2018-06-06, 04:29
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
PM var intresserad av att göra åtminstone fake snuff videos i ubåtsmiljö. Han hade pratat med några väninnor om det. Strumpbyxor och KiMs anteckningsblock fanns även de kvar på ubåten. Eftersom PM hade en bok om danska seriemördaren Amagermannen i verkstaden undrade åklagaren om PM möjligen inspirerats av dennes vana att plantera ut falska spår? PM påstod ju allra först att han släppt av KiM vid piren i natten.
Kanske han tänkt plantera ut spår för att försöka att få det att se ut som att KiM sexmördats på väg hem. Medans han själv var ute på äventyr med Nautilus?

Jo men det sket sig ganska hårt för honom då krögaren hade kamera övervakning av området... måste kolla upp denna Amagermannen.
Han verkar ha haft rätt udda intressen jag köper inte att inte någon visste om hans fascinationer av mördare fast å andra sidan är det kanske inget man tänker på då alla människor säger samma sak om Madsen att han var världens snällaste.
Citera
2018-06-06, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jo men det sket sig ganska hårt för honom då krögaren hade kamera övervakning av området... måste kolla upp denna Amagermannen.
Han verkar ha haft rätt udda intressen jag köper inte att inte någon visste om hans fascinationer av mördare fast å andra sidan är det kanske inget man tänker på då alla människor säger samma sak om Madsen att han var världens snällaste.
Nejdå. Han var inte världens snällaste. PM var inte rädd för konflikter och han är duktig på härskarteknik samt arrogans.
Det senare bevisade han när han svarade på Åklagarens frågor. Men enligt alla som kände honom var han både empatisk samt hade inget våldsamt förflutet. PM gillade inte våld. Polisen har inte lyckats gräva fram något gränsöverskridande eller kriminellt beteende ur PMs förflutna.
Jag tror att hans farlighet hänger samman med hans sexualsadistiska läggning.
Citera
2018-06-06, 04:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Nejdå. Han var inte världens snällaste. PM var inte rädd för konflikter och han är duktig på härskarteknik samt arrogans.
Det senare bevisade han när han svarade på Åklagarens frågor. Men enligt alla som kände honom var han både empatisk samt hade inget våldsamt förflutet. PM gillade inte våld. Polisen har inte lyckats gräva fram något gränsöverskridande eller kriminellt beteende ur PMs förflutna.
Jag tror att hans farlighet hänger samman med hans sexualsadistiska läggning.

Man börjar nästan undra om han inte begått mord förut denna Madsen efter att ha läst på om den där amagermanen och av vad den där Kurt sa att de är väldigt lika... jag menar polisen bör ju kolla upp gamla ouppklarade mord i Danmark. Jag menar PM lär ju ha ett IQ långt över genomsnittet och att han säker kommit undan förut och gör att han törs nog spela högre för att komma undan... verkar ju nästan som det är någon slags kick han får av det som när man är ute o fiskar och man får napp

Ju mer jag får reda på Madsen desto mer vill jag hoppa jämfota på huvudet hans.
Senast redigerad av nousernameneeded 2018-06-06 kl. 04:55.
Citera
2018-06-06, 05:01
Medlem
Citat:
Man börjar nästan undra om han inte begått mord förut denna Madsen efter att ha läst på om den där amagermanen och av vad den där Kurt sa att de är väldigt lika... jag menar polisen bör ju kolla upp gamla ouppklarade mord i Danmark.

Polisen har kollat hans DNA mot alla ouppklarade fall i Norden, inom EU samt även USA. Dvs överallt där PM befunnit sig. Det verkar som att det är PMs debutmord. Man kan kanske säga att han pga av för honom traumatiska motgångar "envolvade" från vanlig vardagspsykopat till våldspsykopat.
Enligt en psykiatriexpert flyttade han fokus från raketuppskjutningen till en hemlig sexualfantasi som han haft länge.
Fick han inte nå sitt mål i rymden så skulle han åtminstone få förverkliga sin mordfantasi.
Nej, nu har jag glömt tiden igen. Måste sova nu annars mördar min dotter mig. Natti allesammens.
Citera
2018-06-06, 06:34
Medlem
Citat:
Man börjar nästan undra om han inte begått mord förut denna Madsen efter att ha läst på om den där amagermanen och av vad den där Kurt sa att de är väldigt lika... jag menar polisen bör ju kolla upp gamla ouppklarade mord i Danmark. Jag menar PM lär ju ha ett IQ långt över genomsnittet och att han säker kommit undan förut och gör att han törs nog spela högre för att komma undan... verkar ju nästan som det är någon slags kick han får av det som när man är ute o fiskar och man får napp

Nej. Den var ungefär 110.
Citera
2018-06-06, 10:15
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:

Som Otto skrev, jag visste inte om att du var så lite insatt i ämnet och borde gett dig en förklaring istället för ett otrevligt bemötande. Ursäkta mig! Att vilja hoppa jämfota på Dets huvud låter ju sympatiskt och jag skulle gärna hålla fast Satans armar medan du hoppar 👍
Citera
2018-06-06, 10:34
Medlem
Citat:
Har du källa på att Madsen erkänt mordet? Det enda jag vet är att han erkänt brott mot griftefriden...

Av det jag läst så ta gärna fram länkarna där han erkänt mord...

Ditt första argument är egentligen ett icke argument då det har hänt att man blivit dömd fast man egentligen varit oskyldig.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/peter-madsen-overklagar-straffets-langd

Nej tydligen var det inte fakta att han erkänt mordet så hur känns det med en papperspåse över huvudet själv?

Han har accepterat morddomen och överklagar den inte. Effekten blir detsamma som ett erkännande.
Citera
2018-06-06, 12:06
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Nej. Den var ungefär 110.
Normalbegåvad med andra ord. Förklarar varför Det hoppade av sin utbildning när ”han ansåg sig ha lärt sig vad han behövde”.. Nog härligt att kunna intala sig själv sån skit, när sanningen är den att man inte är byxad.
Citera
2018-06-06, 12:22
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:

Och jo, även om polisen inte lyckats matcha dna från PM från andra mord i Skandinavien, ser nog de flesta att det är troligt att fanskapet mördat förut. Att en så här plötslig debut med ett så här pass bestialiskt mord i PMs ålder, är helt enkelt inte sannolikt. Torterar djur brukar t ex barn som PM gilla. Som sagt, hoppas diagnos i fostervatten blir möjlig, så dessa jävlar aldrig får tillåtas att födas.
Tillägg: ”vardagspsykopat” som Otto får att låta som lite oförargligt, kan driva folk i ekonomiska ruiner (googla på SR P1, om bedragaren i Ljungby- en dokumentär i 3 delar, samt ”Hästgården” - också den i flera delar), självmord, raserade relationer, mobbing, kärnvapenkrig. De flesta ”vardagspsykopater” får dessutom andra att ”jobba” åt sig. Själva sitter de bara och rycker i trådar och trivs. Ottos ”Vardagspsykopat” är precis lika jävlig som PM.
Senast redigerad av Trollet3 2018-06-06 kl. 12:33.
Citera
2018-06-06, 12:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Normalbegåvad med andra ord. Förklarar varför Det hoppade av sin utbildning när ”han ansåg sig ha lärt sig vad han behövde”.. Nog härligt att kunna intala sig själv sån skit, när sanningen är den att man inte är byxad.
Grandios som få...
Det förklarar även hur farlig han är i relation till planeringsförmåga och även riskbedömning - ihop med med sin svårt avvikande sexualitet samt svåra personlighetsstörning:
Citat:
Kognitive prøver har vist, at Peter Madsen har en intelligenskvotient (IQ) på 111, hvilket svarer til den øvre del af normalområdet.
https://www.bt.dk/krimi/mentalerklaering-saa-hoej-er-peter-madsens-iq
Ur mentalerklæringen:
Citat:
"- Samlet set er der tale om en velbegavet mand." live tv2
Citat:
Fra aktors opplesning:
"– Samlet sett er det snakk om en velbegavet mann uten tegn på psykose. Personlighetsmessig er han svært avvikende, med primært narsissistiske og psykopatiske trekk. Ifølge de sakkyndige framstår tiltalte som seksuelt pervers og dessuten lite troverdig." live nrk
Citera
2018-06-06, 13:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Och jo, även om polisen inte lyckats matcha dna från PM från andra mord i Skandinavien, ser nog de flesta att det är troligt att fanskapet mördat förut. Att en så här plötslig debut med ett så här pass bestialiskt mord i PMs ålder, är helt enkelt inte sannolikt. Torterar djur brukar t ex barn som PM gilla. Som sagt, hoppas diagnos i fostervatten blir möjlig, så dessa jävlar aldrig får tillåtas att födas.
Tillägg: ”vardagspsykopat” som Otto får att låta som lite oförargligt, kan driva folk i ekonomiska ruiner (googla på SR P1, om bedragaren i Ljungby- en dokumentär i 3 delar, samt ”Hästgården” - också den i flera delar), självmord, raserade relationer, mobbing, kärnvapenkrig. De flesta ”vardagspsykopater” får dessutom andra att ”jobba” åt sig. Själva sitter de bara och rycker i trådar och trivs. Ottos ”Vardagspsykopat” är precis lika jävlig som PM.
Ordet är i bruk i Sverige av vissa men jag finner det vanskligt då det har en trivialiserande klang. Än värre är beteckningen "framgångsrika".
Mäter man framgång i narcissism, status, pengar och egoism så.. well..
Hare använder subkriminella då de ofta dansar på kanten till lagen men bryter konstant mot normer och etik och är allt annat än trevliga bakom personan. Trots allt döljer det sig en personlighet som är nonchalant, oempatisk och egocentrerad.
PM var således en genuin skitstövel innan mordet. Manipulerande, ständigt sökande vinstvinning som psykopat så fick han folk att jobba gratis för att uppfylla hans dröm: Skickas ut i rymden som privatperson i sitt DIY-projekt. Han kunde inte fixa det på egen hand och han hade inga slavar som hans nazi-idol hade till förfogande...

Professor R Hare:
"Vissa kallar dem framgångsrika psykopater. Andra hävdar att personer av denna typ gagnar samhället."
"Detta argument uppvägs i mitt tycke av de krossade hjärtan, de förstörda karriärer och de utnyttjade människor som lämnas kvar när dessa personer kryssar genom samhället, pådrivna av sitt "uttrycksbehov".
Jag föredrar att kalla dessa för sub-kriminella istället för framgångsrika psykopater; deras framgång är ofta illusorisk och sker alltid på någon annans bekostnad.
Deras uppförande , trots att det i egentlig mening inte är olagligt, överträder normala etiska regler och befinner sig precis inom lagens gränser." Psykopatens värld
Senast redigerad av develi 2018-06-06 kl. 13:23.
Citera
2018-06-06, 13:27
Medlem
Citat:
Det är bevisat att det var planerat. PM hade en mordplan redo i Nautilus. Den 8 augusti försökte han få med tre olika kvinnor på ubåtstur i helgen 12-13 augusti. Det var två kvinnor som PM nyligen träffat och en som han var ytligt bekant med. Den 9 augusti ställde PM in sitt raketuppskjut på Bornholm. Det var ett stort misslyckande för honom. Närmast ett psykiskt trauma. Den 10 augusti var han helt avslagen och talade konstigt med en kvinna i ett filmteam -att han kände sig som någon som mördat grannen och inte kunde hålla tyst om det. Att han måste lära sig att hålla tyst. (obs ej ordagrant citerat.) Efter filminspelningen fick han tydligen ett infall att ringa KiM. Intervjun kunde bli av. Men bara samma kväll på en ubåtstur. Det märkliga var att KiM stött på PM då och då om intervjun sedan mars men han hade hållit henne ifrån sig hela tiden. Jag tror att PM insåg att det inte var lämpligt att förverkliga sin mordsexfantasi med en journalist. Men nu tycks han helt tappat sans och vett.
Ett vittne såg PM samma eftermiddag bära ombord en såg. En praktikant upptäckte att det saknades en kökskniv på kvällen. PM hade uppenbarligen haft med flera saker ombord som ej brukade vara där. Förutom såg och kökskniv även två tillspetsade 50 cm långa skruvmejslar samt spännband (några hittades avskurna, fästa i en brits i mässen,matchande avskurna lika dana spännband tillsammans med kvarlevorna som även hade märken av desamma runt handled och ben) 15 m rep,buntband samt 11 järnrör mm. PM har inte kunnat ge någon trovärdig förklaring till att dessa grejer fanns ombord.
På kroppen fanns ca 47 skador, på hals och ansikte 11 skador (mitt läsminne). Pm har inte trovärdigt kunnat förklara hur dessa skador uppkommit. Men enligt rättsmedicin finns det en del skador med blodsutgjutelse. De måste ha uppkommit medans blodet fortfarande cirkulerat i kroppen. Senast kring dödens inträdande. Det var i korthet. Domslutet kan du nog söka efter i sökrutan här på FB men det är på danska.

EDIT: PM hade dessutom gömt KiMs svarta trosor under en metallplatta i maskinrummets golv.
En kamera i hans ryggsäck som hängde kvar i Ubåten. Så klart saknades minneskortet och deras mobiltelefoner hade han hivat överbord.
Hur gick det med försöken att få tillgång till domen ? Det bästa hade varit genom någon dansk deltagare, som kunnat få en digital version.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in