• 27 091 online
  • 1 179 395 medlemmar
  • 60 899 521 inlägg
2018-05-27, 22:33
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Hade det varit det gamla svenska samhället hade jag varit mer tolerant, för då kan man man ha vetskapen om att det inte är nyblivande kebabtekniker och pensionsräddaringenjörer i aktion. I det nya Sverige, så kan barnen och deras föräldrar sticka och brinna, oavsett etnicitet. Det är det samhälle vi har röstat fram. Det är eskalerande kaos vi har röstat för att vara vår fortsättning. Det är gulddiplomet vi får förvalta som humanitär stormakt.

Fuckar jag upp, så är jag körd. Det är den humanitära stormakten om den ska klara av att inte kollapsa på nolltid, till nyliberalernas våta dröm.

Det finns ett bättre sätt att åtgärda det här om det främst är ett problem inom vissa grupper, och det är att låta försäkringsbolag sätta sina premier och självrisker fritt. Då blir det fortfarande försäkringar som står för den här typen av olyckshändelser (ja, jag kallar det olyckshändelse, oavsett vad barnen faktiskt tänkte), men om man råkar höra till en grupp med barn som oftare vandaliserar så får man betala mer för sina försäkringar, kollektivt tillsammans med de andra som tillhör samma grupp.
Citera
2018-05-27, 22:46
Medlem
Föräldrarna ska betala. Grattis.
Citera
2018-05-28, 02:40
Medlem
Barnen måste bara vara pursvenska detta hade ALDRIG gått i den här riktningen annars. Precis som UK här nu, staten hakar på islamisterna och gör allt för att göra livet omöjligt för vita.
Citera
2018-05-28, 02:43
Medlem
Ajembacks avatar
Klart en försäkring ska täcka detta.
Citera
2018-05-28, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Fast försäkringabolaget kan kräva in pengarna pga uppsåt.
Citera
2018-05-28, 10:42
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Det blir nog ingen veckopeng för snorungarna under resten av uppväxten. De har lärt sig sin läxa, de försatte sina familjer i personlig konkurs. Grattis, idioter.

Ansvaret är då för fan inte samhällets, inte i ett fall då de uppsåtligen betett sig som fullständiga idioter. Grattis till det diplomet.
Jag kan argumentera att det är samhällets fel, i.e myndigheters fel, inte publika allmänhetens.

Myndigheter har ett system som gör att barn går på dagis och sällan träffar sina föräldrar. Dvs myndighetspersoner uppfostrar barnet, inte föräldrarna. Detta gäller såklart också skola, fritidshem.

Jag som förälder hade motsatt mig betala en spänn för handlingar jag själv inte direkt åstadskommit, just med detta i åtanke och såklart vunnit i en rättsprocess, utan några större problem.

Det finns såklart även skillnader om föräldrarna är hemma (arbetslösa) och har barnen friskt. I ett sådant scenario är det ju föräldrarna som har huvudansvaret för uppfostran.
Citera
2018-06-03, 08:53
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback

Varför?
Citera