Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 17:50
  #1909
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Skulle jag börja med en 0,25 mg dos på morgonen så måste jag ha en kopp kaffe för att kvickna till. Den gör en allt för sömnig. Blir annars riktigt degig och seg och liksom behåller morgon tröttheten några timmar framöver..

Känns mer som en sömnbenso än något annat.

Konstigt med klassningen men det är väl bara att nicka och acceptera.
Citera
2018-05-27, 11:49
  #1910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Känns mer som en sömnbenso än något annat.

Konstigt med klassningen men det är väl bara att nicka och acceptera.


Jag är väldigt kluven till denna benzo. Den fuckar med minnet även på lägre doser och jag får fan AT efter mindre än en vecka med inte överdrivet höga doser.

Men sover riktigt gott på dem och fungerar även bra mot ångest. Fast jämfört med Xanax känner jag att den är svår att bruka medicinskt då dosen som krävs för att döva ångesten även kan få mig att somna...

Potent, rätt flummig men ska gå tillbaka till valium och xanor då jag inte upplever dem som lika beroendeframkallande, inte ens i närheten.
Citera
2018-05-27, 23:06
  #1911
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Verkar fortfarande som om asken skickar. Har kollat igenom deras lager. Och även om jag inte tänker beställa själv så verkar det ju som de kommer skicka veckan ut. Till skillnad från andra sidor.
Citera
2018-05-27, 23:11
  #1912
Medlem
freqks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Verkar fortfarande som om asken skickar. Har kollat igenom deras lager. Och även om jag inte tänker beställa själv så verkar det ju som de kommer skicka veckan ut. Till skillnad från andra sidor.
Stämmer bra . Bästa sidan någonsin öht.
Mvh
Citera
2018-05-27, 23:12
  #1913
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Jag är väldigt kluven till denna benzo. Den fuckar med minnet även på lägre doser och jag får fan AT efter mindre än en vecka med inte överdrivet höga doser.

Men sover riktigt gott på dem och fungerar även bra mot ångest. Fast jämfört med Xanax känner jag att den är svår att bruka medicinskt då dosen som krävs för att döva ångesten även kan få mig att somna...

Potent, rätt flummig men ska gå tillbaka till valium och xanor då jag inte upplever dem som lika beroendeframkallande, inte ens i närheten.

Tycker den ligger i lä vad gäller ångestdämpande man får av Xanor om man nu jämför rättvisa doser. Däremot är den mycket mer flummig än Xanor (jag har själv aldrig känt mig drogad av Xanor förutom på riktigt höga doser och sådant undviker jag). Upplever inte Xanor som sänkande så kan inte somna av den, däremot av flualprazolam. Problemet är att man sover för bra. Har fått ställa klockan även om jag egentligen ska upp sent för att inte missa det!

Så vad gäller ångestlindring ger jag den faktiskt tummen ner. Och visst, bruka den medicinskt är nästan omöjligt.

Och den är oförutsägbar. Efter första testperioden hade jag regelrätta AT som inte var bensoabstinens, men efter andra testet så fanns inget sådant alls. Kroppen reagerade inte likadant då, utan det enda jag får är att min kropp "behöver" benso, en känsla jag känner till bra eftersom jag brukat medicinsk Xanor i 15 år.

Trodde det skulle vara omöjligt att trappa ner på flualprazolam men för mig personligen har det varit enklare och nästan totalt utan plåga. Först när jag snart når 0,25 mg ska jag börja skippa den och ta Xanor. Fick för mig att den skulle vara svår att trappa ner men för mig var det inte så.

En annan sak som var lurig var att effekten var svagare än den tolerans den skapade på vissa satta mg. Upplevde inte den som speciellt potent fast tog inga höga doser. Man fick mer tolerans än man fick effekt. Sådant blir man lite lack på och det är väl det som för mig diskvalificerar denna substans.

Inte för att det spelar stor roll nu när den är klassad.
Citera
2018-05-27, 23:19
  #1914
Medlem
freqks avatar
Är så jävla osugen på att gå av denna efter kraftig dosering sedan lansering...................................
Någon som gått av ett 8/10mg/dag bruk av dessa? What to expect? Kanske "värt" att dra i sig en kraftig od på fentanyl lr varor så man får lite hjälp? Är med i program btw.
Citera
2018-05-27, 23:26
  #1915
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freqk
Är så jävla osugen på att gå av denna efter kraftig dosering sedan lansering...................................
Någon som gått av ett 8/10mg/dag bruk av dessa? What to expect? Kanske "värt" att dra i sig en kraftig od på fentanyl lr varor så man får lite hjälp? Är med i program btw.

Avgiftning är väl kanske att rekommendera? Där får du garanterat den stora sprutan om du skulle börja krampa.
Citera
2018-05-28, 07:28
  #1916
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freqk
Är så jävla osugen på att gå av denna efter kraftig dosering sedan lansering...................................
Någon som gått av ett 8/10mg/dag bruk av dessa? What to expect? Kanske "värt" att dra i sig en kraftig od på fentanyl lr varor så man får lite hjälp? Är med i program btw.
Skaffa Rivotril eller Diazepam, någon långtidsverkande benso som stannar kvar i kroppen ett tag. Jag har laddat på med lite klonazepam, bromazepam och har Diazepam på ingång. Tänker fan inte kliva av den här genom att klippa den direkt igen.

Nu har jag inte käkat lika mycket lika länge men minns hur det var förra gången och riskerar inte flualpra at igen, nej tack. Jag har inte råd då jag har två jobb att sköta
Citera
2018-05-28, 07:38
  #1917
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freqk
Är så jävla osugen på att gå av denna efter kraftig dosering sedan lansering...................................
Någon som gått av ett 8/10mg/dag bruk av dessa? What to expect? Kanske "värt" att dra i sig en kraftig od på fentanyl lr varor så man får lite hjälp? Är med i program btw.

Avgiftning eller långverkande benso (diazepam/iktorivil) är nog enda alternativen i ditt fall.

Fast hur kan du ha gått på denna när du går program? Jag som också går LARO (antar det var det du menade) kan bara köra benso två dagar i veckan. Men även om man bara lämnar up en gång i veckan borde du ju ha torskat?
Citera
2018-05-28, 10:22
  #1918
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Asken gör helt rätt som skickar även idag. Fast lagret tog slut sinnessjukt snabbt idag? Blir man förvånad? Svar Nej

Eller i denna stund har det ett par småmängder kvar. Typ 10 tabletter.
Citera
2018-05-28, 10:43
  #1919
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Eller nej tydligen inte. Alla som vill köpa det här enkelt för sista gången så är det asken som gäller. De har större mängder kvar nu. De verkar skita fullständigt i klassificeringen. Så bäst är det haha.
Citera
2018-05-28, 12:09
  #1920
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Eller nej tydligen inte. Alla som vill köpa det här enkelt för sista gången så är det asken som gäller. De har större mängder kvar nu. De verkar skita fullständigt i klassificeringen. Så bäst är det haha.

Tror inte de skiter i klassificeringen.
Fick det här som svar när jag frågade om klassningen:

”Klassificeringen ska ej ha hänt under en natt. Ett klumpigt pressmeddelande som är "öppet för tolkning" om att beslut har tagits om att den ska klassificeras, inte att det har klassificerats.
Datum verkar inte finnas 100% spikat datum men det förefaller så att det träder i kraft först 26/6, om en knapp månad.”

Känns som asken brukar ha bra koll när det gäller sånt här och det står inte klart och tydligt nånstans att klassningen har skett.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback