Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 22:33
  #493
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Hade det varit det gamla svenska samhället hade jag varit mer tolerant, för då kan man man ha vetskapen om att det inte är nyblivande kebabtekniker och pensionsräddaringenjörer i aktion. I det nya Sverige, så kan barnen och deras föräldrar sticka och brinna, oavsett etnicitet. Det är det samhälle vi har röstat fram. Det är eskalerande kaos vi har röstat för att vara vår fortsättning. Det är gulddiplomet vi får förvalta som humanitär stormakt.

Fuckar jag upp, så är jag körd. Det är den humanitära stormakten om den ska klara av att inte kollapsa på nolltid, till nyliberalernas våta dröm.

Det finns ett bättre sätt att åtgärda det här om det främst är ett problem inom vissa grupper, och det är att låta försäkringsbolag sätta sina premier och självrisker fritt. Då blir det fortfarande försäkringar som står för den här typen av olyckshändelser (ja, jag kallar det olyckshändelse, oavsett vad barnen faktiskt tänkte), men om man råkar höra till en grupp med barn som oftare vandaliserar så får man betala mer för sina försäkringar, kollektivt tillsammans med de andra som tillhör samma grupp.
Citera
2018-05-27, 22:46
  #494
Medlem
DaChiefs avatar
Föräldrarna ska betala. Grattis.
Citera
2018-05-28, 02:40
  #495
Medlem
Barnen måste bara vara pursvenska detta hade ALDRIG gått i den här riktningen annars. Precis som UK här nu, staten hakar på islamisterna och gör allt för att göra livet omöjligt för vita.
Citera
2018-05-28, 02:43
  #496
Medlem
Ajembacks avatar
Klart en försäkring ska täcka detta.
Citera
2018-05-28, 09:40
  #497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Klart en försäkring ska täcka detta.
Fast försäkringabolaget kan kräva in pengarna pga uppsåt.
Citera
2018-05-28, 10:42
  #498
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Det blir nog ingen veckopeng för snorungarna under resten av uppväxten. De har lärt sig sin läxa, de försatte sina familjer i personlig konkurs. Grattis, idioter.

Ansvaret är då för fan inte samhällets, inte i ett fall då de uppsåtligen betett sig som fullständiga idioter. Grattis till det diplomet.
Jag kan argumentera att det är samhällets fel, i.e myndigheters fel, inte publika allmänhetens.

Myndigheter har ett system som gör att barn går på dagis och sällan träffar sina föräldrar. Dvs myndighetspersoner uppfostrar barnet, inte föräldrarna. Detta gäller såklart också skola, fritidshem.

Jag som förälder hade motsatt mig betala en spänn för handlingar jag själv inte direkt åstadskommit, just med detta i åtanke och såklart vunnit i en rättsprocess, utan några större problem.

Det finns såklart även skillnader om föräldrarna är hemma (arbetslösa) och har barnen friskt. I ett sådant scenario är det ju föräldrarna som har huvudansvaret för uppfostran.
Citera
2018-06-03, 08:53
  #499
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Klart en försäkring ska täcka detta.

Varför?
Citera
2019-02-06, 09:54
  #500
Medlem
EyesWideShuts avatar
Det tog tid för försäkringsbolaget att lämna in en stämningsansökan, men nu är det gjort:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...en-pa-sandsbro

Citat:
De fem ungdomar som befann sig på taket när branden på Sandsbro skola i Växjö startade dras nu inför rätta av Protector, det försäkringsbolag som försäkrade skolan.
...

”Eftersom Protector inte kan vända sig direkt mot ungdomarnas hemförsäkringsbolag där ansvarsförsäkring finns för att få ansvarsfrågan fastställd är Protector tvunget att väcka talan mot ungdomarna”, skriver Protector i stämningsansökan som lämnats till Växjö tingsrätt.
__________________
Senast redigerad av EyesWideShut 2019-02-06 kl. 10:01.
Citera
2019-05-28, 12:30
  #501
Medlem
Tjena_67s avatar
Finns det någon FUP eller dom ni kan dela med er av? Tack på förhand.
Citera
2019-07-11, 09:11
  #502
Medlem
spoilers avatar
"Försäkringsbolaget Protector har via vårdnadshavarna riktat skadeståndskrav mot samtliga fem pojkar. Enligt Smålandsposten bestrider alla fem ungdomar, via sina advokater, skadeståndsskyldighet.

”Enligt skadeståndslagen svarar var och en för sitt eget agerande. Protector har dock valt att inte redovisa vad var och en av pojkarna har gjort utan har valt att genomgående endast hänvisa till ”ungdomarna”, konstaterar advokat Ulrika Strömbom som företräder en av pojkarna i ett yttrande enligt Smålandsposten.
Skolbranden kostade Protector omkring 30 miljoner kronor."

http://www.vxonews.se/nyheter/skades...nden-bestrids/
Citera
2019-07-11, 10:38
  #503
Medlem
Hazizas avatar
Hoppas nu de får rejäla skadestånd som de får dras med resten av livet från den dag de fyllt 18.
Det måste få kännas när man är idiot helt enkelt!

Trött på när det ska gullas med idioter hela tiden!!
Citera
2019-07-11, 11:53
  #504
Medlem
Baranerjagefulls avatar
Att stämpla var och en av pojkarna med 6 miljoner i skulder resten av deras liv kommer garanterat inte göra samhället en nytta. Livsmotivationen lär nog inte ligga i topp när de kommer ut i arbetslivet, inte heller moralen till samhället, de frå väll bli kriminella helt enkelt.

Föräldrarna kan ev skuldbeläggas något, men inte 13 åriga barn. Egentligen kan jag tycka att försäkringsbolagen kan få ta smällen .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback