Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-30, 13:39
  #9793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Har de alltså besökt henne på fängelset och låtit henne prata om mordet?


Nej. Rättegångspodden innebär att det är ljud från just rättegången.
Citera
2018-05-30, 14:24
  #9794
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Nej. Rättegångspodden innebär att det är ljud från just rättegången.


Tänkte att det nog var så. Men eftersom det stod att depratat med Jonba, så lät det lite informellt. Rättegången är också väldigt, väldigt intressant.
Citera
2018-05-30, 16:17
  #9795
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Tänkte att det nog var så. Men eftersom det stod att depratat med Jonba, så lät det lite informellt. Rättegången är också väldigt, väldigt intressant.

Mycket,har lyssnat på de där avsnitten många gånger.
Citera
2018-05-30, 16:43
  #9796
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Mycket,har lyssnat på de där avsnitten många gånger.

Jsg har bara hört det makabra larmsamtalet. Hur lät hon under rättegången?
Citera
2018-05-30, 19:22
  #9797
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jsg har bara hört det makabra larmsamtalet. Hur lät hon under rättegången?

Väldigt ångerfull och nervös tycker jag, intressant kvinna det där

Finns det mer info om henne, någon som screenshotat bloggen eller fb?
Citera
2018-08-02, 14:32
  #9798
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jsg har bara hört det makabra larmsamtalet. Hur lät hon under rättegången?

Det konstateras i domen att hon lider av maladaptiv stressreaktion. Som jag förstår den diagnosen får hon väldigt svårt med konsekvenstänket och liknande i stressade situationer. Detta gör att hon framstår som förhållandevis normal under rättegången tycker jag (även om hon berättar om störda saker), d.v.s hon är nog ganska normal i många situationer.

En "rolig" detalj är när hon berättar om hur hon ljög om problem med livmodern efter en abort för att JA skulle tycka synd om henne - hon skar då i sin egen mage och sydde ihop den igen så att det skulle verka som om hon haft stora problem. När hon berättar detta hör man hur det dunsar till rejält och blir uppståndelse i rättssalen - då har tingsnotarien svimmat när hon berättar om hur hon skar.
Citera
2018-10-10, 19:39
  #9799
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
En "rolig" detalj är när hon berättar om hur hon ljög om problem med livmodern efter en abort för att JA skulle tycka synd om henne - hon skar då i sin egen mage och sydde ihop den igen så att det skulle verka som om hon haft stora problem. När hon berättar detta hör man hur det dunsar till rejält och blir uppståndelse i rättssalen - då har tingsnotarien svimmat när hon berättar om hur hon skar.

Intressant att du refererar till just den händelsen då den användes av en bekant för att marknadsföra podden till mig. Tycker det är kul när förhörsledaren försöker rädda situationen med saft och kort därefter inser att det kanske är en dum idé. Skrattade åt det idag under andra omlyssningen av avsnittet!
Citera
2018-10-10, 23:22
  #9800
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Intressant att du refererar till just den händelsen då den användes av en bekant för att marknadsföra podden till mig. Tycker det är kul när förhörsledaren försöker rädda situationen med saft och kort därefter inser att det kanske är en dum idé. Skrattade åt det idag under andra omlyssningen av avsnittet!

Vilken podd är det?
Citera
2018-10-10, 23:44
  #9801
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Vilken podd är det?

Rättegångspodden. Avsnittet heter "Styckmordet i Askersund”.
Citera
2018-10-10, 23:45
  #9802
Medlem
Tetrodotoxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Vilken podd är det?
Rättegångpodden?
Kanske?

Edit---Tvåa på bollen.

Väldigt intressant fall och kvinna.
__________________
Senast redigerad av Tetrodotoxin 2018-10-10 kl. 23:51.
Citera
2018-10-11, 10:31
  #9803
Medlem
JaredLetos avatar
Är jag ensam om att tycka att det är något som är riktigt jävla sexigt med Jonna?
Citera
2018-10-11, 11:55
  #9804
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Är jag ensam om att tycka att det är något som är riktigt jävla sexigt med Jonna?

Du fungerar med andra ord som de kvinnor som börjar tråna efter och skriva brev till manliga dömda mördare. Prova att skriva brev till henne så kanske du får komma på besök. Varför inte slå till på ett litet giftermål i besöksrummet på anstalten?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback