2018-06-10, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Trots det så tror folk härinne att män kastar rosor framför kvinnors fötter. Sanningen är ju den att svenska killar inte lägger en spänn på sina flickvänner. På sin höjd köper de snabbmakaroner man kan dela på.
Det är okey men man stör sig på folk som tror att tjejer får allting serverat.

P.s. tjejerna blir horor när de slutat ha sex med honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Hihi min gamla kille köpte rosor till mig jämt efter vi varit ihop 1, 2,3,5 månader..sen efter ett år fick jag ett halsband med ett hjärta. Han ville köpa nya jeans till mig med. Var riktigt snäll kille
Det varierar med vad det är för slags killar. Somliga är så snåla att de skulle fiska sugrör, andra så kvinnohatiska att de inte skulle bjuda på något eftersom det som rör sig i deras huvuden är: Du ska inte tro att du är värd något som helst. Alla kvinnor är horor ute efter plånboken.

Andra bjuder och uppvaktar för att de vill ha något för det.

Andra män (och givetvis kvinnor) har en generösare natur och vill gärna att andra ska trivas och må bra. (Tråkigt nog så även självklart dem som utnyttjas av andra människor).

Sedan kommer det män som inte tänker alls på den andra och inte anser att de ska göra något för att de anser snarare att andra ska ge och de ta. (Tror båda könen passar där också).

Det är visst vanligt att svenska män bjuder kvinnor. Mer vanligt än ovanligt. Något är fel på dem som aldrig skulle tänka sig det eller som tror att de ska ha något för det. De männen som inte uppvaktar sina flickvänner alls är oftast väldigt lata, självkära och egoistiska. Inte sällan mer narcissistiska.

Men män som vill dejta eller som finns på krogen, brukar knappast anstränga dem för kvinnor rent generellt. Det verkar som att de tycker att kvinnor bara ska vilja ha dem och annars är de horor samtidigt som de ser ner på kvinnorna redan från start.
2018-06-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Det varierar med vad det är för slags killar. Somliga är så snåla att de skulle fiska sugrör, andra så kvinnohatiska att de inte skulle bjuda på något eftersom det som rör sig i deras huvuden är: Du ska inte tro att du är värd något som helst. Alla kvinnor är horor ute efter plånboken.

Andra bjuder och uppvaktar för att de vill ha något för det.

Andra män (och givetvis kvinnor) har en generösare natur och vill gärna att andra ska trivas och må bra. (Tråkigt nog så även självklart dem som utnyttjas av andra människor).

Sedan kommer det män som inte tänker alls på den andra och inte anser att de ska göra något för att de anser snarare att andra ska ge och de ta. (Tror båda könen passar där också).

Det är visst vanligt att svenska män bjuder kvinnor. Mer vanligt än ovanligt. Något är fel på dem som aldrig skulle tänka sig det eller som tror att de ska ha något för det. De männen som inte uppvaktar sina flickvänner alls är oftast väldigt lata, självkära och egoistiska. Inte sällan mer narcissistiska.

Självklart är det så men tar jag hänsyn till andra kvinnors erfarenheter så tyder ju allt på att det senare är vanligast.

Läser man sedan flashback blir ju bilde ännu tydligare då de flesta verkar ha narcissistiska tendenser så som att de stått för all utveckling o.s.v. De går runt och är höga på andra mäns bedrifter.
2018-06-11, 00:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Om kärlek för män bara skulle vara "att ha något (någon?) att stoppa pitten i" som du så romantiskt uttrycker det, då borde varje man rimligtvis vara villig att ingå i relation med första bästa kvinna som verkar trevlig och ser någorlunda ut. Så upplever inte jag verkligheten. Gör du?

Ja min definition av kärlek och även den jag personligen känt hänger ihop med ord som tillgivenhet och samhörighet. Lika mycket som män vill stoppa pitten i någon vill de flesta kvinnor ha en pitt instoppad.
Skillnaden skulle eventuellt vara att det är så att kvinnor sammankopplar en instoppad pitt med att den sitter på en man de känner just samhörighet och tillgivenhet till, och upplever att mannen känner det tillbaka. Utgår från mig själv.
Du verkar va en hopplös romantiker... (precis som jag)
Jag är sjukt oldschool och gillar den gamla kärnfamiljen.
Men den har i 50 år stått under attack och kallats för en kvinnofälla, fast den är upprättad just för att kvinnor skulle kunna flytta hemifrån.
Ja, män ingår gärna i relation med en som säger ja, när det pockar på och pojkars standard jämfört med flickors går faktiskt att sätta siffror på.

Tinder har gjort det bland annat. När flickor tillfrågades om pojkar och utseende var 85% under genomsnittet, vilket rent matematiskt är en omöjlighet. För pojkar var det nästan tvärtom.
Vet du förresten vad förhållandet mellan män och kvinnor är på de här datingsiterna?
Vet du hur många meddelanden och förslag en halvskaplig kvinna kan få för varje förslag en halvskaplig man får?

20 mot 1? Fler eller färre?

Men, med tanke på att män blivit av med alltfler rättigheter samtidigt som kvinnor fått fler så börjar dealen helt enkelt bli för dålig för män. Speciellt nu när kvinnor i äktenskap kan använda sina privilegier till utpressning mot sina män och polisens och samhällets uppgift är att aldrig ifrågasätta utan lyssna och tro. Han kan ge henne ett barn och sen tvingas att betala för det i 20 år, men förhindras att träffa det själv. Hon kan ta ifrån honom hans lägenhet i stan med samma taktik och den svenska staten står villigt till hennes tjänst. Hundratusentals män har sina barn på nåder från deras mammor och just nu har vi mellan 40 och 50 000 hemlösa män som blev av med allt i en rutten skilsmässa.
Men han är fortfarande skyldig henne/staten pengar.

Jag ska ge dig ett tankeexempel till:

Pojke möter flicka. De blir kära.
De flyttar ihop och börjar planera för ett liv tillsammans med hela kitet. Bröllop, barn osv.
De gifter sig, hon blir gravid och allt verkar gå precis som de vill och önskar.

Förutom en sak. Hon vill inte ha barn längre utan bestämmer sig för abort.
Berätta för mig vad som händer sen och vart dina sympatier ligger.
Vilka är de logiska följderna?
Senast redigerad av Pansarvecket 2018-06-11 kl. 00:06.
2018-06-11, 11:24
Medlem
Citat:
Är det någon här som tror att kärlek går att köpa med sex? Ingen som uttrycker det vad jag kan se. Vore trevligt om det var så, men icke 😎

Blir fel när man drar alla över en kam även här. Det gäller säkert en del killar också, men de som söker kärlek och nöjer sig med sex, mår inte bra med tiden. Kan tänka mig att en del tjejer kan jämföras med missbrukare, men jag är naturligtvis färgad av just mitt liv och mina erfarenheter. Där är det mest kvinnor som inte kunnat skilja på sex och kärlek. Män har inte haft något större problem med den biten.

Att studera extremer brukar vara bra för ökad förståelse. Religiösa människor som gifter sig så snabbt som möjligt för att kunna ha sex är en extrem enligt mig, och den är troligtvis inte optimal för par-bildning.

En annan extrem är att man ständigt har sex med nya partners som matchar de senaste sex-kraven. Med tanke på antalet parametrar som ignoreras där, är det knappast heller optimalt för par-bildning.

Enligt mig befinner sig Sverige till skillnad mot övriga världen vid den ena extremen. Gissa vilken!
2018-06-11, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ingen här är arg. Varför tolkar du det så? Sen vet du ju att tonen här på flashback är rå men hjärtlig. Klarar du inte det ska du kanske stänga av.

Vem köper kärlek med sex? Vem har diskuterat det?

En tråd skapas med temat "Svenska tjejer är horor".
Tjejerna i tråden tar sig ton. Absolut inte ok därför att..

