Citat:
Ursprungligen postat av
Thesupreme
Jag tror att var och varannan bank kommer gå omkull redan vid en finanskris, hur ska bankerna driva in en exempelvis 8%ig ränta på folk med huslån på 4miljoner kronor vilket är 320.000kr per år i bara ränta. Bra mycket mer än vad många svenskar har ut efter skatt.
Utöver det så gäller ingen insättningsgaranti för storbankerna i Sverige, det kan ni tacka EU för(även har banken rätt att ta dina pengar för att rädda sig själva).
Titta över alternativa banker nu innan det kan vara försent.
Själv håller jag på att fasa ur alla mina tillgångar knutna till banker och myndigheter i Sverige.
Norska banker bör vara ett bra alternativ då dem ej är med i EU, men så långt har jag inte hunnit titta, har än sålänge endast köpt guld för betydande del.
Jag håller på att fasa ut mina tillgångar i Sverige, har en jävla massa värdepapper och en hel del fastigheter. Ska sälja rubbet och placera i värdepapper, mark och företag runt om i världen, sprida riskerna så att säga.
Har även köpt på mig en massa guld precis som du, även en hel del utländsk valuta med krypto litar jag inte ett dugg på, kan tappa allt i värde över en natt, den risken är jag inte beredd att ta.