• 1
  • 2
2018-06-10, 15:06
Medlem
bullet^s avatar
"Kvinnor i förorten har blivit några av valrörelsens nyckelpersoner.
Men många anser sig svikna av politikerna – och målar upp en nattsvart bild av livet i förorten:
– Hedersbegreppet är större än döden här. Islamister kontrollerar gatorna och indoktrinerar små barn, säger aktivisten Zeliha Dagli."

"Zeliha Dagli säger att islamister och religiösa krafter numera kontrollerar affärer, föreningslokaler och källarmoskéer."

Bilden delas inte av alla.

"Men kvinnornas bild av utvecklingen i förorten delas inte av alla. Vissa menar dessutom att deras kritik leder till islamofobi. Manijeh Mehdiyar, sociolog och doktorand, samt aktiv i Miljöpartiet, anser att det finns en islamofobisk trend i samhället och det är lätt generalisera hela Järva.

Någon här inne som bor i Tensta och kan berätta lite om hur det är att bo i "klorna på islamisterna"?
Hur ser det ut i andra förorter runt om i landet, har vi islamister som tar över där med?

Artikel i Aftonbladet plus tyvärr..
Senast redigerad av bullet^ 2018-06-10 kl. 15:19.
Citera
2018-06-10, 15:17
Medlem
Halloween2s avatar
Läste artikeln i morse tog inte lång tid innan dom låste den, suck.

Och att en MP kärring går ut och säger att det inte är några problem är bara glatt, blev nog några mindre röster där.
Citera
2018-06-10, 15:22
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

Och att en MP kärring går ut och säger att det inte är några problem är bara glatt, blev nog några mindre röster där.

Kan det vara så att MP kärringen är för islamisering och sharialagar, vad vet vi om henne egentligen?
Citera
2018-06-10, 15:25
Medlem
Rufoss avatar
Bra att detta publiceras. Men samtidigt är det någonting som alla vi normala svenskar förstått sedan många herrans år tillbaka. Ingen nyhet alls.

Och otippat att en ragata från Miljöpartiet skulle komma med invändningar.
Citera
2018-06-10, 15:36
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Bra att detta publiceras. Men samtidigt är det någonting som alla vi normala svenskar förstått sedan många herrans år tillbaka. Ingen nyhet alls.

Och otippat att en ragata från Miljöpartiet skulle komma med invändningar.

Att kriminalitet är något som tillhör vardagen i förorterna har väl alla förstått men att de håller på att just islamiseras är väl inte något som diskuteras allt för ofta? Var väl någon större debatt om sharialagar för ett år sen(?) om jag minns rätt men..
Citera
2018-06-10, 15:42
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
Att kriminalitet är något som tillhör vardagen i förorterna har väl alla förstått men att de håller på att just islamiseras är väl inte något som diskuteras allt för ofta? Var väl någon större debatt om sharialagar för ett år sen(?) om jag minns rätt men..
Då har du inte surfat tillräckligt djupt på Internet.

Europas första sharia-zoner upprättades i London, och dom finns där än idag. Samma fenomen finns i Paris och ett antal andra franska storstäder. Detta är givetvis ingenting som medierna brukar rapportera om, men en enkel sökning på Google kommer ge dig en hel del information. Jag tror inte att Sverige har lika stora problem ännu, men sedan tiotal år tillbaka så finns det en pågående kamp för att sprida Islam i Sverige.

Sveriges ängsliga ja till böneutropen var en stor delseger islamisterna som aktivt försöker islamisera svenska förorter.
Citera
2018-06-10, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

Artikeln om att moralpoliser inte är det största problemet är dock inte låst..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...e-moralpoliser

Vet inte om min hjärna spökar - men jag kan svära på att jag läste att moralpoliserna bara "inte förstår att de gör fel" och att även kvinnor på Södermalm osv. även de kan bli kontrollerade av sina män... Men det kanske var i den artikel som nu är låst..
Citera
2018-06-10, 15:58
Medlem
sne.chilenares avatar
Självklart skall Järvafältets förorter smutskastas av Zeliha Dagli och hennes jämlikar. Jag har jobbat i dessa förorter i över 15 år och jag måste helt ärligt säga att bilden som målas upp i media är överdriven och inte något annat än en lögn.

Många kvinnor känner sig otrygga men hur
mycket bidrar dem religiösa männen till den otryggheten?

Jag vågar lugnt påstå att det INTE är i dessa förorter som kvinnor antastas,våldtas och misshandlas såsom dem flesta vill få det att framstå..

Expressen och Aftonbladet har en agenda och det är att skapa splittring och problem människor i mellan och detta är ett klart och tydligt exempel.
Citera
2018-06-10, 16:10
Medlem
Socialtjänstlagen 4 Kap, §1 säger bl.a.:
Citat:
Den som inte kan försörja sig men som kan arbeta har rätt till försörjningsstöd enligt första stycket om han eller hon står till arbetsmarknadens förfogande.
Man skulle enkelt kunna bli av med såväl moralpolisen som islamiseringen genom att tillämpa denna paragraf: Sök upp de ofredande (dom känns igen på sina skägg och kaftaner). Erbjud dem att rensa skog, städa klotter eller liknande. Om de vägrar anta erbjudandet så har de inte rätt till försörjningsstöd, om de tar erbjudandet så kan de inte längre sitta i kafféer och moskéer och smida sina planer, och inte tid att terrorisera sin omgivning.
Att detta över huvud taget förekommer beror på att dessa människor är arbetsbefriade och därför har tid och möjlighet att jobba på att säkra en plats i sin kommande himmel.
Om en svensk vägrar ta ett jobb så ryker stödet. Men tydligen har deras gud givit dem frikort från att jobba.
Citera
2018-06-10, 16:17
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sne.chilenare
Jag vågar lugnt påstå att det INTE är i dessa förorter som kvinnor antastas,våldtas och misshandlas såsom dem flesta vill få det att framstå..

Nähe... Om förorterna är trygga, var förekommer misshandeln och våldtäkterna då? Diplomatkvarteren?
Citera
2018-06-10, 16:21
Avstängd
sherms avatar
Bevittnade förändringen från första parkett under Reinfeldt, på den tiden var det en ensam mujahedin som vallade sina två spökplumpsfruar i Husby. Sedan började rapporterna om rekrytering på fritidsgårdar och källarmoskeer, det var före IS och många somalier som åkte på träningsläger med al-shabab och även al-Qaida värvade innan det tog fart med IS. Idag är Järva sedan några år landets mordtätaste område, vilket säger en del vad det är för slags helheten till minikalifat som dessa områden utvecklas till.
Citera
2018-06-10, 16:31
Medlem
Lustigt att ateister eller muslim alltid vill försvara Islam.

I slutändan är och förblir Islam ett samhällshot mot västvärldens kultur, traditioner och kristna värderingar.

Detta visste allas europeiska förfäder om redan på medeltiden..att Islam är ett hot. Men dagens upplysta samhälle vet ej om detta? Heeeeh!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in