Citat:
Ursprungligen postat av
Emmy.Ha
Eller snarare Raynewooney, du uttrycker dig som att det är en principiell sanning, men jag kan ju dra slutsatsen från det andra du har skrivit att du inte anser att det gäller dig, därför är det oärligt att uttrycka sig som att det vore en principiell sanning. Det är inte heller en principiell sanning att när kvinnor "öppnar en dörr" "stänger de en annan". De stänger i så fall dörren till att gifta sig med en man med madonna/hora-komplex men alla ser inte det som en stor förlust.
Tycker du inte att det är egoistiskt att ligga med tjejer i ett helt år om du märker att de är öppna för något mer seriöst med dig och du vet inom dig att den dörren är stängd? Om du dessutom bara ligger med tjejerna för att testa hur lätta de är tänker jag, det borde ju räcka med en gång då.
Nej, eftersom jag utgår från att män och kvinnor är olika och du från att vi är lika. Jag vet att kvinnor har extremt svårt att förstå hur man kan sålla bort någon på grund av sexuell historik, men det är just eftersom vi har olika syn på sexualitet och partnerbildning. Det är biologiskt, inte sociologiskt.
Egoistiskt? Måhända, men jag sysslar inte med välgörenhet och inte du heller. Alla är egoister. Problemet är att ni kvinnor känner er lurade. Ja, så är det nog, jag kan ha empati för det, men det är inte mäns fel, vi utnyttjar bara situationen.
Gillar du inte att bli utnyttjad? Sluta släpp till. Vill han inte ha dig då? Ja, då ville han bara ligga.
Detta gäller dock bara om du alltid agerat så. Extremt absurt och löjeväckande när kvinnor, ofta i desperationsåldern eller krisåldern, varit runt med tvåsiffrigt antal män och nu för att fånga sig en make ska hålla på sig. Det fungerar inte.
Trots detta finns det dock givetvis män som kommer kunna ha överseende med ett lösaktigt förflutet. Inte alla, men en del. På precis samma sätt som vissa kvinnor kan ha överseende med att mannen är kortare än henne, har liten penis eller tjänar mindre än henne. Alla kommer inte vilja ha dig, men vissa.
Hakuna matata