2018-06-09, 19:12
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Du är så naiv att man undrar hur du överlevt. Vidare diskussion känns överflödig.

Förstår inte vad du menar gosse? Det är ju du som svamlar skit och har noll belägg för nått. Inte ska du tappa humöret för det
Jag ger dig fakta och vad kommer du med? Falsarier och fabulerar om saker och ting
Bra om vi slipper mer sånt i tråden dock,ajöss och trevlig fortsatt helg
Citera
2018-06-09, 19:18
Medlem
alienfins avatar
Naiv säger pajasen som tjatat om KK, fientligt övertagande,avlistning och gud vet vad i 2 år nu
Kul iaf att se att jag börjar få mer och mer rätt angående bolaget med tiden som sig bör om man satsar långsiktigt
Citera
2018-06-09, 19:25
Medlem
alienfins avatar
Potentialen i Dot Pattern siade jag om flera år sen medans alla baissetomtar glodde sig blinda på pennorna,äntligen där nu när man ska börja casha in på mönstret/licenser med grymma marginaler. Worth waiting for kanske,vi får se..
Citera
2018-06-09, 22:10
Medlem
vi alla väntar men -75% senaste 3 åren säger väl allt
men soon soon,
Men du Alien , har uppenbarligen nåt fel i ditt tänk, eller NÄR SKA DET KOMMA som som du sagt i 3 år nu?
Undrar fortfarande
Citera
2018-06-10, 04:18
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
men soon soon,
Men du Alien , har uppenbarligen nåt fel i ditt tänk, eller NÄR SKA DET KOMMA som som du sagt i 3 år nu?
Undrar fortfarande

Ingen aning,det visar sig om det ens kommer. Men jag ligger inte -75% iaf om du nu tror det
Vad är det för fel på mitt tänk? 3år är en rätt kort investeringstid men du är nog en sån däringa trisslottskille så du får fortsätta undra över livet helt enkelt.
Citera
2018-06-10, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
men soon soon,
Undrar fortfarande

Grejen är ju att det är ganska svårt att förstå logiken i ledningens agerande om dom inte också trodde på detta och är man övertygad om att dom som sitter inne med all fakta faktiskt själva tror på det här är det ju inte så konstigt att man själv också tror att något större finns runt hörnet.

Att saker och ting drar ut på tiden är snarare regel än undantag i all form av verksamhet. Vi människor tenderar att överskatta takten för utvecklingen i det korta perspektivet men underskatta den i det längre perspektivet.
Citera
2018-06-10, 06:18
Medlem
Det har ju börjat snurra runt lite rykten om uppköp som många är entusiastiska över, men jag vette fan, jag har inte gått in i och uthärdat detta för att få 2x pengarna så för min del vill jag nog hellre se att man driver det vidare, jag tar hellre risken 0x pengarna men med potentialen 20x pengarna.

Vad säger ni andra, skulle ni bli glada över och nöja er med 8:-/aktie?
Citera
2018-06-10, 07:12
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det har ju börjat snurra runt lite rykten om uppköp som många är entusiastiska över, men jag vette fan, jag har inte gått in i och uthärdat detta för att få 2x pengarna så för min del vill jag nog hellre se att man driver det vidare, jag tar hellre risken 0x pengarna men med potentialen 20x pengarna.

Vad säger ni andra, skulle ni bli glada över och nöja er med 8:-/aktie?

Naah,med dagens marginaler och OPEX så bör man göra lite mer vinst än 8msek/kvartal väntar jag mig iaf om kunderna kommer tillbaka och nya ansluter.
36 projekt på gång enligt Redeye och ett tiotal av dem på ADNA så finns potential.

Tills dess verkar företaget faktiskt gå runt nu. Man masstillverkar pennor och har inte tagit in mer pengar för det så förutsätter att man omsätter dessa redan.
Citera
2018-06-10, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Naah,med dagens marginaler och OPEX så bör man göra lite mer vinst än 8msek/kvartal väntar jag mig iaf om kunderna kommer tillbaka och nya ansluter.
36 projekt på gång enligt Redeye och ett tiotal av dem på ADNA så finns potential.

Tills dess verkar företaget faktiskt gå runt nu. Man masstillverkar pennor och har inte tagit in mer pengar för det så förutsätter att man omsätter dessa redan.

Sitter du på andra sidan jordklotet och göttar dig med ett par bira

Inte helt fel men du får nog läsa om mitt inlägg igen
Citera
2018-06-10, 07:30
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Sitter du på andra sidan jordklotet och göttar dig med ett par bira

Inte helt fel men du får nog läsa om mitt inlägg igen

Nä jobbar igen Förstog nog ditt inlägg,tänkte bara att en 8kr skulle kanske motsvara en närmare 8msek i vinst för bolaget Lär dock vara mer tror jag då om man ser tillväxt framöver.
Så nej,skulle inte nöja mig med 8kr då.
Citera
2018-06-10, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Nä jobbar igen Förstog nog ditt inlägg,tänkte bara att en 8kr skulle kanske motsvara en närmare 8msek i vinst för bolaget Lär dock vara mer tror jag då om man ser tillväxt framöver.
Så nej,skulle inte nöja mig med 8kr då.

Jaha då förstår jag, när jag tänker efter kanske det är jag som druckit för mycket pilsnerdricka

Min tanke var att vid en eventuell försäljning kanske vi får ett bud på 8:-/ aktie vi lär ju i alla fall inte få 40:-/aktie.

Många verkar välkomna ett uppköp men min fråga är om det är så jävla bra.

Jag gick in i det här med förhoppningar om betydligt större avkastning än att dubbla pengarna. Jag skulle tycka det var lite snopet och inte alls vara nöjd med 8:-

Vilka nivåer vill ni andra se för att tycka att ett bud är ok?
Citera
2018-06-10, 07:45
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Jaha då förstår jag, när jag tänker efter kanske det är jag som druckit för mycket pilsnerdricka

Min tanke var att vid en eventuell försäljning kanske vi får ett bud på 8:-/ aktie vi lär ju i alla fall inte få 40:-/aktie.

Många verkar välkomna ett uppköp men min fråga är om det är så jävla bra.

Jag gick in i det här med förhoppningar om betydligt större avkastning än att dubbla pengarna. Jag skulle tycka det var lite snopet och inte alls vara nöjd med 8:-

Vilka nivåer vill ni andra se för att tycka att ett bud är ok?

Under 45kr skulle jag inte vilja släppa iaf. Var inte ens nära att trycka på knappen vid 15kr haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in