Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-29, 03:38
  #145
Medlem
Bara-Robins avatar
Tja, det där var väl onödigt. Personen som låg på backen verkade inte vara våldsam så det motiverade benlås. Troligen var han käftig och vakten ville visa vem det var som bestämde. Vilket jag delvis tycker är rätt. Nu använde han för mycket kraft och skadade någon som inte utgorde ett hot som var handfängslad, vilket innebär att den omhändertagne personens säkerhet var vaktens ansvar.
Att då bruka så mycket våld att man bryter ett ben på någon, utan att det till synes var i proportion till vad den fängslade snubben på golvet gjorde är ju inte jättebra.
Personen som låg på backen kan mycket väl förtjänat det, men juridiskt sett så ser det inte så bra ut för vakten, och jag anser nog att det var fel, även om jag antar att det inte var med mening att bryta benet.
Citera
2018-05-29, 08:51
  #146
Medlem
JagHarEnLitens avatar
När jag ser dessa klipp, för de har med tiden bliver en del, är det inte själva våldet som sådant som förvånar mig. Att en ordningsvakt får spel och drar fram betongen, knäar i skrevet, eller allmänt spöar upp någon, kan naturligtvis hända. Eller som i fallet med Leila K där arrwstvakten kastar runt henne som en vante.

Att det finns idioter får vi leva med. Även om sånt här verkar inträffa väldigt ofta. Dessa ska naturligtvis lagförslag, få sparken, och om det är lämpligt sättas i fängelse.

Nej, det som förvånar mig är kollegorna totala passivitet. De gör absolut ingenting för att stoppa misshandeln. Hur kommer det sig?
Citera
2018-05-29, 15:20
  #147
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Tyvärr du är ju dum i huvudet på riktigt.. är man fyra behöver man inte hålla hårt liksom. Och som nån sa tidigare detta är ett forum för vuxna.. du hör liksom inte hemma här
Är man fyra man som skall hålla ner något som kämpar emot så få man lov att ta i och använda både muskler och vikt för att ta kontrollen.

Eftersom det inte är hälsosamt för den som blir nedbrottad att ligga under fyra man så använder man bojor och benlås för behålla kontrollen.
Citera
2018-05-29, 16:14
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Edit: Lustigt du verkar tycka fyra vakter är mer proportioneligt än ett regelrätt benlås.
Så ett regelrätt benlås innebär en fraktur?
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Tror du på fullt allvar att myndighetssverige anser att det är bättre, och lär ut att man med fyra vakter/poliser helre skall hålla ned en våldsam person än att handboja är det du som seriöst, som du själv säger, är dum i huvudet på riktigt.

Tror faktiskt du är så dum i huvudet att det inte är någon ide att ens försöka förklara hur fel du har.

Det här är ett forum för vuxna, du hör inte hemma här. Läs lite sagoböcker istället, passar dig.
Du var på mig om det ena än det andra. Men du är beviset på ett antal saker att man inte behöver vara värst begåvad att bli polis. Och även starta ett säkerhetsföretag.
Är du en inkvoterad blatte på polisskolan med tanke på din usla stavning?
Ja, jag tar upp det då du sköt för fullt mot mig angående det svenska språket osv!

Någon som vet namn på hårdingen som bryter ben på folket?
Citera
2018-05-29, 16:58
  #149
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Så ett regelrätt benlås innebär en fraktur?

Du var på mig om det ena än det andra. Men du är beviset på ett antal saker att man inte behöver vara värst begåvad att bli polis. Och även starta ett säkerhetsföretag.
Är du en inkvoterad blatte på polisskolan med tanke på din usla stavning?
Ja, jag tar upp det då du sköt för fullt mot mig angående det svenska språket osv!

Någon som vet namn på hårdingen som bryter ben på folket?

Men suck, din illitterata idiot. Om du inte varit så dålig på läsförståelse och jag misstänker rent ut sagt dum, så hade du kunnat läsa att jag är säkerhetschef på ett fullständigt normalt privat företag, alltså inte mitt företag, och med minimal risk att outa mig är det ett elbolag dvs inte ett säkerhetsföretag. Hur i helvete kan svenskar som du vara så dåliga på svenska? Jag blir alltid så förvånad. Nej jag är inte en invandrare däremot har jag mött flera invandrare med bättre svenska läsförståelse är dig.

Mot bättre vetande ska jag ge dig ett seriöst svar på din fråga.

Ett regelrätt benlås kan i värsta scenario ge en benfraktur ja, däremot är det ytterst ovanligt. Har faktiskt aldrig hört talas om det.
__________________
Senast redigerad av priz 2018-05-29 kl. 17:03.
Citera
2018-05-29, 17:15
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Men suck, din illitterata idiot. Om du inte varit så dålig på läsförståelse och jag misstänker rent ut sagt dum, så hade du kunnat läsa att jag är säkerhetschef på ett fullständigt normalt privat företag, alltså inte mitt företag, och med minimal risk att outa mig är det ett elbolag dvs inte ett säkerhetsföretag. Hur i helvete kan svenskar som du vara så dåliga på svenska? Jag blir alltid så förvånad. Nej jag är inte en invandrare däremot har jag mött flera invandrare med bättre svenska läsförståelse är dig.

Mot bättre vetande ska jag ge dig ett seriöst svar på din fråga.

Ett regelrätt benlås kan i värsta scenario ge en benfraktur ja, däremot är det ytterst ovanligt. Har faktiskt aldrig hört talas om det.
"och lär ut att man med fyra vakter/poliser helre " Ja så var det med din svenska. Och med tanke på hur du svara och inte ser det tidigare så är frågan hur din läsförståelse är!? Nej du din idiot. Du är inget av ovan nämnda. Möjligen polis eller OV för där tar man in vilka idioter som helst. Vilket du faktiskt borde vara förstående till angående denna tråd.

Så därför är det lagligt att bryta benet på en oskyldig supporter som varit och kollat på sin favoritsport?
Citera
2018-05-29, 19:14
  #151
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
"och lär ut att man med fyra vakter/poliser helre " Ja så var det med din svenska. Och med tanke på hur du svara och inte ser det tidigare så är frågan hur din läsförståelse är!? Nej du din idiot. Du är inget av ovan nämnda. Möjligen polis eller OV för där tar man in vilka idioter som helst. Vilket du faktiskt borde vara förstående till angående denna tråd.

Så därför är det lagligt att bryta benet på en oskyldig supporter som varit och kollat på sin favoritsport?


Herregud kan du översätta ditt första stycke till svenska så man förstår det? Läser du ens igenom det du skriver?

Nej, det är inte lagligt att med uppsåt bryta benet på en supporter. Det är OK men synd om det är ouppsåtligt i samband med ett lagligt myndighetsutförande.

(Du får slå upp de svåra orden)
__________________
Senast redigerad av priz 2018-05-29 kl. 19:18.
Citera
2018-05-29, 19:44
  #152
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Lite småläskigt att höra vissa i denna tråd säga att en ordningsvakt ska ta "fula ord" eller rent ut sagt hot mot en.

Jag jobbar själv som ordningsvakt i tunnelbanan, och det jag ser i klippet är inget ovanligt. Det innebär dock inte att det skulle vara okej bara för att en sak är vanligt förekommande, men samtidigt så var ingen i denna tråd där. Det kan finnas mängder med anledningar till varför ordningsvakten gjorde som han gjorde, som hot, spott, självskadebeteende, som att dunka huvudet i golvet m.m.

Och det här med att en ordningsvakt/polis eller tjänstemän överlag ska behöva ta hot eller hot om våld är väldigt konstigt. Det förekommer i arbetet, absolut men det innebär inte att man ska behöva ta det. Vad skapar det för samhälle egentligen? Att dalta med brottslingar är knappast någon lösning. Det ska göra ont att vara dum helt enkelt, och det är ett ganska bra sätt att hålla ordning på.

Du din lilla jävla gris. Att ta tillmälen och hot är precis vad som ingår i ditt jobb. Och du sen bestämmer att det ska "göra ont" när någon är "dum" mot dig.

Om du blir så ledsen på jobbet, så får du göra som alla oss andra. Gå till polisen och säga att någon är "dum" mot dig. Jag förstår att du inte klarade polisutbildningen.
__________________
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2018-05-29 kl. 19:47.
Citera
2018-05-29, 21:18
  #153
Medlem
I denna tråd gapas det och kastas paj mellan lägren.
Naturligtvis skall det göra ont att tjafsa med en ordningsvakt. Många gormar på vakten utan att veta vad som hänt i ett tidigare skede.
Var glad att vi har ov'n som förhoppningsvis kan hantera alla afrikanska och arabiska "barn" som ställer till skit i hela detta arma rike.
Väntar med spänning på när valfri kaosblatte får uppleva ett gripande gripande.
Citera
2018-05-30, 08:53
  #154
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekirkim
I denna tråd gapas det och kastas paj mellan lägren.
Naturligtvis skall det göra ont att tjafsa med en ordningsvakt. Många gormar på vakten utan att veta vad som hänt i ett tidigare skede.
Var glad att vi har ov'n som förhoppningsvis kan hantera alla afrikanska och arabiska "barn" som ställer till skit i hela detta arma rike.
Väntar med spänning på när valfri kaosblatte får uppleva ett gripande gripande.

Nu vet jag inte om just du är ordningsvakt. Men det är intressant att ordningsvakter ser det som sin rättighet att spöa upp folk, när de tycker sig ha blivit kränkta.

Som ren konsumentupplysning kan jag meddela att jag har en bekant som vid något bra tillfälle tänker ordna upp det där. Öga för öga så att säga.
Citera
2018-05-30, 12:34
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nu vet jag inte om just du är ordningsvakt. Men det är intressant att ordningsvakter ser det som sin rättighet att spöa upp folk, när de tycker sig ha blivit kränkta.

Som ren konsumentupplysning kan jag meddela att jag har en bekant som vid något bra tillfälle tänker ordna upp det där. Öga för öga så att säga.

Vad jag jobbar med angår inte dej.
Däremot är jag trött på er vänstermuppar som gapar om att polis och väktare använder för mycket våld.
Ska jag se din sista mening som ett hot?
Citera
2018-05-30, 13:11
  #156
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekirkim
Vad jag jobbar med angår inte dej.
Däremot är jag trött på er vänstermuppar som gapar om att polis och väktare använder för mycket våld.
Ska jag se din sista mening som ett hot?

Jobbar du som ordningsvakt angår det mig i allra högsta grad.

Det är inte ett hot. Det är upplysning till dig, då jag förstår att du jobbar som låtsaspolis, att du kan råka ut för en långsint jävel, en dom slåss bättre än du, eller en kompis till någon som fått spö av dig. Enligt devisen att det ska göra ont i ordningsvakten som gör ont.

Nej, det är inte jag. Och jag hotar inte. Däremot ser jag det som ett hot att du tycker det är rätt att slå den som muckar med dig.

Det är oerhört problematiskt att du avfärdar kritik mot övervåld som vänstermupperi. Jag är mycket långt från vänster, och tycker till skillnad från du att ordningsvakter ska hålla sig till lagen. Annars är inte steget långt till att det är du som får benet brutet eller tänder utslagna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback