Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-13, 01:39
  #409
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Striga
Bara så inga missförstånd uppstår - den som skjuter heroin i videon är Ziggy och inte Niklas. Om det var det du menade..?
Ursäkta att jag svarar på något som skrevs för 7 år sedan. Men vem är Ziggy? Vet att det är han som är med i videon till Förtvivlan, Min Arvedel. Men vem är Ziggy och vad har han för relation till Niklas och lever Ziggy idag? Vore kul om någon kunde svara på mina små kanske lite dumma frågor.
https://www.youtube.com/watch?v=gzyUnxnlml0
Citera
2018-05-28, 00:41
  #410
Medlem
Adelaides avatar
Enligt en halvt säker källa så bor Kvarforth i Belgrad i Serbien numera. Nån som kan intyga detta? Hur hamnade han där i så fall?
Citera
2018-05-28, 14:27
  #411
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Enligt en halvt säker källa så bor Kvarforth i Belgrad i Serbien numera. Nån som kan intyga detta? Hur hamnade han där i så fall?
Varför har han flyttat dit? Trivs han i Sverige längre?
Citera
2018-05-28, 14:41
  #412
Medlem
Brymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Varför har han flyttat dit? Trivs han i Sverige längre?

Trivs han någonstans?
Citera
2018-05-28, 17:21
  #413
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryman
Trivs han någonstans?
Nä, det är ju sant hehe.
Citera
2018-09-19, 21:04
  #414
Medlem
Ev1ld1cks avatar
The Curse Of Valburga

The Curse of Valburga is a politically incorrect black comedy feature film with an abundance of violence and blood. Inspired by the horror/slasher films of the late 70s and 80s, The Curse of Valburga aims to stay true to the horror genre of the time, providing its viewers not only with shock and tension, but also fun and entertainment. This is The Curse of Valburga


https://www.youtube.com/watch?v=wpFkIIJw41o

https://www.youtube.com/watch?v=3KmZ_6IMRtM osv

Mitt leende är redan autobahn brett...
Kanske kan vara nåt att skratta sej harmynt åt....eller vad säger ni?
Citera
2019-02-16, 01:54
  #415
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Tycker ni att det finns likheter i dessa låtar? Jag tycker då det i alla fall.

Shining - Att Med Kniv Gora Sig Illa
https://www.youtube.com/watch?v=xOajSucnz98

GG Allin - My Bloody Mutilation
https://www.youtube.com/watch?v=h4dK0vdZ1II
Citera
2019-08-10, 01:59
  #416
Avstängd
KlurigtMedNamns avatar
Jag lyssnar vanligtvis inte på den här typen av musik, men hörde låten "Du, mitt konstverk". Jag har synpunkter på att man under andra refrängen (snälla, snälla...) borde bytt ut lite verb. Istället för "skada" och "skära" veva två hade de kunnat haft exempelvis "mosa" och "klyva". Så enkelt att bara byta två ord och samtidigt tillföra låten textmässigt.
Citera
2021-09-02, 16:35
  #417
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Han förvirrar hela sin omgivning.Ingen vet om dom ens vågar öppna käften i hans närhet. Svårt sjuk pojke ängslig och sårad. Han har snackat om död och självmord xx antal år ochär irriterad på andra grupper som gör det. Han cuttar sig då och då och knarkar sönder sig . Ta livet av dig likt Pelle Ohlin om du är så jävla hardcore. Men som sagt sårad pojke behöver en kram. Underhållande visst men ge stackaren en kram om du ser honom.
Citera
2021-09-02, 17:02
  #418
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Han förvirrar hela sin omgivning.Ingen vet om dom ens vågar öppna käften i hans närhet. Svårt sjuk pojke ängslig och sårad. Han har snackat om död och självmord xx antal år ochär irriterad på andra grupper som gör det. Han cuttar sig då och då och knarkar sönder sig . Ta livet av dig likt Pelle Ohlin om du är så jävla hardcore. Men som sagt sårad pojke behöver en kram. Underhållande visst men ge stackaren en kram om du ser honom.

Kan ju hålla med angående Kvarforth, hela han är en stor posör och fjantig av sig, tycker han blir värre med åren. Men ett par bra låtar har han faktiskt gjort med Shining.
Citera
2021-09-02, 17:09
  #419
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Kan ju hålla med angående Kvarforth, hela han är en stor posör och fjantig av sig, tycker han blir värre med åren. Men ett par bra låtar har han faktiskt gjort med Shining.
Som musiker är han rätt skicklig och begåvad. Men hela grejen runt detta har ju krypit in hans huvud helt. Det har ju blivit mer det han är känd för än faktiskt musiken tyvärr. Klart iofs börjar man utmåla sig som honom att vara någon som är totalt ond och delar ut rakblad till publik. Är det nog svårt att inte följa samma fotspår. För övrigt finns dokumentären att se någonstans i dagsläget?
Citera
2021-09-02, 17:19
  #420
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Som musiker är han rätt skicklig och begåvad. Men hela grejen runt detta har ju krypit in hans huvud helt. Det har ju blivit mer det han är känd för än faktiskt musiken tyvärr. Klart iofs börjar man utmåla sig som honom att vara någon som är totalt ond och delar ut rakblad till publik. Är det nog svårt att inte följa samma fotspår. För övrigt finns dokumentären att se någonstans i dagsläget?

Javisst, han är en duktig musiker. Tyvärr så ska han fjanta så mycket om att vara ond, vilket han inte verkar vara då han gråter över sin döda katt. Sedan är det ju också hans image att vara hemsk och tycka det är bra med självmord o.s.v. Det hela är en image.

Dokumentären Cold Void har funnits på youtube tidigare, men nu verkar den vara borta. Jag har sett den och den var väl inte så mycket att se egentligen. Han berättar om sin uppväxt och drogproblem, säkert något överdrivet från hans sida.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback