Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-20, 16:15
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
V.S.V!
Frågar vi nu en genusvetare som ser detta på avstånd så är ett nytt metoo igång omedelbart.
Frågar vi porrmotståndare marscherar de för förbud. (De gör det redan)
Merapi sitter tyst och säger ingenting.

Jag tror det var nån som sa att "det de protesterar emot om dagen, är vad de drömmer om på natten".

Ett bra citat att absluta dagens "lektion" med.

Men, Merapi har ju inte ens fått chansen än.

#Me to omfattar ju flera fenomen vilket gör den generaliseringen problematisk. Vissa saker önskar sej naturligvis ingen på riktigt även om de kanske fantiseras om dom (de sägs ju att kvinnor fantiserar om våldtäkt) men de betyder inte att de är en fantasi någon vill va med om på riktigt.

De är just här leken kommer in igen vi kollar på mord och psykopater på film men vi vill inte mörda folk på riktigt. Av samma skäl är dej vansinnigt att skuldbelägga kvinnor som fantiserar om våldtäkt. Eller en säga att de är inkonsekvent att vilja ha något på natten, i ett helt annat sammanhang, och något annat på jobbet.
__________________
Senast redigerad av Ki 2018-05-20 kl. 16:27.
Citera
2018-05-20, 16:38
  #146
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2018-05-20, 16:47
  #147
Medlem
Varför flyttades den här tråden till jämställdhet och diskriminering? Är de inte en feministisk fråga med tanke på alla konnotationer finns till feminism inte minst #me to rörelsen? Vad har de med diskriminering att göra? Helt orimligt att flytta den!
Citera
2018-05-20, 17:06
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Varför flyttades den här tråden till jämställdhet och diskriminering? Är de inte en feministisk fråga med tanke på alla konnotationer finns till feminism inte minst #me to rörelsen? Vad har de med diskriminering att göra? Helt orimligt att flytta den!

Då borde du nog ha riktat frågan specifikt till feminister.
Citera
2018-05-20, 17:56
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Då borde du nog ha riktat frågan specifikt till feminister.

Nej de räcker, eller borde räcka, att de är en feministisk fråga för att den ska höra hemma i den forumsdelen. Och att rikta sej till feministerna har ju gått sådär hitintills. Jag ska dock återkomma till dej senare men har inte riktigt tid nu.
__________________
Senast redigerad av Ki 2018-05-20 kl. 18:47.
Citera
2018-05-20, 18:25
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Nej de räcker, eller borde räcka, att de är en feministisk fråga för att den ska höra hemma i den forumsdelen. Och att rikta sej till feministerna har ju gått sådär hitintills. Jag ska dock återkomma till dej senare men har inte riktigt tid nu.
Nej, jag skulle säga att ditt sexliv inte är en politisk fråga huvudtaget. Vad olika par gillar att göra i sängen är inget ämne för politisk debatt överhuvud taget.
Citera
2018-05-20, 18:59
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, jag skulle säga att ditt sexliv inte är en politisk fråga huvudtaget. Vad olika par gillar att göra i sängen är inget ämne för politisk debatt överhuvud taget.

De va ju upplyftande att nån sa de! I vilket fall är ju privata relationer feministernas (som väll är en politisk rörelse?) favorit område inte minst sexuella så då är de ju märkligt att en sån här tråd inte passar i ett feminist forum.

De går också att generalisera de jag skriver och bortse från att de är mina privata erfarenheter och reflektioner.
Citera
2018-05-25, 16:27
  #152
Medlem
Det finns ett överlapp i mäns hjärnor mellan den del som styr sexualitet och den del som styr aggression. Hur stort det är kan variera från en individ från en annan. Men det är inte konstigt att du blir aggressiv och dominant under sex, och det är inte konstigt att många kvinnor tänder på det. Det är biologi. När man sedan börjar prata om rätt och fel så är frågan om du skadar någon? Om inte, så kör på och njut av att vara ett biologiskt djur som vågar följa sina instinkter. Vi är inte robotar (än).

/Feministen.
Citera
2018-05-30, 23:44
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
De kanske skulle va bättre att fråga en sexolog, i psykologiforumet men jag försöker här i alla fall. De jag undra över är om jag borde problematisera min sexualitet och mitt sexuellaförhållande till tjejer jag har relationer med.

Jag ska börja med att kort beskriva vad jag menar och inte menar med att dominerar så ni vet vad frågan gäller. Sex ska va passionerad eller till och med våldsamt passionerad. Älskar att att dra tjejen i håret trycka ner henne i sängen, dra runt henne, ta henne i mot väggen, ge henne smisk, hålla min hand kring hennes hals, komma över hennes ansikte osv. De jag inte gillat är förnedring jag ska inte fördjupa mej i vad de är men ni kan nog gissa. Jag kan också tilläga att hennes tillfredsställelse är extremt viktig för mej, hon måste njuta av att ha sex med mej. Jag känner mej som ett low Life om tjejen jag har sex inte får ut något av de.

Nu fundera jag på om jag borde problematisera min sexualitet och om de jag går i gång på är fel även om de verkar va tillfredställande både för mej och tjejen jag har ett förhållande med? Personligen anser jag att de finns ett element av aggression i mäns sexualitet annars är jag en anomali skälv (hur de är med kvinnors sexualitet har jag Ingen aning om). Men jag antar att såna förklaringar inte är populära här. I vilket fall är de inte enligt mej inte relevant om de är naturligt eller inte. De kan va fel ändå som jag ser de. Vi är trots allt kulturvarelser och de finns en massa beteenden som skulle kunna betraktas som "naturliga" men som ändå är fel och tabu och av goda skäl ("människan vantrivs i civilisationen").

Så nu undrar jag hur ni ser på den form av sex jag har med tjejer?

Edit: Vid närmare eftertanke vet jag inte ens om de handlar om dominants för mej. De är bara sex.
Så länge du och alla andra inblandade samtycker så spelar det ingen som helst roll vad ni gör, hur ni gör det eller vad någon annan tycker.

Problematisk blir det först om du tvingar på dina fantasier och luster på någon som inte vill. Har du någon gång utsatt någon för detta, eller vill utsätta någon för detta, ja då bör du ta tag i det på lämpligt sätt, t.ex. träffa en psykolog.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback