Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-23, 18:53
  #23773
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 270215
WG anklagar pref.MM tanks för problemen med T8 MM =)

Official! Premium Tanks Preferential MM Removed!
https://www.youtube.com/watch?v=rHgKuaTGCc8

Inget personligt mot dig men hur WG än gör så ställer sig folk på rad för att grina, högt och ljudligt. Jag är ledsen men jag tycker bara den där videon är ett sånt jävla gnäll från en spelargeneration som agerar 'but hurt' över minsta lilla skitsak.

Har inga såna tanks själv men jag har inte hört annat än att de senaste åren har de flesta varit rätt hyggligt överens om att pref MM är otidsenligt i WoT idag. Så, låt WG försöka fixa till det istället för att bara gnälla för gnällandets skull.

Skitsamma. Nu ska jag in och krossa i Frontline!
Citera
2018-05-23, 19:35
  #23774
Medlem
xyklopfs avatar
Alla vagnar med pref/speciell MM :

http://wiki.wargaming.net/en/File:Un...Chart.png#file


Claus Kellerman´s syn på saken :

https://www.youtube.com/watch?v=qEUYlLGI7N4

Edit: Dezgamez ger sig in i hetluften om pref MM saken :

https://www.youtube.com/watch?v=LFSE...ature=youtu.be
__________________
Senast redigerad av xyklopf 2018-05-23 kl. 19:55. Anledning: la till en annan WGCC´s anmärkningar.
Citera
2018-05-24, 08:25
  #23775
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Inget personligt mot dig men hur WG än gör så ställer sig folk på rad för att grina, högt och ljudligt. Jag är ledsen men jag tycker bara den där videon är ett sånt jävla gnäll från en spelargeneration som agerar 'but hurt' över minsta lilla skitsak.

Har inga såna tanks själv men jag har inte hört annat än att de senaste åren har de flesta varit rätt hyggligt överens om att pref MM är otidsenligt i WoT idag. Så, låt WG försöka fixa till det istället för att bara gnälla för gnällandets skull.

Skitsamma. Nu ska jag in och krossa i Frontline!

Jag håller med. Jag har gått igenom kritiken för det här beslutet av de större streamarna och blir lite förvånad över hur onyanserad och ytlig den är. Det är mycket hår-klyveri och ordvrängande av WGs artikel. För att inte tala om konspitationsflaggorna. De utgår alla - lite underfundigt och konspiratoriskt - ifrån att WG ljuger om problemen de upplever och vill åtgärda. Ingen utav dem vet egentligen hur logiken bakom kösystemet är uppbyggt, annat än det mycket övergripande som WG har berättat. Det låter rationellt och enkelt när de pratar om problemen, men att översätta mänsklig rationalitet till maskinkod är inte alltid så logiskt och enkelt som de tror.
"Vi kan vänta 30-45 sekunder extra i kön för att..." Då kommer alla köer med pref. MM att ta resurser i 30-45 sekunder extra. Det i sin tur kommer medföra att alla andra köer får mindre resurser att dela på, och således ta längre tid de med. Det finns egentligen minst ett logiskt svar på vart enda utav deras gnällande.
Sedan tar ingen av dem hänsyn till antalet spelare/tanks för fem år sedan och nu o.s.v. o.s.v.. Än mindre var det kommer att vara om tre år till.

Det enda "giltiga" argumentet de kommer med enligt mig - som är svårt att bortse ifrån, är att den (tanken) köptes (kanske) med pref. MM i åtanke och nu tar WG bort det. (Jag köpte inte min IS-6:a just på grund av just pref. MM.) Det är väl på sätt och vis tråkigt/dåligt. Men alltså, utvecklingen måste gå vidare. Jag är ganska säker på att de kommer att erbjuda bra sätt kompensera detta på. Det som har presenterats hittills är ju bara idéer. Inget konkret har ännu huggits i sten. Alla blir naturligtvis inte nöjda men... jag kommer att bli det.

Jag fattar inte varför pref. MM är så förbannat viktigt, bara för sakens skull. Om tanken anpassas för motståndet så är det väl egentligen skitsamma. Antingen har man en så pissig tank att den absolut inte får möta X-tanks, eller så har man en bättre tank som gör det. KV-5:ans armour kommer inte att vara lika tillförlitligt mot X-tanks trots buff, men då får man anpassa spelet i X-matcher, precis som man får alla andra VIII-tanks. Simple as that. Den kommer dock bli OP mot VII- och VIII tanks istället.
__________________
Senast redigerad av FaderBerg 2018-05-24 kl. 09:03.
Citera
2018-05-24, 12:00
  #23776
Medlem
Nej. Nu är nog någonting på G att hända med AMX30 igen. Det är högst spekulativt men... De tre senaste dagarna har jag noterat att gun handling blivit mycket sämre. Jag gissade på en dålig dag först men... Jag är inte alls bekant med vagnen längre och denna är den jag spelar absolut mest. Jag ska kolla mina stats om ett par dagar med underlag.
Sist noterade jag en smygnerf av precisionen innan de genomförde senaste förändringen (se #23039 & #23063) och nu är det nog gun handling.
Undrar vad som är att vänta i så fall? Bättre pen? AMX30B är ju helt off i X-matcher och envisas de med att de två ska ha samma kanon så.

Tror ni att de smygnerfar? Eller är jag paranoid? Smyga in de negativa sidorna och sedan lägga på de positiva vid lanseringen av förändringarna. Detta för att man ska få intrycket av att tanken blir bättre kanske?
Citera
2018-05-24, 14:37
  #23777
Medlem
Min accuracy med AMX30 har droppat från 74% till 65% de här tre dagarna. Det är en anmärkningsvärd andel. -12%... Kan det vara en ihållande varians eller...

Förlåt, men jag hakar upp mig på sådant här.
Citera
2018-05-24, 21:55
  #23778
Medlem
xyklopfs avatar
Testservern patch 1.0.2 släpps imorgon fredag :

https://ritastatusreport.live/2018/0...ic-test-sever/
Citera
2018-05-24, 23:44
  #23779
Medlem
Hur vanligt är det att det finns folk som använder "aimbot" fusket i wot? När jag började spela LT man märker man blir skjuten i 0.1 sek efter man blev spottad. Inte alla vagnar var tyska med hög accuracy utan snarare sovjetiska, brittiska etc.



Man märker även man blir oftare detrackad som light tank än heavies, hur kommer det sig? LT har oftast små band och rör sig snabbare än långsamma heavies med gigantiska band men ändå man blir detrackad 75% av gången man blir beskjuten.
Citera
2018-05-25, 00:42
  #23780
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Hur vanligt är det att det finns folk som använder "aimbot" fusket i wot? När jag började spela LT man märker man blir skjuten i 0.1 sek efter man blev spottad. Inte alla vagnar var tyska med hög accuracy utan snarare sovjetiska, brittiska etc.
Det är en fördröjning på sixth sence så när den larmar så har fienden redan sett dig under några sekunder.
Citera
2018-05-25, 01:16
  #23781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det är en fördröjning på sixth sence så när den larmar så har fienden redan sett dig under några sekunder.

Nej jag snackar om när jag spottar fiendevagnar dvs samtidigt de spottar mig (jag blir beskjuten 0,1sek efter röda punkter poppar upp i minimap) Jag är medveten att det tar 3sek att man får varning poppar upp 3sek efter man blev spottade.

edit: ska ta ett till exempel när jag rullar upp på kullan och spottar en eller två fiendevagnar så jag blev oneshottade direkt inom 0.5 sek. Jag har många vagnar t.ex tyska vagnar som har superb accuracy och det är inga chans i världen för mig att skjuta en light tank som visarsig inom ett tidsfönster på 0.5sek dvs under 1 sek.
__________________
Senast redigerad av Hs187 2018-05-25 kl. 01:20.
Citera
2018-05-25, 02:05
  #23782
Medlem
xyklopfs avatar
Och nu har även Quickybaby uttalat sig om pref MM spektaklet :

https://www.youtube.com/watch?v=8IcwR7jGsSU


The daily bounce har en giveaway på PC och konsol nu :

https://thedailybounce.net/2018/05/2...sary-giveaway/
Citera
2018-05-25, 02:31
  #23783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
The daily bounce har en giveaway på PC och konsol nu :

https://thedailybounce.net/2018/05/2...sary-giveaway/

Jag skulle inte lita på sidan att lämna ut mitt wot kontonick och förnamn och efternamn. Jag blev permbannade på chatten för jag diskuterade förintelsenförnekelse och tyskarnas roll i andra världskriget medans 90% i general chatten skriver att WG ska knulla sig själv och att WG ska gå och dö. Jag har inte ens bedrev någon personangrepp i chatten.

WoT är mycket PK, i östeuropeisk mått (eller DDRs mått).
Citera
2018-05-25, 09:13
  #23784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Nej jag snackar om när jag spottar fiendevagnar dvs samtidigt de spottar mig (jag blir beskjuten 0,1sek efter röda punkter poppar upp i minimap) Jag är medveten att det tar 3sek att man får varning poppar upp 3sek efter man blev spottade.

edit: ska ta ett till exempel när jag rullar upp på kullan och spottar en eller två fiendevagnar så jag blev oneshottade direkt inom 0.5 sek. Jag har många vagnar t.ex tyska vagnar som har superb accuracy och det är inga chans i världen för mig att skjuta en light tank som visarsig inom ett tidsfönster på 0.5sek dvs under 1 sek.

Någon väntade på att du skulle dyka upp där. Vanligt ställe för peeks kanske, eller så såg de dig förra gången du peekade och väntade på att du skulle dyka upp igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback