Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Fetade 1/ PM var 6 år vid skilsmässan. Han säger i vuxen ålder att han INTE upplevde det som ett val.
Att föräldrarna krigade mot varandra med PM som vapen.
När PM blev äldre stämmer det att han inte kände så mycket gemenskap med sin mamma som han träffade en gång om året! PM har aldrig firat jul/födelsedag eller någon högtid med sin mamma eller halvbröder trots att de bodde nära varandra.Tror du att PM och modern kände varandra?
Nej, jag tror inte att han kände sin mamma. Jag tror knappt han känt någon person i hela sitt liv på det vanliga sättet som normala människor känner en person. Jag tror inte han kände mer för människor i sin närhet än det han kände för t.ex miniraketer ( el vad fan det nu var) han byggde "på rummet" som liten, med sina små barnhänder och små barnögon.
Citat:
Jag uppfattar hans mamma som osjälvständig. En person som sökte stöd hos Gud och religionen. Som måste ha stöd av en man alltid. Hela sex äktenskap. Vilket innebär att det alltid var en ny styvfar att anpassa sig till. Att PMs äldsta bror tog sitt liv är kanske inte så konstigt. Så även om jag inte dömer Mamman så var nog även hon lite dysfunktionell. Det är sant att PM och hans far hade gemensamma intressen när PM blev äldre. Och att hans åldrige far nog levde för sin son. Men PM har fått en sträng uppfostran av en uppenbart väldigt personlighetsstörd förälder. Men sådana saker förstår ju inte små barn. Föräldrarna är ju idolerna för små barn. Pappa är bäst i världen och vet allt! Och ens mamma är vackrast i världen! Våra föräldrar är vår första kärlek som präglar oss. Ibland är det en väldigt olycklig kärlekshistoria.
Först som vuxen med livserfarenhet förstår en del hur olämpliga deras föräldrar var. Och man kan ju inte resa tillbaka i tiden och ändra något "val" som man tvingades göra vid en uppslitande skilsmässa som sex-åring.
Jag tror inte ens PM brytt sig nämnvärt om varken sin mamma eller pappa. Inte heller att han ångrat några "val". Pappan var praktiskt att ha vid sin sida för han delade ju intressen med PM och lät honom syssla med det han ville. Om hans mamma var osjälvständig eller inte tycker jag inte man ens behöver spekulera i, vi vet för lite om henne. Att "döma" henne som osjälvständig för att hon var kristen och var gift flera gånger är inget som behöver ligga någon sanning i. Hon kan t.ex ha fått barn som väldigt ung, haft svårt med försörjningen och haft en otroligt dålig förmåga att hitta bra män, vad vet vi? Kanske dysfunktionell i vissa avseenden, men om det vet vi inget heller. Så då är det bara fördomar som talar om man anser sig veta mer om henne än vad som framkommit. Anser jag.
Citat:
Fetade 2/ Det finns fyra (nu tre) halvbröder som delat PMs sex första levnadsår. De har ju tidigare vittnat om hemförhållanden. Så även om man inte kan lita på PM helt så finns det tre halvbröder som kan berätta.
Det var jag som tog upp att PM först i vuxen ålder förstått vilket helvete hans halvbröder hade med den dominante, störde fadern. Då de har berättat detta för PM. Så, tydligen har PM inte själv, som liten, uppfattat situationen för dem lika jävlig som den egentligen var. DET var min poäng. Även om han upplevt att pappan var sträng mot halvbröderna och att det var bråkigt hemma så verkar hans upplevelse av det ligga långt ifrån vad hans halvbröder fick vara med om. Den bror som tog livet av sig senare, var den bror som PM:s far var allra jävligast emot.
Citat:
Fetade 3/ PM är en mycket öppen person som utan vidare berättar om sin sexualitet.
BD/SM,fetischer,kinky salons osv INGA PROBLEM. Men sin sexualsadistiska läggning har han tigit om som muren.
En del har känt till hans fascination för döden, till någon enstaka förtrogen har han sagt att han är en psykopat men inte en enda vän eller fiende eller anhörig hade en aning om detta.
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-van-da-insag-jag-sanningen/
Så att det är något allvarligt FEL på hans sexualitet vet PM mycket väl.
Men jag tror INTE han känner ånger eller empati för sitt offer tyvärr. Möjligtvis känner han skam för att han blev påkommen/avslöjad.
Nej, där har du nog fel. Han har i princip beskrivit sina sexualsadistiska mordplaner i sms till en väninna. Han har ingen självinsikt som säger att det är något fel med hans sexuella behov och drifter. Han anser sig ha fullständig rätt att uppnå njutning genom att tortera ihjäl och stycka ett offer. Att andra anser att det är fel, begriper han såklart. Men HAN anser inte det vara fel. En sexualsadistisk mördare går inte omkring och snackar hej vilt om att han vill iscensätta sin sexualsadistiska fantasi för då uppstår problemet att få tag på ett ofrivilligt offer, om "alla vet". Sexualsadisten söker naturligtvis ett ofrivilligt, ovetande offer. Det handlar ju inte om de vanliga "rollspelen" - det handlar om att bestialiskt tortera och döda någon för sin egen njutnings skull.
Citat:
Fetade 4/ Jag förstår att din avsky för den då 46 åriga mördaren kastar en skugga bakåt ända tills hans födelse. Men ingen baby har ansvar redan då, för vad de som vuxna kommer att ta sig till.
Den vuxna individen har ansvar för det men inte babyn..
Och ingen baby/barn ska ha ett otryggt,våldsamt hem med tumult,kaos,skrik,slag, tårar och sorg i timmar som ett återkommande inslag i uppväxten.
Det får man lasta deras föräldrar för och andra vuxna/myndigheter som inte ingrep.
Förstår inte varför du tar upp detta hela tiden? Kanske passar bättre på "familjeliv" eller liknande sajt.
Jag har aldrig skrivit att en baby har ett ansvar. Jag reagerade mot ditt sätt att skriva om "PM:s små barnögon" i ett sammanhang som handlade om hur illa behandlade mördare blivit som barn. Jag fick en otäck känsla av att du då skrev "tyck-synd-om-PM-stunden" just då. Som att han egentligen inte kan lastas för det han gjort för att det var ett ohälsosamt hem. Nog pratat om det!
Citat:
PS Vad min morfar hade med saken att göra? Kolla utvecklingen mellan 1900-1969. Framförallt revolutionen under 50-talet när psykofarmaka kom. De kunde stänga tortyr-stormavdelningarna på mentalsjukhuset för gott. Så hur du och andra kan säga att det aldrig kommer ett botemedel mot störningar i framtiden förstår jag ej?
Du behöver inte ljuga för att försöka stärka dina argument mot mig. Varken jag eller någon annan har sagt att det inte kommer att finnas ett botemedel mot de störningar PM lider av, som att han är psykopat, sexualsadist som mördat och är en patologisk lögnare. Bland annat. NU finns ingen bot eller terapi som fungerar. Om framtiden vet jag inget.