Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-17, 19:05
  #9541
Medlem
Access-Denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valleFAN
Gratulerar!
51 dagar idag för mig. Jag kände ingen abstinens eller några besvär förrän dag 40+ - då erfor jag stor ångest och tomhet. Sen följde en mörk vecka av stora mängder alkohol och annat, men inget nikotin överhuvudtaget. Varje gång snussuget kommer så kommer också en stor sorg när jag inser och erinrar att snus inte har någon särskild effekt. Det öppnar sig liksom en avgrund när jag förstår att livet inte blir roligare än såhär, och att det jag saknar inte finns.

Fortfarande är jag rätt så nedåt och ibland får jag för mig att snuset är ett sätt för mig att hålla nere all annan konsumtion och alla andra dumheter och därmed hålla mitt aningen labila psyke i styr. Men sanningen är att snuset ej bär med sig något gott, utan även med snus står jag tomhänt i livet - dvs utan syfte. Nu gäller det att lära mig att bejaka känslan av att livet inte har ett syfte, något annat sätt kan jag inte luska ut, då andra konventionella syften i livet (kärlek, vänner, karriär osv.) ej försätter mig i den harmoni, trygghet och lycka jag känt tidigare i livet. Ibland inbillar jag mig att jag kände det där lugnet när jag snusade, men den drömmen krossas kvickt av min rationalitet. Nikotin är tråkigt nog inte något magiskt och uppfyllande överhuvudtaget.
Tack!
Bra jobbat själv. Fortsätt kämpa på! Jag känner igen mig en del i det du skriver. När jag får sug så kan det kännas riktigt jävligt. Som sagt det gäller bara att härda ut och intala sig själv att nikotin inte är något underbart...
Citat:
Ursprungligen postat av KeyserSozemdf
Alltid undrat om det inte är lättare att sluta snusa i samband med att man är sjuk? Visst, i takt med att man blir mer frisk så blir man också mer sugen på att snusa men ändå kanske ett bra sätt att sluta på. Någon som testat?
Jag har testat och för mig funkade det inte. Visst, det är lättare att låta bli snuset om man ligger och yrar med feber o.s.v. Men som du skriver blir man mer o mer sugen allteftersom man tillfrisknar. Jag har slutat massor av gånger då det varit "perfekta tillfällen" att sluta. Nu har jag lärt mig att det inte finns något perfekt tillfälle att sluta. Det är bara slänga dosan och härda ut.
Citera
2018-05-19, 09:00
  #9542
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Access-Denied
Jag har varit snusfri i 32 dagar nu. Har knappt tänkt en tanke på snus faktiskt. Däremot har det kommit en och annan dag då det känts otroligt tungt mentalt... Men jag har fått mkt stöd och pepp från en kollega, tack vare henne har jag kämpat hårdare än någonsin mot nikotindjävulen och jag tror det kommer gå bra den här gången.
Är det äntligen nu det händer? Hoppas det! 😀

Jag firar fyra år som fri på måndag (YAY ) och du har väl hängt i den här tråden lika länge som jag nästan, så nu är det dags 💪
Citera
2018-05-19, 18:58
  #9543
Medlem
Access-Denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Är det äntligen nu det händer? Hoppas det! 😀

Jag firar fyra år som fri på måndag (YAY ) och du har väl hängt i den här tråden lika länge som jag nästan, så nu är det dags 💪
Ja, den här gången kommer det gå vägen!

Grattis (i förskott) till 4 år som fri!
Citera
2018-05-22, 08:44
  #9544
Medlem
Danlos avatar
Jahopp kära vänner.. Jag har slutat o börjat några gånger i den här tråden.. Senaste uppehållet varade 2-3 månader tror jag.. Nu är det iaf dags igen, passade på nu när jag blev förkyld o fick feber, då är det lätt och man slipper känna något under den fysiska avtändningen. Idag är det dag nr 3 som 100% nikotinfri och det känns riktigt bra, har dock fortfarande lite feber, får se hur det känns när jag börjar bli frisk.. kanske blir som att sluta igen ? Önska mig lycka till
Citera
2018-05-26, 10:05
  #9545
Medlem
Access-Denieds avatar
Jag fick ett återfall igår och snusade men dosan slängde jag nu imorse. Det var inte det minsta gott och de dåliga effekterna gjorde sig påminda nästan direkt. Ser det dock inte som ett misslyckande utan ser det mer som ett tecken på att snusandet är ett avslutat kapitel. Det gav mig ingenting alls när jag stoppade in den där snusen. Känns så skönt att dosan ligger i sopkorgen.
Citera
2018-05-26, 20:23
  #9546
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Access-Denied
Jag fick ett återfall igår och snusade men dosan slängde jag nu imorse. Det var inte det minsta gott och de dåliga effekterna gjorde sig påminda nästan direkt. Ser det dock inte som ett misslyckande utan ser det mer som ett tecken på att snusandet är ett avslutat kapitel. Det gav mig ingenting alls när jag stoppade in den där snusen. Känns så skönt att dosan ligger i sopkorgen.

VARFÖR envisas du med att vara återfallens konung
Du borde heta Access Approved istället
Håller tummarna för att detta inte var början på slutet, lägg av med att stoppa skiten i käften nu!
Citera
2018-05-26, 23:48
  #9547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
VARFÖR envisas du med att vara återfallens konung
Du borde heta Access Approved istället
Håller tummarna för att detta inte var början på slutet, lägg av med att stoppa skiten i käften nu!

Han kommer aldrig någonsin att sluta snusa. Sluta hoppas :-)
Citera
2018-05-27, 07:12
  #9548
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dune
Han kommer aldrig någonsin att sluta snusa. Sluta hoppas :-)
Jag är en hoppfull jävel
Men tre år har han hängt i denna Flashback-tråden och återfallen är tre miljoner.
Själv hade jag inte orkat vara i ständig sluta-abstinens så länge utan man vill ju genomlida den och sedan vara klar.

Access, du är fan både skyldig dig själv och oss att fixa detta nu
Det finns ett bombsäkert sätt att sluta, och det är att aldrig stoppa in en prilla i käften igen.
Citera
2018-05-27, 09:12
  #9549
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Efter 14år utan avbrott har jag nu lagt snuset på hyllan. Har med flit gjort svagare och svagare snus. Efter 14 dagar så.. är jag överraskad, trodde jag skulle må mycket sämre än vad jag gjort.

Tog i början nikotin sugtablett efter måltider när jag per automatik letade efter dosan i fickorna.

Sen 5 dagar nu har sugtablett inte behövts, kliar under läppen då och då men bara jag håller mig sysselsatt är de inget jag tänker på.

Mina insomningsbesvär har försvunnit, somnat på 15min senaste 10 dagarna där de tidigare tagit minst 90minuter.

Men jag läser att de kan bli svårare efter månader så jag får vara beredd på att kämpa!
Citera
2018-05-27, 12:09
  #9550
Medlem
Danlos avatar
Inne på min 8:e dag som 100% nikotinfri, dvs inga tuggummin, plåster eller liknande Har gått bra trots att jag blivit frisk från förkylning och feber. Dock så är jag lite sötsugen, och det får man väl leva med och kanske ge efter ibland.. TYP NUUUU! *moffa ballerina*
Citera
2018-06-04, 19:30
  #9551
Medlem
elopis avatar
Behöver lite råd och pepp. Jag och min karl slutade snusa för två veckor sedan, men så igår bestämde han sig för att börja igen pga att han tyckte livet utan snus sög. Hehe. Jag blir frestad men vill verkligen inte snusa, tycker det är äckligt. Hur står jag på mig? Tips tack.
Citera
2018-06-04, 19:48
  #9552
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elopi
Behöver lite råd och pepp. Jag och min karl slutade snusa för två veckor sedan, men så igår bestämde han sig för att börja igen pga att han tyckte livet utan snus sög. Hehe. Jag blir frestad men vill verkligen inte snusa, tycker det är äckligt. Hur står jag på mig? Tips tack.
Strunta i snuset! Är säkert svårt när man har en partner som snusar och man själv är fd snusare men stå emot. Tänk vad skönt att slippa det där, underbart! Det är bara precis när man slutat snusa som känslorna svallar och det känns tryggt att gå tillbaka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback