Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-08, 22:28
  #1501
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Har läst om något liknande kan inte hitta länken nu men från minnet så var lösningen på problem att stänga av port scanningen i antivirusprogrammet/Brandväggen .

Jag hittade den här diskussionstråden med ett liknande problem. Jag fattar inte alla detaljer, men förstår det som att det är antivirusprogrammet AVAST som ställer till det för honom. Jag kör dock med AVIRA antivirus och ZoneAlarm som brandvägg.

Kan det vara idé att pröva att byta antivirusprogram?

https://www.sysnative.com/forums/win...p-latency.html
Citera
2017-06-08, 22:39
  #1502
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Jag hittade den här diskussionstråden med ett liknande problem. Jag fattar inte alla detaljer, men förstår det som att det är antivirusprogrammet AVAST som ställer till det för honom. Jag kör dock med AVIRA antivirus och ZoneAlarm som brandvägg.

Kan det vara idé att pröva att byta antivirusprogram?

https://www.sysnative.com/forums/win...p-latency.html

Går ju testa med att inaktivera programmen till och börja med alt avinstallera och sedan in på tuben och testa och se om problemet försvinner ?
Citera
2017-07-12, 03:23
  #1503
Medlem
supimanchs avatar
Har fått ett problem med mitt nya headset nu, Steelseries Siberia v3. När jag snackar med folk i bl.a. discord och skype så hör de allt ljud jag hör, d.v.s. musik, spel och sånt. Testade att muta min mic manuellt på headsetet när jag lyssna på en låt men kompisen hörde fortfarande musiken genom mig men inte när jag pratade. Har försökt sökt runt online men inte hittat något vidare. Stereo Mix är av.

Tycker det är lite lustigt att de fortfarande här mina systemljud när micen är mutad..någon som har några tankar?
Citera
2017-07-21, 05:28
  #1504
Medlem
DenGamlaGulas avatar
Tjabba!

Är såhär att jag har ett jävla mysko problem, enligt mig iaf.
Mitt ljud är klockrent när jag spelar spel / musik i winamp etc.
Men ska jag in på dreamfilm/tuben/twtich så blir ljudet vääääldigt lågt o det låter även
lite konstigt..
Gjort felsökaren 511 ggr det gör ingen skillnad, även gått tillbaka med systemåterställning. Funkade inte.
Någon som har en aning vad det kan vara?
Tack på för hand!
Citera
2017-07-21, 08:00
  #1505
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGamlaGula
Tjabba!

Är såhär att jag har ett jävla mysko problem, enligt mig iaf.
Mitt ljud är klockrent när jag spelar spel / musik i winamp etc.
Men ska jag in på dreamfilm/tuben/twtich så blir ljudet vääääldigt lågt o det låter även
lite konstigt..
Gjort felsökaren 511 ggr det gör ingen skillnad, även gått tillbaka med systemåterställning. Funkade inte.
Någon som har en aning vad det kan vara?
Tack på för hand!

Det låter mer som problemet ligger under webbläsaren.
Citera
2017-07-23, 21:58
  #1506
Medlem
DenGamlaGulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det låter mer som problemet ligger under webbläsaren.

Någon aning om hur jag löser problemet? Ifall det är det som är problemet. Testade installera om webbläsaren samt köra standardinställningar osv.
Citera
2017-07-24, 03:05
  #1507
Medlem
Gosifs avatar
Fråga ang OBS

För några veckor sedan när jag streamade lite spel så hörde jag min röst i eko i mina lurar trots att jag har mic avstängd, hur är det möjligt? Avlyssning?
Citera
2017-08-25, 21:43
  #1508
Medlem
Windows 10 ljudproblem

Tjo!

Har Windows 10 på en stationär som är kopplad till en hemmabioreceiver. Problemet är att varenda gång jag startar datorn så byter ljudenheten namn och att jag "måste" gå in och ställa om standardformatet till högsta möjliga (24 bitar, 192 000 Hz, Studiokvalitet). Har en Onkyo varvid då namnet på ljudenheten blir Onkyo, som till följd heter Onkyo-01, Onkyo-02, Onkyo-03 o s v efter varje omstart.

Bild och ljud går via Nvidias GT 430 kort (ett Zotac) genom HDMI.
Varför blir det så? Det är precis som om att jag anslutit en ny enhet efter varje omstart. Eller har detta med grafikkortet och dess inställningar att göra?

Detta är egentligen inget stort problem, utan bara enerverande. Ljudet funkar alltid och bilden är densamma. Men å andra sidan låter det så mycket bättre när inställningen för standardformatet är på max. Och skulle vilja ha det så per automatik.
Citera
2018-05-26, 18:51
  #1509
Medlem
Jag vet inte om detta hade nått med windows update att göra men tror det?

Mitt surround ljud försvann för ett tag sen. Jag går in i realtek manager och ställer in de olika ljudutgångarna (blå, grön, rosa) till mina Logitech högtalare men jag får bara ena ljudingången att funka till de 2 fronthögtalarna. Enligt enhetshanteraren ska alla ljudutgångarna funka bra.


Nån som vet hur man fixar detta?
Citera
2018-05-26, 19:53
  #1510
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foreverx
Jag vet inte om detta hade nått med windows update att göra men tror det?

Mitt surround ljud försvann för ett tag sen. Jag går in i realtek manager och ställer in de olika ljudutgångarna (blå, grön, rosa) till mina Logitech högtalare men jag får bara ena ljudingången att funka till de 2 fronthögtalarna. Enligt enhetshanteraren ska alla ljudutgångarna funka bra.


Nån som vet hur man fixar detta?

Många har fått problem med ljud av de senaste uppdateringarna. Här kanske du finner en lösning - https://www.google.se/search?ei=J38J....0.oXHDKjT7hNk
Citera
2018-05-30, 23:38
  #1511
Medlem
Hörlurar windows 10 väldigt högt ljud

När jag har mina hörlurar anslutna till datorn via usb blir ljudet väldigt högt. Jag måste sänka ljudet till på gränsen till avstängd för att få lagom ljudnivå. Den enda volymkontrollen på hörlurarna styr systemljudet. Jag har inte lyckats få till det när jag kikat i volymkontrollen och i ljudinställningar. Någon som har koll på detta?
Citera
2018-05-31, 00:09
  #1512
Avstängd
Plaguetongues avatar
men trollar du? högerklicka på ljudikonen nere till höger i skärmen och tryck på volymkontrollen. Hur svårt kan det vara? där kan du ändra volym i alla program, enkelt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback