Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-24, 21:06
  #1
Medlem
Hur kan det komma sig att det är helt socialt accepterat för feminister att kalla människor som inte tycker som dem för vita kränkta män, bara för att dem råkar vara just vita och män? Bara för att man tycker olika så betyder det ju inte att man är kränk bara för att man är vit och man?

Har svårt att se att det skulle kunna komma något konstruktivt ur denna ”argumentation”.
Men jag kan tänka mig att feminster över lag kanske inte heller är speciellt intresserade av något konstruktivt utan bara ser det som en enkel väg ur en diskussion.

Finns det någon som har en annan idé om varför många feminister just upprepar detta mantra?
Citera
2018-05-24, 21:11
  #2
Medlem
Riddarhusets avatar
Vad menar du är felet om de nu är vita och kränkta?
Är det fel att vara vit och kränkt?
Jag är vit och känner mig kränkt av feminister till viss del. Inte så mycket, men lite någon gång.
Citera
2018-05-24, 21:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Vad menar du är felet om de nu är vita och kränkta?
Är det fel att vara vit och kränkt?
Jag är vit och känner mig kränkt av feminister till viss del. Inte så mycket, men lite någon gång.

Jag menar att många feminister utgår från att man är kränkt bara för att man har olika uppfattningar om saker och ting.
Citera
2018-05-24, 21:15
  #4
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekanjagtro
Finns det någon som har en annan idé om varför många feminister just upprepar detta mantra?

För i praktiken är det vänsterkvinnor som är feministerna. Vänstern tänker oftast i termer av exempelvis ras, kön, klasstillhörighet. Vänstern är dom människorna som ser strukturerna i samhället och blir upprörda av dom existerande strukturerna. Dom blir arga helt enkelt då dom ser orättvisor. Exempelvis är det ofta mera ekonomiskt lönsamt att vara man än kvinna, det är mera fördelaktigt ur ett maktperspektiv att vara vit, etc.

Vad jag vill poängtera är att det finns många olika perspektiv. Jag är ofta rent av förvånad över att just vänsterns perspektiv får vara det rådande tolkande perspektivet i Sverige i så många frågor. Varför inte det nazistiska perspektivet, eller det rasistiska perspektivet eller det fascistiska perspektivet?

Tids nog kommer vi överge det här paradigment och det kommer bytas ut mot något mycekt sämre beroende på hur vi ser på saken. Jag personligen tror det kommer skapas ett fasistiskt paradigm och Sverige kommer bli ett sämre land än nu. Då jag faktiskt skulle välja vänstern framför fasisterna som påverkar landet Sverige. Vänstern är oftast ganska softa om vi nu inte pratar om dessa betoningar på strukturer. Vänstern är lite som kommunismen var i östeuropa, bra på pappret men funkade inte i verkligehten.
Citera
2018-05-24, 21:16
  #5
Medlem
SektenAnderssons avatar
det är bara för att de skall få mannen att framstå som löjlig, feministerna gör allt i sin makt för att krossa patriarket, men i slutändan sitter det där och de enda de har till försvar är sina ljusa röster och sin vagina.

Krossa feminismen !
Citera
2018-05-24, 21:24
  #6
Avstängd
Som man känner sig själv, känner man andra. Vänsterkvinnor är ofta fula, feta, lågutbildade och känner sig kränkta av att svenska män inte vill umgås med dem. Därför har de byggt upp en låtsasvärld som ska förklara varför de är så misslyckade.
Citera
2018-05-24, 21:30
  #7
Medlem
De vita män som tar åt sej, och de kvinnor som bli upprörda av att man säger att de är på rymmen, är av samma skrot och korn.

Tillräckligt identitetspolitikskt mångdimensionellet nedbrutet är vi bara individer. Jag, hitler och Nelson Mandela är/var anglofiler, och.
Citera
2018-05-24, 23:10
  #8
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Därför dom anser att vita inte kan utsättas för rasism och män inte kan utsättas för sexism. Dom feminister som anser att man kan det tycker inte den sortens rasism eller sexism är skadlig.
Citera
2018-05-25, 00:57
  #9
Medlem
Det är en projicering av vita kvinnors egna lättkränkthet.
Citera
2018-05-25, 12:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekanjagtro
Hur kan det komma sig att det är helt socialt accepterat för feminister att kalla människor som inte tycker som dem för vita kränkta män, bara för att dem råkar vara just vita och män? Bara för att man tycker olika så betyder det ju inte att man är kränk bara för att man är vit och man?

Har svårt att se att det skulle kunna komma något konstruktivt ur denna ”argumentation”.
Men jag kan tänka mig att feminster över lag kanske inte heller är speciellt intresserade av något konstruktivt utan bara ser det som en enkel väg ur en diskussion.

Finns det någon som har en annan idé om varför många feminister just upprepar detta mantra?
Men sluta nu, du måste lära dig feministiska…
Brynsten eller hen blev tja du vet och hata är det nya ordet för ogilla, inte tycka om eller något hen målar upp en bild att andra gör som inte delar deras åsikter, lite av en kombinations ord med många meningar har det utvecklats till, flitigt använt bland feminister i olika sammanhang och med olika meningar.
Vita kränkta män = individ som inte delar deras åsikter o.s.v. o.s.v.
Det är liksom inget att bry sig om.
Citera
2018-05-25, 12:50
  #11
Medlem
Begreppet "vita kränka män" har sitt ursprung från just flashback.

Graden av kränkta just vita och män på detta forum är ju rätt uppenbart.

Feminsiter använde detta "mantra"

helt enkelt för att ideologin feminism innehåller kritik mot "män" som i mansnomer samt även mot
"vita" som i "vithetsnorm"

Inte krångligare än så.

Jämför med användandet av "negrer" "blattar" "fittor" etc etc. på detta forum och genom vår historia. Hur accepterat är detta och har varit hos antifeministerna och rasisterna på detta forum?

varför ska inte feminister få lov sätta ett epitet på den grupp som vi upplever är de mest tossiga/ patetiska av våra motståndare?

hmm?
Citera
2018-05-25, 13:04
  #12
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Det är en projicering av vita kvinnors egna lättkränkthet.

Precis. Det är 98% kvinnor som använder ordet kränkt och 1.9% hottentottar som använder ordet och resterande promille delar vita män och papegojor på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback