2018-06-09, 16:17
Medlem
Nu till en KONKRET fråga; låt säga att jag vill till Thailand, Kanada, Australien eller vad fan som helst, är det lönt att skicka ansökningar online eller är det bästa att bara sätta sig på ett plan till landet i fråga?
Citera
2018-06-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VisaPapprenSchnell
Ska ju vara sjukt svårt att få bosätta sig där.

Oh, the irony...
Citera
2018-06-09, 16:23
Medlem
Barrjads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extraordinar
Japanerna är extremt rasistiska

Undra på det när dom ser hur det går i Europa. Kolla vad så kallad anti-rasism har försatt oss i.
Citera
2018-06-09, 16:31
Medlem
Extraordinars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barrjad
Undra på det när dom ser hur det går i Europa. Kolla vad så kallad anti-rasism har försatt oss i.

Det har inget med Europa att göra. De har alltid varit ett rasistiskt folk. De är till och med rasistiska mot kineser. Det är inte så kul att vara på andra änden mot ett folk som inte förespråkar anti-rasism, speciellt om du själv blir utsatt för rasismen. Det är därför Japan är ett dåligt val, för alla med annat ursprung.

Svensk i japan är att som vara MENA i Sverige, d.v.s lika eftertraktat.
Citera
2018-06-09, 16:31
Medlem
elastikmandens avatar
Först får du fråga dig själv, vad et är du vill fly ifrån? Och varför du tror att det skall bli bätre i något annat land? Du vet väl at även de flesta europeiska länder har krav på arbetstillstånd, m.m?
Schweiz? Eller kanske Österrike?
https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96sterrike
Annars finn ju google tillhands, vad jag vet? Lycka till med din flytt!

Portugal?

Citera
2018-06-09, 16:33
Medlem
Ni som faktiskt lyckats med detta eller vet någon som har - SKRIV!

Låt detta bli en praktisk guide för alla oss som vill fly skiten!
Citera
2018-06-09, 16:34
Medlem
Extraordinars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Först får du fråga dig själv, vad et är du vill fly ifrån? Och varför du tror att det skall bli bätre i något annat land? Du vet väl at även de flesta europeiska länder har krav på arbetstillstånd, m.m?
Schweiz? Eller kanske Österrike?
https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96sterrike
Annars finn ju google tillhands, vad jag vet? Lycka till med din flytt!

Portugal?

Helt rätt. Sverige är fortfarande en av de bästa platserna att befinna sig på just nu i världen.
Citera
2018-06-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimmo2000
Snälla ge mig seriösa tips och råd på arbete utomlands. Hur jag går tillväga mm. Är inte fattig så kostnader för flytt har jag råd med. Jag vill bara bort härifrån!

Sök jobb via: https://www.workwide.se/bo-och-jobba-i-irland/

Allt betalt.
Citera
2018-06-09, 16:39
Medlem
70-talsfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimmo2000
Nu till en KONKRET fråga; låt säga att jag vill till Thailand, Kanada, Australien eller vad fan som helst, är det lönt att skicka ansökningar online eller är det bästa att bara sätta sig på ett plan till landet i fråga?

Jag tror du måste göra skillnad på högutvecklade länder och alla andra. I rika industriländer som Kanada, Australien och Japan vill de oftast ha formella ansökningar, lite som i Sverige. Men eftersom du är trött på Sverige är det nog bäst att undvika att flytta till samma typ av land, alltså är vare sig Kanada eller Australien en bra idé. I Sydostasien är det mindre formellt och därför en fördel att vara på plats. Du kollar upp olika arbetsplatser, t.ex. en språkskola, och går dit och frågar efter jobb. De kan då se dig och göra en första snabb bedömning. Mitt tips är att du flyger ner till Thailand eller Vietnam och provar lyckan. Tro dock inte att det kommer vara lätt. I början kommer du att gå på många nitar. Jag har själv bott i Asien och vet ungefär hur det fungerar där.
Citera
2018-06-09, 16:42
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extraordinar
Helt rätt. Sverige är fortfarande en av de bästa platserna att befinna sig på just nu i världen.

Ja, tydligen, åtminstone om man inte vill vara i sitt eget land? (Förlåt för ot.)
Men grejen är nog, att man skall kolla upp vilka lagar som finns till det land man e.vt vill flytta till. Det kan skilja sig extremt, gentemot lilla gullSverige. Så mitt råd till Ts är att googla. På alla länders info, om man vill komma dit som en "invandrare"?
Citera
2018-06-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Australien är ett angenämt mål för många som är trötta på vår politiska dumhet, där har de koll på gränsen

https://www.youtube.com/watch?v=BypuBsE_Eq8
Portugal är ett bra val. 5% invandrare och totalt en knapp procent muslimer i landet.
Citera
2018-06-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talsfilm
Testa att jobba som engelsklärare någonstans i Ost- eller Sydostasien. Du behöver oftast ingen utbildning utan det räcker med ett västerländskt pass och vit hudfärg. Lönen brukar täcka hyra och mat och ibland blir det lite över. Har du tur så betalar arbetsgivaren också din flygbiljett. Jag förstår att du vill bort. Det vill jag med.
Vietnam behöver engelsklärare. Bra betalt jämfört med lokalbefolkning och förhållandevis bra boendekostnad. Man klarar sig garanterat bra på lönen. Nackdelen är språket. Ett h-e att lära sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in