Är det ok med en liten timeout här? Kan du ge mig några minuter?
2018-06-11, 17:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Blir fel när man drar alla över en kam även här. Det gäller säkert en del killar också, men de som söker kärlek och nöjer sig med sex, mår inte bra med tiden. Kan tänka mig att en del tjejer kan jämföras med missbrukare, men jag är naturligtvis färgad av just mitt liv och mina erfarenheter. Där är det mest kvinnor som inte kunnat skilja på sex och kärlek. Män har inte haft något större problem med den biten.

Att studera extremer brukar vara bra för ökad förståelse. Religiösa människor som gifter sig så snabbt som möjligt för att kunna ha sex är en extrem enligt mig, och den är troligtvis inte optimal för par-bildning.

En annan extrem är att man ständigt har sex med nya partners som matchar de senaste sex-kraven. Med tanke på antalet parametrar som ignoreras där, är det knappast heller optimalt för par-bildning.

Enligt mig befinner sig Sverige till skillnad mot övriga världen vid den ena extremen. Gissa vilken!

Jag såg bara inte kopplingen mellan din kommentar och vad vi hade skrivit om innan, just med kärlek och sex. Men i sak kan du nog ha rätt, jag är själv av uppfattningen att många män är mer intresserade av tillfälligt sex än kvinnor är, framförallt har jag erfarenheten av det själv. Och det är nog också så att det är svårare med "enbart sex-förhållande" för kvinnor än män, om vi ska generalisera. Men det är inget fel med det anser jag, tvärtom ser jag det som positivt att sex är någonting som hör ihop med att man faktiskt känner nånting för personen man vill ha sex med. Jag har aldrig förstått mig på one night stands eller andra tillfälliga känsloslösa förbindelser. Men återigen, jag dömer ingen, folk gör precis hur de vill.

Antar att du menar den sistnämnda "extremen". Jag är bara inte inblandad i den själv, så känner inte att jag har så mycket att tillföra den diskussionen. Däremot är jag rätt trött på män som vill ha tillfälliga sexförbindelser kan jag säga.
Min uppfattning är tyvärr att män gärna ser att kvinnor har tillfälliga sexförbindelser när det är med dem själva. Och jag har inte heller uppfattningen att män bryr sig speciellt mycket om ifall man haft många sexpartners eller inte. Tvärtom, ämnet tas sällan upp, ingen som frågar. Är det nån som frågar sådant är det jag.

Jag ser vad som är uppfattningen här bland många män på FB i feministforumet...men den uppfattningen är ingenting jag sett ute i verkligheten, än så länge.
2018-06-11, 17:27
Medlem
Citat:
Jag såg bara inte kopplingen mellan din kommentar och vad vi hade skrivit om innan, just med kärlek och sex. Men i sak kan du nog ha rätt, jag är själv av uppfattningen att många män är mer intresserade av tillfälligt sex än kvinnor är, framförallt har jag erfarenheten av det själv. Och det är nog också så att det är svårare med "enbart sex-förhållande" för kvinnor än män, om vi ska generalisera. Men det är inget fel med det anser jag, tvärtom ser jag det som positivt att sex är någonting som hör ihop med att man faktiskt känner nånting för personen man vill ha sex med. Jag har aldrig förstått mig på one night stands eller andra tillfälliga känsloslösa förbindelser. Men återigen, jag dömer ingen, folk gör precis hur de vill.

Antar att du menar den sistnämnda "extremen". Jag är bara inte inblandad i den själv, så känner inte att jag har så mycket att tillföra den diskussionen. Däremot är jag rätt trött på män som vill ha tillfälliga sexförbindelser kan jag säga.
Min uppfattning är tyvärr att män gärna ser att kvinnor har tillfälliga sexförbindelser när det är med dem själva. Och jag har inte heller uppfattningen att män bryr sig speciellt mycket om ifall man haft många sexpartners eller inte. Tvärtom, ämnet tas sällan upp, ingen som frågar. Är det nån som frågar sådant är det jag.

