Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-22, 16:51
  #145
Medlem
Eftersom att man inte verkar vilja ta i löfvens rötter (biologisk mamma, biologisk morfar och biologisk pappa) så kan man inte åberpa rötter så länge
Citera
2018-05-22, 17:18
  #146
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Nazistkortet har inte dragits under de senaste debatterna, och kommer inte så göras heller. Det är utslitet och har spelat ut sin roll. SD är ett legitimt parti vilket de andra partierna tvingas inse.
"Det luktar brunt"
"Bruna skjortor syns på gatorna"
"Jag hör marscherande"
Eller min favorit av Annie "Månggiftet" Lööv (till Jimmie) "Låt oss berätta sanningen bakom ditt bruna luftslott"

Tror du det är slut med sånt verkligen? Det tror inte jag.
Citera
2018-05-22, 20:30
  #147
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
"Det luktar brunt"
"Bruna skjortor syns på gatorna"
"Jag hör marscherande"
Eller min favorit av Annie "Månggiftet" Lööv (till Jimmie) "Låt oss berätta sanningen bakom ditt bruna luftslott"

Tror du det är slut med sånt verkligen? Det tror inte jag.
Visst har du rätt, det är inte över på långa vägar.
Men det går enbart hem hos de som redan är "troende" (hjärntvättade a'la maranata).
För vanliga människor så tror jag att det kommer att "backfire" ganska så rejält.
Så länge som Annie babblar vidare om "bruna skjortor" så inser de flesta av oss att hon saknar argument.
Citera
2018-05-23, 09:05
  #148
Medlem
8711s avatar
Naturligtvis är det rätt i sak, men jag har verkligen inget förtroende för denna Anders Borg. Han kan säga en annan sak nästa vecka när han känner sig lite trängd. Sossarna med deras skallmätningar, steriliseringar av oönskade, rasbiologiska institut och M med sitt motstånd mot allmän rösträtt och kvinnlig rösträtt har väl en mycket mer mörk historia än vad Sverigedemokraterna har som knappt har något nämnvärt utöver lite fulla ungdomar i Stockholm i början på 90-talet vilket i jämförelse är ganska harmlöst.
Citera
2018-05-23, 13:31
  #149
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Visst har du rätt, det är inte över på långa vägar.
Men det går enbart hem hos de som redan är "troende" (hjärntvättade a'la maranata).
För vanliga människor så tror jag att det kommer att "backfire" ganska så rejält.
Så länge som Annie babblar vidare om "bruna skjortor" så inser de flesta av oss att hon saknar argument.
Absolut och jag tror att dessa eviga personangrepp och oväsentligheter är en av anledningarna till att det inte längre är en absurd tanke att SD blir största parti efter valet.
Citera
2018-05-23, 14:18
  #150
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Naturligtvis är det rätt i sak, men jag har verkligen inget förtroende för denna Anders Borg. Han kan säga en annan sak nästa vecka när han känner sig lite trängd. Sossarna med deras skallmätningar, steriliseringar av oönskade, rasbiologiska institut och M med sitt motstånd mot allmän rösträtt och kvinnlig rösträtt har väl en mycket mer mörk historia än vad Sverigedemokraterna har som knappt har något nämnvärt utöver lite fulla ungdomar i Stockholm i början på 90-talet vilket i jämförelse är ganska harmlöst.

Jag tror att Åkesson gör ett misstag då han inte belyser andra partiers otroligt mörka historier.

Han kunde även bjuda in C, S, m.fl. att skapa en historie-kommitte som kommer att gräva djupt i samtliga partiers historier.
Alla fakta på bordet. Fram med alla skelett ur garderoberna.

Baltutlämningen då kommunisterna även villa lämna ut alla civilister, tvångssteriliseringarna, rasbiologi, etc. Det kunde bli ganska intressant att jämföra med fulla skinheads som heilar.

Åkesson kunde gott framställa det som ett krav då det verkligen skulle skapa lite balans i det tröttsamma "brunskjortor" från Annie Lööf.
Citera
2018-05-23, 14:31
  #151
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag tror att Åkesson gör ett misstag då han inte belyser andra partiers otroligt mörka historier.

Han kunde även bjuda in C, S, m.fl. att skapa en historie-kommitte som kommer att gräva djupt i samtliga partiers historier.
Alla fakta på bordet. Fram med alla skelett ur garderoberna.

Baltutlämningen då kommunisterna även villa lämna ut alla civilister, tvångssteriliseringarna, rasbiologi, etc. Det kunde bli ganska intressant att jämföra med fulla skinheads som heilar.

Åkesson kunde gott framställa det som ett krav då det verkligen skulle skapa lite balans i det tröttsamma "brunskjortor" från Annie Lööf.

Sverigedemokraterna gör nog vad man kan för att föra fram att det egna partiets historia är harmlös i jämförelse med partier som S, M, C och V:s historia som är väldigt mycket mörkare än vad Sverigedemokraternas historia är. De har gett resultat, för väldigt många fler pratar om sådant och känner till detta idag genom denna upplysningskampanj som Sverigedemokrater bedrivit i många år nu.

Jimmie Åkesson kan såklart bjuda in, men du vet nog lika väl som jag att ingen kommer komma. Precis som när Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna ville samtala om och lösa dom mest akuta frågorna inom sjukvården, ingen kom, alla tyckte det var viktigare att sitta i sandlådan med hink och spade och signalera.
Citera
2018-05-23, 14:57
  #152
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Sverigedemokraterna gör nog vad man kan för att föra fram att det egna partiets historia är harmlös i jämförelse med partier som S, M, C och V:s historia som är väldigt mycket mörkare än vad Sverigedemokraternas historia är. De har gett resultat, för väldigt många fler pratar om sådant och känner till detta idag genom denna upplysningskampanj som Sverigedemokrater bedrivit i många år nu.

Jimmie Åkesson kan såklart bjuda in, men du vet nog lika väl som jag att ingen kommer komma. Precis som när Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna ville samtala om och lösa dom mest akuta frågorna inom sjukvården, ingen kom, alla tyckte det var viktigare att sitta i sandlådan med hink och spade och signalera.
Självklart så kommer övriga partier att neka, ett nekande som kommer att ge eko inom valmanskåren.

Ibland är det inte vad man gör som räknas utan vad man inte gör.

Om Åkesson gick ut hårt med "nu får det vara nog" och med en god bredd går ut med krav på en "sanningskommission" som tar fram allt om samtliga partier och de övriga partierna nekade, då skulle deras snack om "brunskjortor" bli till en mycket stor fördel för SD.
Och skulle övriga partier gå med på det, även detta skulle vara till en stor fördel för SD.

Allt från heilande skinnskallar, nassar inom Centern, förbrytelser som Baltutlämningen till tvångssteriliseringarna som med lag faktiskt upphörde först 2013 (transsexuella som ville byta kön).

Det skulle se snyggt ut då Annie fick tala om nazism inom det egna partiet och om Jonas fick förklara varför de Svenska kommunisterna ville tvinga tillbaka även Baltiska kvinnor och barn till "kamraterna" i Öst?

Om kravet även ställdes via alternativmedia så skulle det skapa en stor press.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback