Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-04, 08:45
  #1
Medlem
8711s avatar
Idag inleds några dagars förfarande där den omtalade och hårt kritiserade afghanamnestin ska beslutas angående i riksdagen. Idag måndagen den 4 juni sker debatt angående frågan om detta. På torsdag den 7 juni sker beslut och omröstning i riksdagen angående detta.

Vilka talar vi om?

Det har under dom senaste åren kritiserats hårt och visat sig att en stor majoritet av denna grupp kastat sina ID-handlingar, ljugit om sin ålder, ljugit om var dom bott innan ankomsten till Sverige och angående sina påstådda asylskäl som visat sig vara obefintliga varav denna grupp fått nej och avslag i alla instanser i världens mest generösa system. Man saknar alltså helt och hållet asylskäl, man har inte levt i Afghanistan, man låtsas vara barn.

Partierna som är ansvariga för detta är i grunden den samlade sjuklövern som fört en politik som släppt in dessa i vårt land under sommaren och hösten 2015 som bestod av en oerhört extrem massinvandring, där är alla dessa sju partier direkt skyldiga. På senare tid och vid genomförandet av denna lag är det regeringspartierna bestående av S och Mp, tillsammans med C som svikit övriga oppositionen och får stå med skammen i denna fråga för sin bedrövliga inställning att dessa afghaner helt utan asylskäl sm låtsas vara barn ska stanna i Sverige. Du betalar! Alla fattiga svenskar, alla sjuka, alla pensionärer med låga pensioner, alla bortprioriterade områden betalar för detta! Vi måste säga ifrån och protestera mot vansinnet!

Citat:
Granskningen visade bland annat att:

* 99,4 procent är män.
* 78 procent har fått sin ålder uppskriven av Migrationsverket.
* 49 procent själva uppgett att de bott i Iran innan de kom till Sverige.
* 2 procent av dem som bott i Iran säger att de någon gång rekryterats till kriget i Syrien. Ingen uppgav att de tvångsrekryterats.

På måndag den 4 juni debatteras lagförslaget om de 9 000 afghanerna i riksdagens kammare. Voteringen sker på torsdag den 7 juni

https://www.expressen.se/nyheter/val...u-berattar-de/

* Debatt i riksdagen den 4 juni, ska du se den? Vad hoppas du få höra i debatten?
* Beslut i riksdagen den 7 juni. Vad blir det för beslut och hur känner du inför det?

* Hur kommer Sverigedemokraterna agera i debatten och vid beslutet? Kommer man föra fram hård kritik mot regeringen för denna politik? Kommer man protestera på något uppmärksammat sätt i debatten?
* Hur ska hycklarna och lögnarna i S hantera detta? Man påstår att man ändrat migrationspolitik, men dessa 9000 afghaner som helt saknar asylskäl och fått nej i alla instanser ska få stanna.
Citera
2018-06-04, 08:47
  #2
Medlem
8711s avatar
Debatt i riksdagen idag klockan 10.00. Sänds i SVT och på riksdagens hemsida på webb-tv.

Extra ändringsbudget för 2018 - Ny möjlighet till uppehållstillstånd

https://www.riksdagen.se/sv/kalender...H5C120180604ap
Citera
2018-06-04, 08:50
  #3
Medlem
Sooks avatar
Det blir intressant att se hur partierna argumenterar.

Jag ser på det hela som att ett beslut måste fattas. Vad mig personlugen anbelangar så är problemet inte så mycket de som redan är här, de kan gott få stanna, utan problemet är de som kommer i framtiden. Kan vara läge att minska invandringen ytterligare i några år. Tar man ner det till en mycket lägre nivå så kan ju de som är här lika gärna få stanna. Vad spelar 9000 som redan är här för roll i det stora hela om man inte får inte speciellt många nya.
Citera
2018-06-04, 08:51
  #4
Avstängd
Detta är inget annat än rent bedrägeri.

Att det dessutom ska debatteras är ett ytterligare hån mot Sveriges skattebetalare.
Citera
2018-06-04, 09:04
  #5
Medlem
Mackan52s avatar
Ett problem som många missar är följande:

"Vart ska de utvisas?"

Iran vill knappast ha skiten och behöver bara säga "Vi kommer bura in dem om ni dumpar skräpet här." För att Sverige med sina puttenutt bestämmelser aldrig kommer utvisa dem till Irans hemska och odemokratiska fängelser.

Samma med Afghanistan, de vill inte ha fler fattiga analfabeter som inte gör annat än att ta upp plats och luktar illa hela dagen. Och vi donerar inte tillräckligt med kosing till landet för att "dra in biståndet" ska bli ett hot.

Med Sveriges nuvarande lagar och bestämmelser ser jag inte hur vi ska bli av med dem.

Hade jag fått bestämma hade de hamnat i en fångkoloni nånstans i norr eller skeppats till Nord Korea eller nåt annat tvivelaktigt land mot betalning.
__________________
Senast redigerad av Mackan52 2018-06-04 kl. 09:06.
Citera
2018-06-04, 09:04
  #6
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det blir intressant att se hur partierna argumenterar.

Jag ser på det hela som att ett beslut måste fattas. Vad mig personlugen anbelangar så är problemet inte så mycket de som redan är här, de kan gott få stanna, utan problemet är de som kommer i framtiden. Kan vara läge att minska invandringen ytterligare i några år. Tar man ner det till en mycket lägre nivå så kan ju de som är här lika gärna få stanna. Vad spelar 9000 som redan är här för roll i det stora hela om man inte får inte speciellt många nya.

Sen är du ju vänsterextrem sosse också. Sverige har för helvete haft decennier av massinvandring från främst mellanöstern och afrika. Det är miljoner människor som vällt in i landet. Förra året kom delades det ut 132.595 uppehållstillstånd, den näst högsta siffran någonsin! Men ni talar om "inte speciellt många" och "mycket färre", ni är ju galna extremister som orsakar Sverige och svenska folket detta. Samtidigt har vi många fattiga, många som lever i usla områden, många fattiga pensionärer, stora brister i välfärden med katastrof i sjukvården, eftersatt infrastruktur och vägar som allt får stå tillbaka för massinvandringen som man lägger 100-tals MILJARDER på årligen.

Det handlar om prioriteringar, vad du och ditt parti PRIORITERAR det kan vi alla se. 9000 män som ljuger om allt, om härkomst, ålder, identitet, bakgrund. Som kastat sina ID-handlingar och ljugit på alla sätt i nära samtliga fall. Som fått nej och avslag i alla instanser i världens mest generösa system, för att man helt och hålet saknar verkliga asylskäl.

Massinvandringen fortsätter. 132.595 utdelade uppehållstillstånd förra året, den näst högsta siffran någonsin. Kom för fan inte och tala om minskning och "inte speciellt många nya". 74.000 personer kom av asylskäl förra året. Det är en extremt hög siffra för ett litet land och ett litet folk som Sverige och det svenska.

Vad du heller inte fattar är att dessa 36.000 afghaner inklusive dessa 9000 som debatteras idag och får uppehållstillstånd i sommar är ANKAR"BARN". Det är hela syftet med deras ankomst till Sverige. Att familjen och släkten ska komma efter med en stor skara som också då kan få uppehållstillstånd.
Citera
2018-06-04, 09:04
  #7
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det blir intressant att se hur partierna argumenterar.

Jag ser på det hela som att ett beslut måste fattas. Vad mig personlugen anbelangar så är problemet inte så mycket de som redan är här, de kan gott få stanna, utan problemet är de som kommer i framtiden. Kan vara läge att minska invandringen ytterligare i några år. Tar man ner det till en mycket lägre nivå så kan ju de som är här lika gärna få stanna. Vad spelar 9000 som redan är här för roll i det stora hela om man inte får inte speciellt många nya.

9000*1 eller 9000*X antal familjemedlemmar? Det har inte framgått vad jag sett i lagförslaget kring de här andrachansen-afghanerna som "drabbades av långa handläggningstider" och enligt uppgiven ålder hann bli 18 år hur deras anhörigärenden ska behandlas. Ska de få vara underåriga igen även där och kunna ta hit föräldrar och syskon (påstådda sådan i alla fall)?
Citera
2018-06-04, 09:08
  #8
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
9000*1 eller 9000*X antal familjemedlemmar? Det har inte framgått vad jag sett i lagförslaget kring de här andrachansen-afghanerna som "drabbades av långa handläggningstider" och enligt uppgiven ålder hann bli 18 år hur deras anhörigärenden ska behandlas. Ska de få vara underåriga igen även där och kunna ta hit föräldrar och syskon (påstådda sådan i alla fall)?
Nja, kommande invandring bör ju begränsas så får de stanna borde de ju inte få importera släkten. Jag tänkte som sagt som att de som är här kan lika gärna stanna (flera har ju varit här ett par år) men att inga nya ska komma (eller väldigt få), inte heller släktingar.
Citera
2018-06-04, 09:10
  #9
Medlem
8711s avatar
Angående att dessa 9000 män är ANKAR"BARN":

Citat:
Äldsta sonen åker först

Det är vanligt att familjer skickar en av sönerna till Europa, så att resten av familjen senare kan flytta efter genom anhöriginvandring.

Angående att dessa är ekonomiska lycksökare, inte flyktingar som behöver asyl:

Citat:
Alla som Expressen pratar med i Iran säger samma sak:

Iran är ett säkert land, även för flyktingar. Det stora problemet är fattigdom, och de som är i störst behov av hjälp är kvinnor och barn.

Hennes lillebror och mamma bor i Sverige, och hon är ensam kvar sedan fyra år tillbaka.

– Min mamma och bror blev tvungna att lämna Iran på grund av att de inte hade
en bra ekonomisk situation och att det inte fanns någon möjlighet för jobb och utbildning, säger Maryam Hosseini.

– Sverige erbjuder fler möjligheter till flyktingar jämfört med andra länder i Europa, säger Maryam Hosseini.

För sju år sedan tog sig lillebrodern till Sverige och fick uppehållstillstånd som ensamkommande. Mamman flyttade efter sonen några år senare.

https://www.expressen.se/nyheter/val...u-berattar-de/
Citera
2018-06-04, 09:10
  #10
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Sen är du ju vänsterextrem sosse också. Sverige har för helvete haft decennier av massinvandring från främst mellanöstern och afrika. Det är miljoner människor som vällt in i landet. Förra året kom delades det ut 132.595 uppehållstillstånd, den näst högsta siffran någonsin! Men ni talar om "inte speciellt många" och "mycket färre", ni är ju galna extremister som orsakar Sverige och svenska folket detta. Samtidigt har vi många fattiga, många som lever i usla områden, många fattiga pensionärer, stora brister i välfärden med katastrof i sjukvården, eftersatt infrastruktur och vägar som allt får stå tillbaka för massinvandringen som man lägger 100-tals MILJARDER på årligen.

Det handlar om prioriteringar, vad du och ditt parti PRIORITERAR det kan vi alla se. 9000 män som ljuger om allt, om härkomst, ålder, identitet, bakgrund. Som kastat sina ID-handlingar och ljugit på alla sätt i nära samtliga fall. Som fått nej och avslag i alla instanser i världens mest generösa system, för att man helt och hålet saknar verkliga asylskäl.

Massinvandringen fortsätter. 132.595 utdelade uppehållstillstånd förra året, den näst högsta siffran någonsin. Kom för fan inte och tala om minskning och "inte speciellt många nya". 74.000 personer kom av asylskäl förra året. Det är en extremt hög siffra för ett litet land och ett litet folk som Sverige och det svenska.

Vad du heller inte fattar är att dessa 36.000 afghaner inklusive dessa 9000 som debatteras idag och får uppehållstillstånd i sommar är ANKAR"BARN". Det är hela syftet med deras ankomst till Sverige. Att familjen och släkten ska komma efter med en stor skara som också då kan få uppehållstillstånd.
Nog för att jag är sosse men det innebär inte att jag vill ha 150 000 invandrare om året. För det är självklart inte ok.
Citera
2018-06-04, 09:12
  #11
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Nja, kommande invandring bör ju begränsas så får de stanna borde de ju inte få importera släkten. Jag tänkte som sagt som att de som är här kan lika gärna stanna (flera har ju varit här ett par år) men att inga nya ska komma (eller väldigt få), inte heller släktingar.

Här gör du som dina fula extrema massinvandringspartier och använder den egna extrema massinvandringspolitiken som skäl att alla ska stanna för att er politik gör att system blir otroligt överbelastat. Dessa 9000 har ljugit om ALLT. ID-handlingar som kastats, om ålder, låtsas vara barn, ljuger om bakgrund, ljuger om varifrån dom kommer till Sverige, ljuger om asylskäl osv osv.
Citera
2018-06-04, 09:14
  #12
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Nja, kommande invandring bör ju begränsas så får de stanna borde de ju inte få importera släkten. Jag tänkte som sagt som att de som är här kan lika gärna stanna (flera har ju varit här ett par år) men att inga nya ska komma (eller väldigt få), inte heller släktingar.

Jodå. Men vad du eller jag tycker är inte så relevevant just nu. Fattas beslutet om skräplagen i dagarna, vad blir den praktiska betydelsen i nära framtid--9000 eller 49 000?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback