Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-10, 08:50
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kliimax
Obs, detta är enbart mina spekulationer, men ändock. Jag trodde kassan var tillräckligt stor, där hade jag fel. Att få affären i hamn krävde lite mer kapital, därav företrädesemissionen. Med de nya anställningarna och ett kapitaltillskott så känns det lite som att man är på gång att göra affär, samt att resultaten ser bra ut.

Man trampar alltså gasen i botten och gör sig redo för affär. Emissionen var liten, utspädningen ca 15%. Jag tycker mig läsa mellan raderna att vi får en fin slant in på kontot i höst.
Kassan var tillräckligt stor för 2018, nu ska den räcka 12 månader. Kanske för att om ev. upphandlingar drar ut på tiden? Sedan känns det positivt att de börjar med de regulatoriska förberedelserna till kommande klinisk fas IIb-studie för att underlätta för en uppköpare och på så vis göra de än mer attraktiva.
Citera
2018-04-10, 18:29
  #62
Medlem
Citat:
Forskningsbolaget Rhovac kommer att presentera sin delårsrapport för det första kvartalet den 19 april istället för den 9 maj som tidigare planerat. Anledningen är den tidigare kommunicerade och planerade företrädesemissionen, uppger bolaget i ett pressmeddelande.
Redan nästa vecka alltså.
Citera
2018-04-15, 16:11
  #63
Medlem
Stockpicker ger RhoVac köprek nu;

"Vår bedömning är att det kan bli en mycket bra affär att utnyttja emissionsbesvikelsen till köp av aktien och därmed delta i nyemissionen"
Citera
2018-05-01, 13:01
  #64
Medlem
http://www.rhovac.se/rhovac-ab-delta...aff-i-sverige/
Citera
2018-05-03, 19:07
  #65
Medlem
Citat:
RhoVac AB (”RhoVac”) meddelade idag, den 3 maj 2018, att företaget har tilldelats EU-kommissionens anslag från EU:s forsknings- och innovationsprogram Horizon 2020 med det betydelsefulla betyget ”Mycket bra till utmärkt”.


Mer info: http://www.rhovac.se/rhovac-tillkann...arkta-vitsord/
Citera
2018-05-28, 20:30
  #66
Medlem
Spännande tider framöver. EMAs beslut samt top line-resultatet båda inom 4-5 veckor. Kursen är +53,96% på en vecka.
Citera
2018-05-29, 11:38
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KOMF
Spännande tider framöver. EMAs beslut samt top line-resultatet båda inom 4-5 veckor. Kursen är +53,96% på en vecka.

Minst sagt spännande tider. All time high idag
Citera
2018-05-30, 08:43
  #68
Medlem
kliimaxs avatar
Inom ett halvår kan bolaget vara sålt. Juni kommer att bli en månad då många vill ta position så det gäller att hålla sig lugn.

Det är svårt att gissa på pris men nog borde de få ca 200-500 sek/aktie om man ser till liknande försäljningar. Vad tror ni?
Citera
2018-05-30, 17:30
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kliimax
Inom ett halvår kan bolaget vara sålt. Juni kommer att bli en månad då många vill ta position så det gäller att hålla sig lugn.

Det är svårt att gissa på pris men nog borde de få ca 200-500 sek/aktie om man ser till liknande försäljningar. Vad tror ni?

Jag måste säga att jag är väldigt ny på det här och antagligen alldeles för okunnig för att ens hålla på. Men är det verkligen rimligt? Det vore ju i ditt "worst case" vara en 1000%:ig ökning av värde vid försäljning.
Citera
2018-05-30, 19:16
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kliimax

Det är svårt att gissa på pris men nog borde de få ca 200-500 sek/aktie om man ser till liknande försäljningar. Vad tror ni?

Bolaget är börsnoterat och handlas till under 30 kr. Det finns ingen chans överhuvudtaget att en budpremie blir större än 100 procent över aktuell börskurs. Men visa gärna vilka "liknande försäljningar" som betalar 2000 procent budpremie...
Citera
2018-05-30, 19:54
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Bolaget är börsnoterat och handlas till under 30 kr. Det finns ingen chans överhuvudtaget att en budpremie blir större än 100 procent över aktuell börskurs. Men visa gärna vilka "liknande försäljningar" som betalar 2000 procent budpremie...

Du tror inte kursen stiger när/om de redovisar ett positivt top line resultat?
Citera
2018-05-30, 20:33
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robilibob11
Du tror inte kursen stiger när/om de redovisar ett positivt top line resultat?

Dina 20ggr dagens kurs ger BV = 6 miljarder. Och denna värdering för ett bolag i Fas 1 med endast säkerhetsdata. Dröm vidare. Det kommer inte hända. Rhovac är idag lika dyrt som ett fas2 bolag som Immunicum som redan har presenterat överlevnadsdata.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback