Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-20, 15:30
  #14473
Medlem
Devonss avatar
Det finns ett gammalt ordspråk som lyder: "Säg mig vem du umgås med och jag ska säga vem du är". Det ligger en hel del i det, även om jag kommit till insikt om att allt inte behöver vara antingen svart eller vitt. Johnny Lindén vill hävda att man som nationalist har rätt att välja vem man prioriterar, värderar och innesluter i sin krets. De valen står oss alla fritt att välja och i alla sammanhang. Tack ni som bidrog till att förklara för oss ovetande!
Citera
2018-05-21, 18:14
  #14474
Medlem
Thornhills avatar
Svegot kommenterade Flashback i kvällens sändning!
Citera
2018-05-21, 18:36
  #14475
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Svegot kommenterade Flashback i kvällens sändning!
Dan som vid nyår proklamerade i Ingrid och Conrad att han slutat läsa Flashback. Sades något vettigt då?
Citera
2018-05-21, 19:22
  #14476
Medlem
Run3s avatar
Vet inte om det är jag som tänker fel. Men när jag går in på radio.svegot.se så får jag upp någon jättekonstig sajt. Har Dan i DNS:en skapat ett CNAME eller A record till http://forbreakingmyths.com för subdomänen 'radio'? Är det ytterligare ett av hans suspekta projekt?
Citera
2018-05-21, 22:26
  #14477
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vet inte om det är jag som tänker fel. Men när jag går in på radio.svegot.se så får jag upp någon jättekonstig sajt. Har Dan i DNS:en skapat ett CNAME eller A record till http://forbreakingmyths.com för subdomänen 'radio'? Är det ytterligare ett av hans suspekta projekt?

Det är ju uppenbart en devdomän Dan glömt att skydda med .htaccess. Antingen var det tanken att podcastdelen skulle ligga där tidigare, eller så är det var den är tänkt att ligga framöver.
Citera
2018-05-22, 01:12
  #14478
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Det är ju uppenbart en devdomän Dan glömt att skydda med .htaccess. Antingen var det tanken att podcastdelen skulle ligga där tidigare, eller så är det var den är tänkt att ligga framöver.
Nä, jag tror att du har fel. Detta ser ut att vara på DNS-nivå. Jag gjorde en DNS lookup från terminalen och får följande information (jag tog bort all irrelevant output från svaret):
Kod:
$ dig svegot.se
svegot.se.		252	IN	A	104.28.20.158
svegot.se.		252	IN	A	104.28.21.158
$ dig radio.svegot.se
radio.svegot.se.	300	IN	A	159.65.204.252
Så det är ett A record på subdomänen 'radio' som pekar på en helt annan IP-adress än servern som Svegot rullar på. Öppnar du 159.65.204.252 i webbläsaren så är det Breaking Myths som visas.

Alltså ligger inte källkoden till Breaking Myths på samma webbserver som Svegot, vilket jag antar att du antyder med ditt svar. .htaccess är ju nämligen en konfigurationsfil till Apache för att styra innehållet i din www-katalog på din server, t.ex. för att dölja eller lösenordsskydda innehåll, etc. Men nu är det bara en DNS-inställning som har gjorts, så det måste inte vara så att Dan har kontroll över http://forbreakingmyths.com/.

Dock är det ju väldigt konstigt av honom att lägga in en sådan DNS record. Jag menar, det är ju inte direkt så att man råkar lägga in lite records till random IP-nummer, eller att någon annan skulle kunna ha gjort det.

EDIT: Iof så tillhör 104.28.20.158 och 104.28.21.158 Cloudflare, så teoretiskt kan det väl vara 159.65.204.252 som ligger bakom dem. Jag antar att man skulle kunna testa den tesen genom att göra en GET request mot 159.65.204.252 med "svegot.se" som värde på HTTP HOST-header:n. Känns dock spontant långsökt att så skulle vara fallet.
__________________
Senast redigerad av Run3 2018-05-22 kl. 01:26.
Citera
2018-05-22, 11:45
  #14479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Svegot kommenterade Flashback i kvällens sändning!

Helt otroligt att hela denna tråda postare kan uppbringa EN ENDA betalande medlem.
Ni som uppenbarligen aldrig lyssnar kan väl lämna tråden?
Citera
2018-05-22, 12:39
  #14480
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Helt otroligt att hela denna tråda postare kan uppbringa EN ENDA betalande medlem.
Ni som uppenbarligen aldrig lyssnar kan väl lämna tråden?
Man kan lyssna live och repriser utan att betala. Du som regelbunden lyssnare borde väl känna till det kan man tycka...
Citera
2018-05-22, 16:14
  #14481
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Helt otroligt att hela denna tråda postare kan uppbringa EN ENDA betalande medlem.
Ni som uppenbarligen aldrig lyssnar kan väl lämna tråden?
Vad menar du? Jag är inte betalande medlem.
Citera
2018-05-22, 16:29
  #14482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Vad menar du? Jag är inte betalande medlem.

Ber om ursäkt. Inte en enda betalande medlem i hela tråden (som är den mest aktiva tråden i hela forumdelen).
Citera
2018-05-22, 16:51
  #14483
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Helt otroligt att hela denna tråda postare kan uppbringa EN ENDA betalande medlem.
Ni som uppenbarligen aldrig lyssnar kan väl lämna tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Jag lyssnar heller aldrig....
Vad gör du själv här? Du uppmanar folk som inte lyssnar till att lämna tråden, och så lyssnar du själv inte.

Jag tror att de flesta här lyssnar sporadiskt. Eftersom att det är så omständligt att lyssna, så är det ju inte direkt så att man bara kan dra igång ett avsnitt när man känner för det. Istället behöver man passa tider, och får man först reda i efterhand att ett avsnitt har varit bra så måste man ju försöka hinna lyssna på en av de få repriserna som går. Så det är ju mest när det är något som sticker ut som man orkar bemöda sig med att försöka lyssna på det, t.ex. när Dan väldigt spektakulärt kastar Jonas under bussen (bildligt talat) för andra gången.

Sedan är det vanliga tugget inte speciellt intressant längre heller om man har lyssnat ett tag, i.o.m. att det alltid är samma typer av nyheter och analyser. När de försöker liva upp gravkammaren med gäster är det också alltid samma: Kiwi och Stefan Jacobsson typ.
Citera
2018-05-22, 16:53
  #14484
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
När de försöker liva upp gravkammaren med gäster är det också alltid samma: Kiwi och Stefan Jacobsson typ.
Varför har dom inte sådana gäster som Me Ne Frego brukar ha. Till exempel Kevin MacDonald, Greg Johnson och Mike Enoch?
__________________
Senast redigerad av Alt-Kike 2018-05-22 kl. 16:56.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback