom om jag inte har uppkoppling om dom inte ligger på datorns HD,är säkert trög
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback