Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-18, 11:54
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Ja nej en riktigt dålig tripp aka snetripp skulle jag inte kalla det heller. Men hade du petat i dig det dubbla så hade det helt klart blivit sämre. Efter en riktig snetripp är man psykiskt förstörd skulle jag vilja påstå, för ett tag. Men ja fortsätter du droppa så är det oundvikligt, men man lär sig otroligt mycket av det också även om man inte skrattar på sig under trippen kanske..

Kanske försöker syran säga dig något? LSD har kraften att ta fram allt det där som man så djupt har försökt gömma. Du sa att du kände dig tom, tom på vilket sätt?

Nu kan jag bara tala för mig själv och det är me only, men jag har alltid märkt att de blir så mycket bättre och behagligare om man är både psykiskt (såklart) och fysiskt välmående. Alltså inte vara bakfull, inte vara full på McDonaldsmat, inte supertrött osv. Levererar man sitt A-game så underlättar det, men det är som sagt mig det och kan vara unikt för mig.

Trippar kan också, beroende på dos, svänga mellan känslolägen väldigt. Ena sekunden är man förtvivlad och på snudd att börja gråta, andra sekunden skrattar man och tycker sig listat ut vad lycka är. Nyckeln är att bara glida med, inte försöka styra eller påverka, men ack så svårt när man väl är där.

Att ta LSD när man har något att fira, typ en tenta som är avklarad, veckans jobb gjort osvosv, det som får du att känna genuin glädje och tillfredställelse.

I ditt fall skulle jag kolla över din lapp, 175ug är mer än lågdos enligt mig

Jo, jag tror att jag kände mig tom för att allt blev så intensivt alltså riktigt intensivt plus allting kom så snabbt och ”hårt”. Men som du säger så ska man bara glida med i trippen och inte försöka påverka eller styra den och det gjorde jag inte under trippen och det var nog det som gjorde att jag inte sneade utan höll mig lugn under hela trippen.. Dock så var det ju fortfarande ingen ”positiv” tripp men känner att det hade kunnat gå mycket värre än vad det gjorde.

Jag förstår inte rikitgt vad du menar med det sista du skrev.. För trippen var absolut inte låg utan väldigt intensiv och stark, mycket hallucinationer och loopar.. Det som fick mig att fundera lite var att trippen varade sån ”kort” tid.. Kort var den ju egentligen inte då 6 timmar inte är en sån kort tid men eftersom trippen ska vara mellan 8-12 timmar så blev jag lite förvånad..
Om jag ska förklara trippen snabbt så var det såhär:
Timme 0: låg, timme 1-5 intensiv som in i, timme 6: comedown, timme 7: ingenting
Citera
2018-05-21, 11:13
  #14
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeHs
Jo, jag tror att jag kände mig tom för att allt blev så intensivt alltså riktigt intensivt plus allting kom så snabbt och ”hårt”. Men som du säger så ska man bara glida med i trippen och inte försöka påverka eller styra den och det gjorde jag inte under trippen och det var nog det som gjorde att jag inte sneade utan höll mig lugn under hela trippen.. Dock så var det ju fortfarande ingen ”positiv” tripp men känner att det hade kunnat gå mycket värre än vad det gjorde.

Jag förstår inte rikitgt vad du menar med det sista du skrev.. För trippen var absolut inte låg utan väldigt intensiv och stark, mycket hallucinationer och loopar.. Det som fick mig att fundera lite var att trippen varade sån ”kort” tid.. Kort var den ju egentligen inte då 6 timmar inte är en sån kort tid men eftersom trippen ska vara mellan 8-12 timmar så blev jag lite förvånad..
Om jag ska förklara trippen snabbt så var det såhär:
Timme 0: låg, timme 1-5 intensiv som in i, timme 6: comedown, timme 7: ingenting

Nja, hur länge en tripp vara är ju en definitionsfråga. 8-12h är man inte askalas, utan jag skulle säga timme 1-5 är de aktiva. Beroende på dos såklart, skulle jag vilja påstå att efter 5h börjar afterglowen som håller bra länge den med. Då kan vi snacka 12h, men det är ju inkl. afterglow som inte är direkt "trip".

Kanske så sände du inte på helt rätt frekvens den kvällen. Betyder ju inte att man får världens snetripp för det, men inte heller sådär supermagisk. Har haft några såna där jag tyckt jag haft allting fixat och ordnat för en bra tripp, men ändå blir den inte sådär wow. I mitt fall har det varit något stressmoment eller liknande som legat och gnagt där under, som jag trott mig kunna ignorera och glömma för stunden, men icke.

Du får väl helt enkelt testa igen
Citera
2018-05-21, 16:00
  #15
Medlem
Kalashs avatar
Tycker tiden du nämner motsvarar vad man kan förvänta sig på den dosen och kan ses som relativt standard. Tiden står ju generellt i relation till dosen, och visst kan man komma upp i 10+ timmar men för det krävs betydligt högre doser.
En fråga, rökte du någonting innan eller under trippen? Tro mig, röka till hallucinogener är som en bit choklad till kaffet - det är en match made in heaven, dom är som gjorda för varandra. Men man bör bekanta sig med var och en separat först anser jag personligen för att kunna uppskatta kombon till fullo.

Just förvirringen du nämner och problem med närrminnet ("var är vi nu igen/vad var det vi pratade om/ vad var det jag skulle svara på" osv) är väldigt vanligt förekommande då weed och lappar kombineras. Det förefaller inte alls inträffa i närheten av samma utsträckning vid intag av enbart lappar, då saker och ting överlag brukar kännas mer "klart" och trippen oftast också som betydligt mer lätthanterlig, i synnerhet för någon utan större erfarenhet av att befinna sig i ett psykedeliskt tillstånd...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback