Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 19:31
  #409
Medlem
Någon som kan läsa fupen utan massa virus?
Citera
2018-05-25, 10:07
  #410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiireghost
Efter att ha läste FUPen ett par gånger så kan jag tycka att de lämnar mer frågetecken om motivet...

Man kan ju lugnt säga att GM hade ekonomiska problem med en jävla massa lån från bekanta och företag och sen massa nekade låneansökningar,och GM är dessutom intresserad av vad BO´s bil är värd några timmar före han skjuter honom i huvudet.
Verkar vara en kombination av pengar och att han är less BO,sen blev det som det blev och han trodde att han skulle kunna komma undan med att mörda honom och sen sno 200k som han skickade till sitt eget konto och ville få polisen att tro att det var en donation till hans påtänkta företag.
Citera
2018-05-25, 18:02
  #411
Medlem
Påstridigt aspergers-peddo med god ekonomi och en spelmissbrukare med svagt psyke är en dålig kombination. Som det verkar så har dom varit bekanta i ca 5 år och haft sexuell kontakt i 4 år. BO har betalat för sex flertalet ggr (utnyttjat GMs situation).
Citera
2018-05-27, 15:41
  #412
Medlem
tarsiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiireghost
Efter att ha läste FUPen ett par gånger så kan jag tycka att de lämnar mer frågetecken om motivet...
Skummade bara igenom FUPen, men varför tycker du det?
Citera
2018-05-27, 15:55
  #413
Medlem
Varför ii helskotta är man så dum att man överför pengar på sitt konto?
Citera
2018-05-28, 18:38
  #414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarsier
Skummade bara igenom FUPen, men varför tycker du det?
Jag har träffat MGM lite, så jag funderar på hur i fan han tänker... När polisen frågar om motiv så har han ingen förklaringen om vad som hände (konkret) de enda jag kan komma på är att han inser att efter skottet är han körd så han gamblar hela natten och betalar personliga skulder.
Citera
2018-05-28, 22:50
  #415
Medlem
Snitsigares avatar
Mgm måste ju ha planerat/grubblat iaf efter BO undrade om de kunde träffas för ett ligg. Jaktgevär, gömma sig bakom snöhög etc. Någonstans där borde han väl ha kommit till sans. Eller tänkte han verkligen att han kunde komma undan med mord och dessutom tjäna sig en hacka. Kanske t o m sälja bmw:n. Eller hatade han BO och tänkte fuck it. Döda, sno pengar, betala av skulder och sedan.... Fängelse? Fly utomlands verkar inte funnits på kartan.
Fattar inte riktigt planen.
Citera
2018-05-29, 18:22
  #416
Medlem
Rättegången startar i morgon, var väldigt fort kan jag tycka, och bara 2 dagar. Blir att följa live under dessa dagar, lär ju dock bli lyckta dörrar.
Citera
2018-05-30, 10:37
  #417
Medlem
Browndawgs avatar
Den här tråden var ovanligt död. Rättegången har ju börjat. Man visade tydligen upp bilder på offrets svårt skadade huvud...
Citera
2018-05-30, 13:06
  #418
Medlem
Har inte inlogg på Piteå tidningen. Finns det någon annan stans att följa? Blir grymt nyfiken.
Citera
2018-05-30, 15:08
  #419
Medlem
Har läst fuppen 2 ggr nu. Vart hade han tänkt träffa BO? Lite lätt i axeln som en ”varning”? Han kommer få minst 12 år för mord.

Vad tror ni han får för påföljd?
Citera
2018-05-30, 15:33
  #420
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-i-tanga
Har inte inlogg på Piteå tidningen. Finns det någon annan stans att följa? Blir grymt nyfiken.

Du kan följa liverapportering här:
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/09-0...nm4844664.aspx
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback