Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-29, 21:47
  #1
Medlem
Hej Flashback! En liten kort fråga där alla tips mottages mer än gärna.

Jag bor sedan en tid tillbaka utomlands, utan några ersättningar förutom lite bistånd från föräldrarna.

Har ni några tips hur jag kan tjäna ihop några slantar i månaden? Är INTE intresserad av att varken sälja mitt anus, tillfredsställa gamla gubbar etc.

Är inte speciellt duktigt på någonting specifikt, dock inte heller dum. Är ute efter i princip vad som helst, både någonting som ger 100 kr i månaden och 1000 kr i månaden, ALLA förslag och tips är guld värda.

Jag har försökt använda sökfunktionen men finner ingenting vettigt, antingen flera år gamla inlägg eller totalt döda trådar med skumma idéer.

Hoppas detta är rätt tråd nu, annars får mod flytta den.
Citera
2018-05-29, 21:50
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Alltså, det beror ju lite på var i världen du bor någonstans. Men i dom flesta länder så erbjuder dom något som kallas för "jobb". Det betyder att man byter ett antal av sina timmar per dag mot en hög av en företagares pengar.
Citera
2018-05-29, 21:50
  #3
Medlem
Panta burkar. Tigg. Sök asyl med hela bidragsfloran, sabih.
Citera
2018-05-29, 21:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Alltså, det beror ju lite på var i världen du bor någonstans. Men i dom flesta länder så erbjuder dom något som kallas för "jobb". Det betyder att man byter ett antal av sina timmar per dag mot en hög av en företagares pengar.
Absolut, har aldrig någonsin duckat för att jobba.. Det är inget höjdarland jag bor i det handlar om Balkan. I detta land, så jobbar man ca 10h om dagen, en lön på cirka 2000kr i månaden. Av dessa 2000kr går cirka 800 till mat, väldigt diskret.. 1200 kvar, räkningar ca. 500 kr kar blir 700kr av dessa 700 ska 200 gå till eventuell färdtjänt och då är 500kr kvar... Och nu pratar vi om EXTREM tur om man får ett jobb...
Citera
2018-05-29, 21:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Panta burkar. Tigg. Sök asyl med hela bidragsfloran, sabih.
Är inte intresserad av att tigga, och jag bor inte i ett höjdarland när det kommer till asyl...
Citera
2018-05-29, 22:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capicosabih
Absolut, har aldrig någonsin duckat för att jobba.. Det är inget höjdarland jag bor i det handlar om Balkan. I detta land, så jobbar man ca 10h om dagen, en lön på cirka 2000kr i månaden. Av dessa 2000kr går cirka 800 till mat, väldigt diskret.. 1200 kvar, räkningar ca. 500 kr kar blir 700kr av dessa 700 ska 200 gå till eventuell färdtjänt och då är 500kr kvar... Och nu pratar vi om EXTREM tur om man får ett jobb...

Nej, hur tror du att någon här ska tipsa dig om jobb - i ett land där situationen är så i det närmaste hopplös? Har du tillgång till någon lokal, kanske du kan göra den till ett temporärt "Guest House" - och hyra ut till turister. Eller starta upp en mindre restaurang/gatukök. Behöver inte krävas mycket cash.
Citera
2018-05-29, 22:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Nej, hur tror du att någon här ska tipsa dig om jobb - i ett land där situationen är så i det närmaste hopplös? Har du tillgång till någon lokal, kanske du kan göra den till ett temporärt "Guest House" - och hyra ut till turister. Eller starta upp en mindre restaurang/gatukök. Behöver inte krävas mycket cash.
Det var ungefär sådana tips jag var ute efter.. guest house idén har jag haft i tankarna och spinner på det för fullt.. Jag har försökt med online poker, vunnit 200 förlorat 500..Betalda undersökningar har jag inte tillgång till åtminstone inte de svenska då jag reggar mig från utlandet.
Tänkt om jag kunde översätta någonting med tanke på att jag är helt ok när det kommer till svenska. Hur som helst, tack för ditt tips och snabbt svar mer än tacksam.
Citera
2018-05-29, 22:12
  #8
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Jobba online med att skriva, designa, sälja eller dylikt.
Citera
2018-05-29, 22:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jobba online med att skriva, designa, sälja eller dylikt.
Tjena, såg ett tidigare inlägg från dig som jag svarade på där du skrev att man skulle pma dig vid intresse. Jag svarade på det, har tyvärr inte tillgång till pm ännu då jag är ny på forumet men är mer än intresserad, om du vill berätta mer konkret vad du skulle kunna tipsa om så kan du pma mig, skulle vara evigt tacksam.
__________________
Senast redigerad av capicosabih 2018-05-29 kl. 22:18. Anledning: Stavfel
Citera
2018-05-29, 22:18
  #10
Medlem
GormDenGamles avatar
Kan du inte flytta till Sverige igen?

Annars kan du alltid ställa dig och baka, för att sedan sälja.
Citera
2018-05-29, 22:19
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Kan du inte flytta till Sverige igen?

Annars kan du alltid ställa dig och baka, för att sedan sälja.
Just för tillfället är Sverige inte ett alternativ utav personliga skäl... Det är svårt att baka här då en bit tårta på ett konditori kostar 5kr och i affären kostar en muffins 2.5kr. Tack för ditt tips och snabbt svar, väldigt tacksam!
Citera
2018-05-29, 22:22
  #12
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capicosabih
Just för tillfället är Sverige inte ett alternativ utav personliga skäl... Det är svårt att baka här då en bit tårta på ett konditori kostar 5kr och i affären kostar en muffins 2.5kr. Tack för ditt tips och snabbt svar, väldigt tacksam!

Många som kommer med förslag, men inget duger.

Camshow då? Du kan alltid dölja ansiktet. Dock en fördel om du har attributen. Men där är ju folk som har olika fetischer såsom extremt feta, osv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback