Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-17, 22:37
  #3841
Medlem
SvaneGunds avatar
Tjena. Sitter här och försöker röka från en DynaVap VapCap M men även när det har klickat så kommer det inte mycket rök. Nu har den slutat klicka helt.

Tips?
Citera
2018-05-17, 23:44
  #3842
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Billigare/lättare att smuggla.

Det är vad jag har fått för mig är helt enkelt att det tar upp mindre volym samt luktar mindre.
Man får ju lättare plats med brunt än grönt i tarmkanalerna

Smugglas det in mycket grönt? Som rookie trodde jag att det mesta var odlat i landet?
Citera
2018-05-18, 00:15
  #3843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaneGund
Tjena. Sitter här och försöker röka från en DynaVap VapCap M men även när det har klickat så kommer det inte mycket rök. Nu har den slutat klicka helt.

Tips?

Vad använder du för värmekälla? Vanlig tändare? Du kan variera temperaturen genom att värma längre in/ut på "capen" (varmare längre in) och du ska även "snurra" den samtidigt som du värmer för bästa fördelning. Med tändare så tar det längre tid innan den värms upp och klickar.
Citera
2018-05-18, 16:43
  #3844
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Smugglas det in mycket grönt? Som rookie trodde jag att det mesta var odlat i landet?

Som jag förstått det, så är Sverige självförsörjande vad gäller grönt.

Precis som att en platta smuggelöl är billigare än en platta på Systemet, så är en femma brunt billigare än en femma grönt.

På grund av...uuuuhm.... SKATTEN! ja precis, skatten på grönt och inte importerat brunt.

Vet ärligt talat inte, men det är en väldigt bra poäng du har.

Att grönt är dyrare och svåråtkomligare ju högre upp i landet du kommer, har dock att göra med vad jag skrev i mitt tidigare inlägg.
Citera
2018-05-18, 17:00
  #3845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Som jag förstått det, så är Sverige självförsörjande vad gäller grönt.

Precis som att en platta smuggelöl är billigare än en platta på Systemet, så är en femma brunt billigare än en femma grönt.

På grund av...uuuuhm.... SKATTEN! ja precis, skatten på grönt och inte importerat brunt.

Vet ärligt talat inte, men det är en väldigt bra poäng du har.

Att grönt är dyrare och svåråtkomligare ju högre upp i landet du kommer, har dock att göra med vad jag skrev i mitt tidigare inlägg.

Varför odlas det inte mer i norra änden då? Om förtjänstmöjligheterna till och med är bättre dessutom.
Citera
2018-05-18, 19:54
  #3846
Medlem
SvaneGunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpside
Vad använder du för värmekälla? Vanlig tändare? Du kan variera temperaturen genom att värma längre in/ut på "capen" (varmare längre in) och du ska även "snurra" den samtidigt som du värmer för bästa fördelning. Med tändare så tar det längre tid innan den värms upp och klickar.


Tack! Börjar få fart på det nu

Tar kanske 3-4 bloss sen försvinner röken och man får tända igen. Normalt eller gör jag fel?


edit: Japp, tändare
__________________
Senast redigerad av SvaneGund 2018-05-18 kl. 20:01.
Citera
2018-05-18, 20:40
  #3847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaneGund
Tack! Börjar få fart på det nu

Tar kanske 3-4 bloss sen försvinner röken och man får tända igen. Normalt eller gör jag fel?


edit: Japp, tändare
Beror på vad du menar med bloss. Min uppfattning av VapCap är inte att man värmer, blossar, chillar, blossar utan du värmer och suger in efter det "en gång" eller kanske två om man är snabb och sen får du värma igen. Värmen håller sig nog inte så länge om du inte värmer jättehårt men då blir det å andra sidan så förbrännt att det är borta på en gång ändå.

Detta är bara mina gissningar från vad jag sett och läst om VapCap har aldrig använt en själv dock.
Citera
2018-05-20, 19:38
  #3848
Medlem
SvaneGunds avatar
Rökt ett tag nu och börjar bli lite nojig över vad jag ska säga i polisförhör när dom frågar vart man har fått tag i rökat?

Vet att man ska neka på alla frågor men vad svarar man på det där?
Citera
2018-05-20, 21:40
  #3849
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaneGund
Rökt ett tag nu och börjar bli lite nojig över vad jag ska säga i polisförhör när dom frågar vart man har fått tag i rökat?

Vet att man ska neka på alla frågor men vad svarar man på det där?

Lättaste är väl att säga att man köpte av en person i ett centrum, ingen man känner och bara någon random man frågade. Du kan säga att du inte vet namnet och sen lämna en halvdålig beskrivning, typ hår- och hudfärg etc
Citera
2018-05-22, 22:58
  #3850
Medlem
tjackluderets avatar
Ska försöka hålla mig kortfattat, men nybörjare här! Har kört runt 4 gånger, första gången kände ja inget. Andra gången dock, då blev allt virrigt, och hade en sån skön känsla. Jag kunde bara fokusera på en sak itaget, liksom jag kunde inte gå och kolla framåt samtidigt, utan var tvungen att kolla på mina fötter så jag inte tappade balansen. Jag låg också på marken och beundrade molnen ett tag, då hörde jag knappt mina vänners röster, svårt att beskriva men det var som att köra med motion blur lite + att ha sound isolating lurar. plus på det så var jag väldigt lugn och kunde knappt oroa mig över något. ni får ursäkta om jag låter som en plebej noob. Aja det jag vill komma till. Var detta normalt, äre så här att vara hög? För dom andra gångerna jag kört efter så har jag knappt känt något förutom lite lätt i skallen, samt dålig kropps kontroll, och då varar de i ungefär 5 minuter, medans det varade i ungefär 2-3 timmar innan. . Var de jag rökte andra gången bra röka, medans allt efter var dålig?
Citera
2018-05-23, 01:37
  #3851
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackluderet
Ska försöka hålla mig kortfattat, men nybörjare här! Har kört runt 4 gånger, första gången kände ja inget. Andra gången dock, då blev allt virrigt, och hade en sån skön känsla. Jag kunde bara fokusera på en sak itaget, liksom jag kunde inte gå och kolla framåt samtidigt, utan var tvungen att kolla på mina fötter så jag inte tappade balansen. Jag låg också på marken och beundrade molnen ett tag, då hörde jag knappt mina vänners röster, svårt att beskriva men det var som att köra med motion blur lite + att ha sound isolating lurar. plus på det så var jag väldigt lugn och kunde knappt oroa mig över något. ni får ursäkta om jag låter som en plebej noob. Aja det jag vill komma till. Var detta normalt, äre så här att vara hög? För dom andra gångerna jag kört efter så har jag knappt känt något förutom lite lätt i skallen, samt dålig kropps kontroll, och då varar de i ungefär 5 minuter, medans det varade i ungefär 2-3 timmar innan. . Var de jag rökte andra gången bra röka, medans allt efter var dålig?

Låter väl mest som om det var skillnad på mängden aktiv substans du fick i dig vid tillfällena.
Citera
2018-05-23, 09:31
  #3852
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaneGund
Rökt ett tag nu och börjar bli lite nojig över vad jag ska säga i polisförhör när dom frågar vart man har fått tag i rökat?

Vet att man ska neka på alla frågor men vad svarar man på det där?

Har du torskat? annars finns det ju ingen andledning och gå i dom tankarna

Annars är det bara säga att du köpt det av nån du inte vill ge namn på, inte så att dom kommer misshandla dig om du ej vill ge namn. 2 gånger har jag åkt dit och både gångerna sa jag inga namn för det är oviktigt. Det är jag som torskat inte min kran
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback