2018-05-26, 07:30
Medlem
http://24kristianstad.se/2018/05/26/...s-gardshotell/

"Under fredagskvällen kunde polisen gripa en 37-årig man som misstänkt ha legat bakom branden. Han är nu anhållen och misstänks för grov allmänfarlig vårdslöshet. I nuläget är det okänt hur mannen ska ha startat branden."

Någon som sitter på info?
Hotellet har varit till salu för 30miljoner ett bra tag.
Citera
2018-05-26, 08:02
Medlem
Tyckte intervjun med ägaren på radio Kristianstad var lite mysko.
Kommer inte ihåg orden exakt men nåt liknande detta :Tråkigt nu när det börjat gå bra igen.
Citera
2018-05-26, 08:07
Medlem
"grov allmänfarlig vårdslöshet."
Känns nästan som någon "råkat" tutta fyr.

"Man gör sig skyldig till allmänfarlig vårdslöshet om genom att vara oaktsam vållar brand, fara för liv eller hälsa eller omfattande förstörelse av egendom. Den typ av skada eller fara som vållats är av samma slag som vid brotten mordbrand, allmänfarlig ödeläggelse eller sabotage."
Citera
2018-05-26, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omape06

Men det var väl inte till salu nu om jag tolkade Kråke rätt i K-bladet? Skriver från dagens tidning: ”Men efter ett år bestämde Kråke Lithander sig för att inte säljs. I en intervju i Kristianstadsbladet i februari i år sa hon ”Det var ingen som ville betala vad Tomarp är värt. Jag ville inte ge bort min släktgård.”
Citera
2018-05-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jollies
Men det var väl inte till salu nu om jag tolkade Kråke rätt i K-bladet? Skriver från dagens tidning: ”Men efter ett år bestämde Kråke Lithander sig för att inte säljs. I en intervju i Kristianstadsbladet i februari i år sa hon ”Det var ingen som ville betala vad Tomarp är värt. Jag ville inte ge bort min släktgård.”

Såg nu att det togs bort från hemmet 31 januari i år.
Utan att ha blivit sålt
Citera
2018-05-26, 21:31
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omape06
http://24kristianstad.se/2018/05/26/...s-gardshotell/

"Under fredagskvällen kunde polisen gripa en 37-årig man som misstänkt ha legat bakom branden. Han är nu anhållen och misstänks för grov allmänfarlig vårdslöshet. I nuläget är det okänt hur mannen ska ha startat branden."

Det är inte så att ägaren tidigare upplåtigt hotellet till babian-inhysning och fått feta pengar från Reinfeldt o Löfven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in