Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Du verkar va en hopplös romantiker... (precis som jag)
Jag är sjukt oldschool och gillar den gamla kärnfamiljen.
Men den har i 50 år stått under attack och kallats för en kvinnofälla, fast den är upprättad just för att kvinnor skulle kunna flytta hemifrån.
Ja, män ingår gärna i relation med en som säger ja, när det pockar på och pojkars standard jämfört med flickors går faktiskt att sätta siffror på.
Tinder har gjort det bland annat. När flickor tillfrågades om pojkar och utseende var 85% under genomsnittet, vilket rent matematiskt är en omöjlighet. För pojkar var det nästan tvärtom.
Vet du förresten vad förhållandet mellan män och kvinnor är på de här datingsiterna?
Vet du hur många meddelanden och förslag en halvskaplig kvinna kan få för varje förslag en halvskaplig man får?
20 mot 1? Fler eller färre?
Men, med tanke på att män blivit av med alltfler rättigheter samtidigt som kvinnor fått fler så börjar dealen helt enkelt bli för dålig för män. Speciellt nu när kvinnor i äktenskap kan använda sina privilegier till utpressning mot sina män och polisens och samhällets uppgift är att aldrig ifrågasätta utan lyssna och tro. Han kan ge henne ett barn och sen tvingas att betala för det i 20 år, men förhindras att träffa det själv. Hon kan ta ifrån honom hans lägenhet i stan med samma taktik och den svenska staten står villigt till hennes tjänst. Hundratusentals män har sina barn på nåder från deras mammor och just nu har vi mellan 40 och 50 000 hemlösa män som blev av med allt i en rutten skilsmässa.
Men han är fortfarande skyldig henne/staten pengar.
Jag ska ge dig ett tankeexempel till:
Pojke möter flicka. De blir kära.
De flyttar ihop och börjar planera för ett liv tillsammans med hela kitet. Bröllop, barn osv.
De gifter sig, hon blir gravid och allt verkar gå precis som de vill och önskar.
Förutom en sak. Hon vill inte ha barn längre utan bestämmer sig för abort.
Berätta för mig vad som händer sen och vart dina sympatier ligger.
Vilka är de logiska följderna?
Nu skriver jag hela inlägget härnere istället för att citera i inlägget, blir alltid fel när jag ska göra det
Nu vet jag inte åldersskillnad mellan oss (tänker att det kanske är en generationsgrej), men jag är 33, och jag har inte riktigt uppfattningen att män gärna vill ha förhållande med vilken kvinna somhelst bara hon har sex med honom. Tvärtom, jag tycker det verkar som att en del män har lite storhetsvansinne och upplever sig ha hela världen att välja mellan. Sex har de gärna, men förhållande vet jag inte riktigt om de lika gärna har. Därav att jag definitivt tror att män också blir kära, och verkligen på djupet kan tycka om en kvinna. Sexet är självklart en del av det, men inte allt.
Vad gäller Tinder tvivlar jag inte på att du har rätt. Jag vet att kvinnor har det mycket lättare på dejtingsidor / appar. Vad det sedan beror på kan man spekulera kring. Är det då det sexuella som driver på männen mer i de sammanhangen? Jag skulle ju aldrig gilla någons bild på Tinder eller gå på dejt med någon bara för att jag hoppas på sex. Om jag träffar någon är det för att jag tycker personen verkar intressant utifrån olika aspekter, absolut inte enbart sex. Och därav kanske kvinnor blir mer selektiva än män, vilket av män uppfattas som att de har höga krav och är svåråtkomliga? Det gäller att skilja på sex och äkta intresse för personen här tror jag.
Jag som kvinna har upplevt en hel del gånger att mäns intresse främst är sexuellt, vilket fått mig lite att tappa förtroendet för män ibland. Jag försöker alltså få fram här att det inte är så lätt att vara kvinna heller, och bara för att män ser det som en "lyx" att kunna ligga när man vill i princip, så betyder det inte att det upplevs som en lyx av kvinnan.
Kanske svårigheterna ligger i att män och kvinnor till viss del söker olika saker, och nu när kvinnor själv väljer vilka de vill ha sex med, och inte är beroende av män ekonomiskt, så blir urvalet för män mindre? Där skulle behövas en attitydförändring från båda könen tänker jag då.
Gällande ditt tankeexempel:
Om kvinnan vill göra abort och bestämt sig för det, blir det ju så eftersom det är kvinnan som har beslutet i sina händer. Sådan är ju lagen. Om dessa två är i en
relation och
de har valt varandra och är lyckliga, så får kvinnan inga sympatier om hon på egen hand bestämmer sig för att göra abort. Är man i ett förhållande och man valt att skaffa barn tillsammans, och en plötsligt vägrar när barnet redan är gjort, då anser jag att man inte endast kan tänka på sig själv. Likaväl som jag anser att mannen inte kan tänka att kvinnan skulle göra abort bara för att han inte vill ha barnet längre. Där är det bådas ansvar tillsammans, beslut bör tas genom gemensam diskussion, och tar man ett beslut helt på egen hand utan att bry sig om den andre, då är det den som blir förbisedd som mina sympatier ligger hos.
Var ligger dina? Behöver jag ens fråga?