2018-05-28, 01:23
Medlem
Jag har testat många som erbjuder iptv men fastnade för direktiptv
Jag har en nvidia shield med appen IPTV Extreme, Testade köra med Kodi men tyckte inte det var optimalt för mig.
Nvidia är extrem, Den klarar allt man behöver men visst den kostar men något bättre tror jag inte finns om man läser vad andra skriver om den ena hårdvaran efter den andra.
Dessutom har jag via den appen färdig EPG och all undertext jag kan önska mig både för Cmore och Viasat med flera så jag behöver inte hålla på och fixa med sånt som jag inte klarar av.
Första jag testade var Smart Iptv appen och den var allt annat än kvalitativ "Urusel minst sagt" eller så berodde det på leverantören. men jag tror på att smart iptv appen inte håller måttet.
Nu till det bästa av allt, Många erbjuder sådär i runda slängar 5500-8000 kanaler
jag tog deras standard vanliga paket och det gav mig 10.100 kanaler minst sagt en ganska stor skillnad.
Är det ovanligt med så mycket kanaler ?
Det verkar så i allafall.
2018-05-28, 01:30
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomlin70
Jag har testat många som erbjuder iptv men fastnade för direktiptv
Jag har en nvidia shield med appen IPTV Extreme, Testade köra med Kodi men tyckte inte det var optimalt för mig.
Nvidia är extrem, Den klarar allt man behöver men visst den kostar men något bättre tror jag inte finns om man läser vad andra skriver om den ena hårdvaran efter den andra.
Dessutom har jag via den appen färdig EPG och all undertext jag kan önska mig både för Cmore och Viasat med flera så jag behöver inte hålla på och fixa med sånt som jag inte klarar av.
Första jag testade var Smart Iptv appen och den var allt annat än kvalitativ "Urusel minst sagt" eller så berodde det på leverantören. men jag tror på att smart iptv appen inte håller måttet.
Nu till det bästa av allt, Många erbjuder sådär i runda slängar 5500-8000 kanaler
jag tog deras standard vanliga paket och det gav mig 10.100 kanaler minst sagt en ganska stor skillnad.
Är det ovanligt med så mycket kanaler ?
Det verkar så i allafall.
Troligtvis så har du inte 10.100 kanaler utan det räknas på en massa VOD också beroende på hur stort bibliotek dom har..
2018-05-28, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Troligtvis så har du inte 10.100 kanaler utan det räknas på en massa VOD också beroende på hur stort bibliotek dom har..
Jag valde att inte ta med VOD eller XXX
Inget som jag var intresserad att ha med.
2018-05-28, 10:09
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomlin70
Jag valde att inte ta med VOD eller XXX
Inget som jag var intresserad att ha med.
Då är dom mest troligt Reseller för King iptv.
2018-06-03, 20:38
Medlem
Server Swe IPTV
Hallå är det nån som har testat denna iptv tjänsten ?
Den verkar rätt bra jag testade lite och bilden verkar rätt mycke bättre på denna än andra jag har testat.
Sen hade dom tydligen 7 dagars test det har jag inte sett hos nån annan!!
Priserna var ju helt ok.
Jag snubblade över detta på en rapidiptvsweden.bz
Nån som har testat och kan ge lite feedback om det är så bra som jag tycker ?

Det finns ju rätt många att välja på och en del är ju riktigt dåliga.
2018-06-05, 08:09
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananas123456
Server Swe IPTV
Hallå är det nån som har testat denna iptv tjänsten ?
Den verkar rätt bra jag testade lite och bilden verkar rätt mycke bättre på denna än andra jag har testat.
Sen hade dom tydligen 7 dagars test det har jag inte sett hos nån annan!!
Priserna var ju helt ok.
Jag snubblade över detta på en rapidiptvsweden.bz
Nån som har testat och kan ge lite feedback om det är så bra som jag tycker ?

Det finns ju rätt många att välja på och en del är ju riktigt dåliga.

Alldeles för klent utbud för att ens jämföras med dom stora tyvärr, har typ 60 kanaler That's it.
2018-06-05, 08:28
Medlem
Ja dom har mindre antal kanaler men det gör inte mig något då jag tycker att dom svenska kanalerna är viktigare än allt annat skit som alla andra har. Sen sa dom ju att där kommer fler kanaler och det lät som det skulle bli dom nordiska i första hand samt lite fler sport kanaler så jag tror det kan bli bra.
Men bilden var ju mycke bättre på min 75 tums tv och det räcker till mig.
2018-06-05, 09:54
Medlem
Sen en annan sak jag gillade med denna var ju att dom talar om när dom ska uppdatera eller behöver starta om något, det får man inte reda på hos dom stora dom bara dödar allt sen sitter man där och undrar vad som har hänt. Och en bra VOD sektion för den som vill ha. Visst fattas det väl lite men dom har ju precis startat så man får väl vänta lite på resten bara.
Ja jag gillade denna så jag fortsätter ju hos dom för dom verkar riktigt bra och dom hade 82 kanaler nu ser jag hehe
2018-06-05, 10:20
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananas123456
Sen en annan sak jag gillade med denna var ju att dom talar om när dom ska uppdatera eller behöver starta om något, det får man inte reda på hos dom stora dom bara dödar allt sen sitter man där och undrar vad som har hänt. Och en bra VOD sektion för den som vill ha. Visst fattas det väl lite men dom har ju precis startat så man får väl vänta lite på resten bara.
Ja jag gillade denna så jag fortsätter ju hos dom för dom verkar riktigt bra och dom hade 82 kanaler nu ser jag hehe
Ja huvudsaken du är nöjd så är det bara tuta och köra
2018-06-05, 21:13
Medlem
Poddes avatar
Vilken är bästa Appen för android?

Kör Mag256 för tillfället men ska skaffa en Android TV snart så tänkte prova köra direkt i TVn istället.
2018-06-05, 22:05
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Vilken är bästa Appen för android?

Kör Mag256 för tillfället men ska skaffa en Android TV snart så tänkte prova köra direkt i TVn istället.
GSE om du skaffar en Android TV
2018-06-05, 22:14
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
GSE om du skaffar en Android TV

Hittar lite information om det, någon guide, eller motivering till varför det är det bästa alternativet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in