Jag ser vad som är uppfattningen här bland många män på FB i feministforumet...men den uppfattningen är ingenting jag sett ute i verkligheten, än så länge.
Hur många sexpartners du haft är helt irrelevant om du inte är någon personen tänkt stadga sig med, först då blir detta relevant. Om det inte tas upp betyder det troligast att killen antingen inte ser någon framtid med tjejen och/eller att han inte ens behöver fråga därför att han fått tillräckligt med information för att ta det beslutet ändå.

Man ligger gärna med slampor men vill inte gifta sig med dem.
Givetvis säger man ju inte till någon att man inte kan tänka sig seriöst med henne för att hon varit runt för mycket, man hittar på något annat. Även om man är ärlig och elak på nätet har man vett nog att inte såra folk i verkligheten i onödan.
Senast redigerad av Raynewooney 2018-06-11 kl. 17:29.
2018-06-11, 17:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du verkar va en hopplös romantiker... (precis som jag)
Jag är sjukt oldschool och gillar den gamla kärnfamiljen.
Men den har i 50 år stått under attack och kallats för en kvinnofälla, fast den är upprättad just för att kvinnor skulle kunna flytta hemifrån.
Ja, män ingår gärna i relation med en som säger ja, när det pockar på och pojkars standard jämfört med flickors går faktiskt att sätta siffror på.

Tinder har gjort det bland annat. När flickor tillfrågades om pojkar och utseende var 85% under genomsnittet, vilket rent matematiskt är en omöjlighet. För pojkar var det nästan tvärtom.
Vet du förresten vad förhållandet mellan män och kvinnor är på de här datingsiterna?
Vet du hur många meddelanden och förslag en halvskaplig kvinna kan få för varje förslag en halvskaplig man får?

20 mot 1? Fler eller färre?

Men, med tanke på att män blivit av med alltfler rättigheter samtidigt som kvinnor fått fler så börjar dealen helt enkelt bli för dålig för män. Speciellt nu när kvinnor i äktenskap kan använda sina privilegier till utpressning mot sina män och polisens och samhällets uppgift är att aldrig ifrågasätta utan lyssna och tro. Han kan ge henne ett barn och sen tvingas att betala för det i 20 år, men förhindras att träffa det själv. Hon kan ta ifrån honom hans lägenhet i stan med samma taktik och den svenska staten står villigt till hennes tjänst. Hundratusentals män har sina barn på nåder från deras mammor och just nu har vi mellan 40 och 50 000 hemlösa män som blev av med allt i en rutten skilsmässa.
Men han är fortfarande skyldig henne/staten pengar.

Jag ska ge dig ett tankeexempel till:

Pojke möter flicka. De blir kära.
De flyttar ihop och börjar planera för ett liv tillsammans med hela kitet. Bröllop, barn osv.
De gifter sig, hon blir gravid och allt verkar gå precis som de vill och önskar.

Förutom en sak. Hon vill inte ha barn längre utan bestämmer sig för abort.
Berätta för mig vad som händer sen och vart dina sympatier ligger.
Vilka är de logiska följderna?

Nu skriver jag hela inlägget härnere istället för att citera i inlägget, blir alltid fel när jag ska göra det

Nu vet jag inte åldersskillnad mellan oss (tänker att det kanske är en generationsgrej), men jag är 33, och jag har inte riktigt uppfattningen att män gärna vill ha förhållande med vilken kvinna somhelst bara hon har sex med honom. Tvärtom, jag tycker det verkar som att en del män har lite storhetsvansinne och upplever sig ha hela världen att välja mellan. Sex har de gärna, men förhållande vet jag inte riktigt om de lika gärna har. Därav att jag definitivt tror att män också blir kära, och verkligen på djupet kan tycka om en kvinna. Sexet är självklart en del av det, men inte allt.

Vad gäller Tinder tvivlar jag inte på att du har rätt. Jag vet att kvinnor har det mycket lättare på dejtingsidor / appar. Vad det sedan beror på kan man spekulera kring. Är det då det sexuella som driver på männen mer i de sammanhangen? Jag skulle ju aldrig gilla någons bild på Tinder eller gå på dejt med någon bara för att jag hoppas på sex. Om jag träffar någon är det för att jag tycker personen verkar intressant utifrån olika aspekter, absolut inte enbart sex. Och därav kanske kvinnor blir mer selektiva än män, vilket av män uppfattas som att de har höga krav och är svåråtkomliga? Det gäller att skilja på sex och äkta intresse för personen här tror jag.

Jag som kvinna har upplevt en hel del gånger att mäns intresse främst är sexuellt, vilket fått mig lite att tappa förtroendet för män ibland. Jag försöker alltså få fram här att det inte är så lätt att vara kvinna heller, och bara för att män ser det som en "lyx" att kunna ligga när man vill i princip, så betyder det inte att det upplevs som en lyx av kvinnan.
Kanske svårigheterna ligger i att män och kvinnor till viss del söker olika saker, och nu när kvinnor själv väljer vilka de vill ha sex med, och inte är beroende av män ekonomiskt, så blir urvalet för män mindre? Där skulle behövas en attitydförändring från båda könen tänker jag då.

Gällande ditt tankeexempel:

Om kvinnan vill göra abort och bestämt sig för det, blir det ju så eftersom det är kvinnan som har beslutet i sina händer. Sådan är ju lagen. Om dessa två är i en relation och de har valt varandra och är lyckliga, så får kvinnan inga sympatier om hon på egen hand bestämmer sig för att göra abort. Är man i ett förhållande och man valt att skaffa barn tillsammans, och en plötsligt vägrar när barnet redan är gjort, då anser jag att man inte endast kan tänka på sig själv. Likaväl som jag anser att mannen inte kan tänka att kvinnan skulle göra abort bara för att han inte vill ha barnet längre. Där är det bådas ansvar tillsammans, beslut bör tas genom gemensam diskussion, och tar man ett beslut helt på egen hand utan att bry sig om den andre, då är det den som blir förbisedd som mina sympatier ligger hos.
Var ligger dina? Behöver jag ens fråga?
2018-06-11, 17:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Hur många sexpartners du haft är helt irrelevant om du inte är någon personen tänkt stadga sig med, först då blir detta relevant. Om det inte tas upp betyder det troligast att killen antingen inte ser någon framtid med tjejen och/eller att han inte ens behöver fråga därför att han fått tillräckligt med information för att ta det beslutet ändå.

Man ligger gärna med slampor men vill inte gifta sig med dem.
Givetvis säger man ju inte till någon att man inte kan tänka sig seriöst med henne för att hon varit runt för mycket, man hittar på något annat. Även om man är ärlig och elak på nätet har man vett nog att inte såra folk i verkligheten i onödan.

Fast nu utgick ju jag ifrån egen erfarenhet och skrev att jag inte sysslar med one night stands och liknande sexuella kortsiktiga förbindelser. De tillfällen jag pratar om är både och, både personer jag sedan inlett ett förhållande med, och även någon mer kortvarig kontakt naturligtvis. Och jag tror inte att folk tänker vid första träffen " hm är detta någon jag kan gifta mig med?".
Har heller aldrig hört någon man säga liknande saker i diskussioner, och jag vet många som fortsatt träffas och blivit ett par efter att de legat även på första dejten.

Och var vänlig sluta kalla tjejer som ligger tillfälligt för slampor, det är varje människas rätt att göra hur denne vill utan att behöva mottaga skällsord från allmänheten. Jag svarar inte på fler inlägg om du använder den vokabulären.
2018-06-11, 18:18
Medlem
Citat:
Fast nu utgick ju jag ifrån egen erfarenhet och skrev att jag inte sysslar med one night stands och liknande sexuella kortsiktiga förbindelser. De tillfällen jag pratar om är både och, både personer jag sedan inlett ett förhållande med, och även någon mer kortvarig kontakt naturligtvis. Och jag tror inte att folk tänker vid första träffen " hm är detta någon jag kan gifta mig med?".
Har heller aldrig hört någon man säga liknande saker i diskussioner, och jag vet många som fortsatt träffas och blivit ett par efter att de legat även på första dejten.

Och var vänlig sluta kalla tjejer som ligger tillfälligt för slampor, det är varje människas rätt att göra hur denne vill utan att behöva mottaga skällsord från allmänheten. Jag svarar inte på fler inlägg om du använder den vokabulären.

De flesta kortvariga sexuella förbindelser man har är ju inte ONS.
Nej, det är väl först ett år in eller så man börjar fundera i de banorna.
Tror du verkligen en man eller män talar om detta i närvaron av kvinnor?
Ja, klart det finns de som bildat par efter att ha nuppat på första dejten och jag känner en sjörövare som blev negerkung men det hör inte till saken.

Jag har aldrig sagt att det inte är varje människas rätt att ligga med vem de vill, jag poängterar bara att man bör veta och ha i åtanke att det också medför vissa konsekvenser. Man kan inte ha kakan och äta den också.

Ja, man kan tycka att det är förskräckligt, men faktum kvarstår, de flesta män bryr sig om hur många hans blivande fru har varit med, detta är knappast någon nyhet och jag är inte den första som nämner det.
Senast redigerad av Raynewooney 2018-06-11 kl. 18:20.
2018-06-11, 18:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
De flesta kortvariga sexuella förbindelser man har är ju inte ONS.
Nej, det är väl först ett år in eller så man börjar fundera i de banorna.
Tror du verkligen en man eller män talar om detta i närvaron av kvinnor?
Ja, klart det finns de som bildat par efter att ha nuppat på första dejten och jag känner en sjörövare som blev negerkung men det hör inte till saken.

Jag har aldrig sagt att det inte är varje människas rätt att ligga med vem de vill, jag poängterar bara att man bör veta och ha i åtanke att det också medför vissa konsekvenser. Man kan inte ha kakan och äta den också.

Ja, man kan tycka att det är förskräckligt, men faktum kvarstår, de flesta män bryr sig om hur många hans blivande fru har varit med, detta är knappast någon nyhet och jag är inte den första som nämner det.

Okej. Av intresse då, hur tänker du då gällande män? Gäller samma där? Jag kan säga att min åsikt är precis samma oavsett kön, jag blir skeptisk om en man legat med var och varannan kvinna. Inte alls attraktivt.

Och en till sak. Vad anser du (och ev en del män med dig som du pratat med) är många sexpartners? Säg vid 20, 25, respektive 35 års ålder? Ponera att personen varit singel en del av tiden med några seriösa förhållanden.
Vi kan ju inte utgå från någon ytterlighet, dvs antingen nån som gift sig vid 20 eller nån som varit konstant singel tänker jag.
2018-06-11, 18:52
Medlem
Citat:
Okej. Av intresse då, hur tänker du då gällande män? Gäller samma där? Jag kan säga att min åsikt är precis samma oavsett kön, jag blir skeptisk om en man legat med var och varannan kvinna. Inte alls attraktivt.

Och en till sak. Vad anser du (och ev en del män med dig som du pratat med) är många sexpartners? Säg vid 20, 25, respektive 35 års ålder? Ponera att personen varit singel en del av tiden med några seriösa förhållanden.
Vi kan ju inte utgå från någon ytterlighet, dvs antingen nån som gift sig vid 20 eller nån som varit konstant singel tänker jag.

En kvinna som inte vill ha en man på grund av dennes historik är lika rimligt som vice versa. Skillnaden är att kvinnor i stor utsträckning inte bryr sig och därför blir ni bestörta, arga och förundrade över varför och att män bryr sig.

Det är nog väldigt individuellt. För mig är det inte siffran utan beteendet som är det intressanta. Hellre att hon haft fem seriösa pojkvänner än ett ONS och en seriös pojkvän.
Det beror mycket på ålder också givetvis. Att en 35 år gammal kvinna haft fem pojkvänner är inget anmärkningsvärt men om en 25-årig kvinna redan hunnit vara med fler än tio...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in