Flashback bygger pepparkakshus!
2018-05-17, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Bard har väl rätt tydligt visat genom åren att han faktiskt inte vet något om politik och att valfri människa ute på stan vet mer om hur samhället fungerar än han själv. Svindlare kanske låter som ett hårt ord, men det är i princip vad han är. Han ligger dock rätt i tiden för att sälja sina påhitt, det finns en del av högern som letar efter det Bard tagit från de amerikanska "fria" tänkarna, Flam skor sig också på det. Problemet för dem är att de inte har en tilltalande personlighet, så de kan aldrig bli riktigt mainstream och tjäna de där riktigt stora pengarna som deras, bra mycket mer karismatiska, internationella motsvarigheter gör.

Ja Bard har ett galleri av tomtar som han beundrar på den internationella arenan som Jordan Peterson, Ben Shapiro och Milo Yiannopolis och på hemmaplan gillar han Hanif Bali. Ben Shapiro är i stil ganska lik Bard (mer än Milo som har någon form av provokativ humor som Bard inte klarar av att framföra själv även om han skulle vilja).

Shapiro är totalt okarismatisk precis som Bard men är vassare i hans chimära retoriska egenskaper. Han snackar en massa strunt men har alltid svar på tal vilket för de flesta bara framstår som han bara babblar på utan att något har landat hos honom. Dock är det vissa som av någon anledning älskar den ytliga form av debattstil som Shapiro har, troligen mest för att han ger sken av att alltid ha svar på tal. ä
Även om det hans gälla röst producerar mest är rappakalja.

Bard är enligt min uppfattning mer intresserad av form och att inte följa med strömmen än rationellt och sammanhållet innehåll i det han tänker och tycker och då passar sådana personer honom som handen i handsken. Jag tror också att Trump skulle vara något för Bard som jag tror har en liten fablesse för auktoritära regenter och gillar det lite full i fan ådran som Trump har.

Jordan Peterson tror jag är intelligent men är en kombination av binär i sitt tänkande gällande livssyn och Darwinistisk filosofi till urflummig med arketyper inom religionen. Karln är ju också som de flesta av ovannämnda amerikanska namn också religiös vilket för mig säger att du kan driva vilka tankeexperiment som helst i huvudet och leda det till bevis om du inte är intellektuellt ärlig. Han är karismatisk fast på ett annat sätt än Milo och därmed och har därmed större resurser att få igenom sitt budskap.
Citera
2018-05-30, 15:27
Medlem
Sen har Bard aldrig direkt intresserat mig förrens Me Too rörelsen drog igång. Jag sökte rationella åsikter och sansade motkrafter mot den upppiskade stämning som Me Too tyvärr resulterade i. I varje fall skulle jag vilja att det togs fram att kvinnor också beteer sig som Timell eller andra medialt utpekade och inte så sällan heller på arbetsplatser. Som det var nu så var rapporteringen alldeles för ensidig och faktiskt inte passande ett modernt samhälle.

Tyvärr så var Bard en mycket klumpig motkraft och debatterade svagt när han bara kallar sina motståndare för det ena eller det andra istället för att använda knivskarpa argument. Det spelade de mer fanatiska rörelseförespråkarna i händerna. Åsa Lindeborg har dock skrivit många bra artiklar och jag ställer mig till fullo bakom henne, så det är skönt att det finns bra krafter.
Citera
2018-06-03, 10:55
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
M.a.o. så blir han aldrig vuxen utan stannade av i sin mentala utvckling redan i tonårsstadiet.
För mycket droger har sina konsekvenser. Alexander Bard ser väldigt ohälsosam ut. Tror inte han har många år kvar.
Citera
2018-06-03, 11:02
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
För mycket droger har sina konsekvenser. Alexander Bard ser väldigt ohälsosam ut. Tror inte han har många år kvar.

Jag tycker preciiis tvärtom att han ser hälsosam ut, med en spjuveraktig uppsyn. Tror inte han tar droger i nån större omfattning heller. Han har nog många många år kvar.
Citera
2018-06-03, 14:09
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Jag tycker preciiis tvärtom att han ser hälsosam ut, med en spjuveraktig uppsyn. Tror inte han tar droger i nån större omfattning heller. Han har nog många många år kvar.
Vissa bilder ser det som som han är döende men hoppas du har rätt.
Citera
2018-06-03, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall

Vad ser ohälsosamt ut med honom? Han verkar vara i väldigt bra form och mycket sparsam med dom flesta lasterna.
Citera
2018-06-03, 15:33
Medlem
Citat:

Alexander är snart 60 bast och har ännu inte vuxit ur kortbrallorna. Ge honom 20 år till och han kommer fortfarande att lalla omkring i sina kortbrallor på äldreboendet.
Citera
2018-06-03, 15:47
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Alexander är snart 60 bast och har ännu inte vuxit ur kortbrallorna. Ge honom 20 år till och han kommer fortfarande att lalla omkring i sina kortbrallor på äldreboendet.

Tyvärr vill många poddmakare av någon oklar anledning intervjua låtsas-geniet Bard och de får det också eftersom han tackar ja till det mesta.

(Jag lyssnade häromdagen på Framgångspodden med gästen David Eberhard. Han är typ 100 gånger mer intressant och bildad än Bard. Bara för att ta ett exempel.)
Citera
2018-06-03, 15:50
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:

Det är väl härligt. Jag ska lätt köra Skinny Puppy-tisha på hemmet om jag hamnar där.
Citera
2018-06-05, 13:18
Medlem
dirtyrobber2018s avatar
Citat:
Det är väl härligt. Jag ska lätt köra Skinny Puppy-tisha på hemmet om jag hamnar där.

Låter bra. Dock: nu vet jag inte hur gammal du är men du fattar att det om 30 år kommer att var ungefär lika edgy som att ha en storbandsjazz-hatt på boendet idag va?
Citera
2018-07-04, 15:39
Medlem
Citat:
Partiledaren Gudrun Schyman (Fi) mötte filosofen Alexander Bard i ett samtal om mansrollen.
Källa. https://www.svd.se/duell-schymanbard...synd-om-mannen

Se och hör två dårar debattera och göra galenskap till sanning.
Citera
2018-07-04, 16:15
Medlem
Soterns avatar
Stor humor att en liten tjattrande bögfjolla tror sig veta vad en riktig man är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in