Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-20, 02:05
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag tror bara inte att majoriteten av kvinnor tänder på att bli misshandlade, inte att dessa kvinnor inte skulle existera.

Men de faktiskt inte de diskussionen har handlat om nu undviker du ämnet.

Dessutom finns de en hel del saker du inte ens har bemött. Vilket jag upplever som lite ohedligt i en diskussion. Dessutom på pekade du att jag inte bemött vissa saker du frågat vilket jag insåg och vilket ledde till att jag bemötte de du skrev.
Citera
2018-05-20, 02:07
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Men de faktiskt inte de diskussionen har handlat om nu undviker du ämnet.

Dessutom finns de en hel del saker du inte ens har bemött. Vilket jag upplever som lite ohedligt i en diskussion. Dessutom på pekade du att jag inte bemött vissa saker du frågat vilket jag insåg och vilket ledde till att jag bemötte de du skrev.

Ja för mina inlägg rörde en offtopic diskussion. Topic var så ointressant förstår du.
Citera
2018-05-20, 09:32
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja för mina inlägg rörde en offtopic diskussion. Topic var så ointressant förstår du.

Men nyss sa du ju att du inte läst trådstarten och att de va därför du va ute snurrade. Men faktum att du är on topic (vilket gör de osannolikt att du inte läst) bara de att du förvränger de jag skriver, lägger till saker som jag inte säger osv.

Är du inte medveten om de? Jag tror inte de beror på att du upplever ämnet som tråkigt men för att du upplever problem i din argumentation, samt att de för dej är känsliga feministisk fråga ställs på sin spets. De jag skriver krockar med dina feministiska narrativ. Då kommer hugskotten omedvetet: "de festa tjejer vill inte de", "stor kuk känns som att bli slagen i magen" osv.

Men du kanske inte är kapabel till meta kognition (dom flesta människor är inte de) eller förstår varför du skriver som du gör eller varför vissa saker som egentligen är off topic eller omskrivningar av jag säger ständigt dyker upp i dina resonemang.

Jag ska försöka bryta ner för dej så du ser de skälv och sen ska omformulera de frågor där du gled iväg eftersom att ämnet blev för känsloladdat för dej. Ska försöka göra de senare.
Citera
2018-05-20, 11:17
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Men nyss sa du ju att du inte läst trådstarten och att de va därför du va ute snurrade. Men faktum att du är on topic (vilket gör de osannolikt att du inte läst) bara de att du förvränger de jag skriver, lägger till saker som jag inte säger osv.

Är du inte medveten om de? Jag tror inte de beror på att du upplever ämnet som tråkigt men för att du upplever problem i din argumentation, samt att de för dej är känsliga feministisk fråga ställs på sin spets. De jag skriver krockar med dina feministiska narrativ. Då kommer hugskotten omedvetet: "de festa tjejer vill inte de", "stor kuk känns som att bli slagen i magen" osv.

Men du kanske inte är kapabel till meta kognition (dom flesta människor är inte de) eller förstår varför du skriver som du gör eller varför vissa saker som egentligen är off topic eller omskrivningar av jag säger ständigt dyker upp i dina resonemang.

Jag ska försöka bryta ner för dej så du ser de skälv och sen ska omformulera de frågor där du gled iväg eftersom att ämnet blev för känsloladdat för dej. Ska försöka göra de senare.

Jag skrev att jag inte läst igenom hela trådstarten. Det är ju vid det här laget uppenbart att du bara lagt ut tråden i syfte att trolla feminister då du vägrar ta in svaren du får i den.
Citera
2018-05-20, 12:08
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vi gillar faktiskt att både mäta varandras om inte styrka, så tillförlitlighet efter gränserna på något vis.
Eller åtminstone gränserna.
Ju högre i tak, desto mognare kanske?
Ja vi gillar det och det är nog även nödvändigt för en hälsosam social utveckling, för att lära sig om sig själv och andra och relationen däremellan, man måste ju utforska gränserna och tillförlitligheten för att lära sig om dem. Jag upplever högre i tak som en mer pålitlig och avspänd relation. Eller ju mer man kan tänja på gränserna utan att det blir obehagligt eller destruktivt på ett sätt som inte går att rädda desto tåligare och mer hälsosam är relationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Asymmetrin är egentligen bara att jag är den dominanta parten (jag leder och hon följer) vilket vi båda verkar tycka är roligt. Men vem bestämmer egentligen och är den dominant när båda ingår ett avtal eller tillsammans sätter upp ramarna för leken? Min flickvän älskar ju att bli dominerad och får intensiva orgasmer vi penetration. Och som man antar jag att jag får ha sex på ett sätt som känns tillfredställande. Då aggression och sex på något märkligt sätt är sammanlänkande vilket ju inte handlar om misogyni utan drifter. Och tjejer är ju inga ömtåliga porslins vaser heller.
Jag tycker inte det finns någon anledning att oroa sig när du skriver att hon verkar må bra och vara avslappnad efteråt. Det måste ju betyda, tänker jag, att hon faktiskt litar på dig tillräckligt mycket för att låta dig göra dom grejer du gör. För henne som tycker om att bli dominerad skulle man ju kunna se det som en lek som handlar om tillit. Du kan vara stark, dominant, aggressiv och allt det där utan att skada henne för det finns tydligen även tillräckligt med respekt och ömhet. Jag har svårt att föreställa mig att jag skulle kunna känna mig avslappnad om någon satte händerna kring min hals på det sättet. Det enda sättet som det blir förståeligt för mig är att hon litar på dig mer än jag kan föreställa mig och då kanske din styrka bara är mer avslappnande för henne. Ibland kan jag känna bara genom att höra en djup mansröst att något djupt i mitt inre slappnar av för några sekunder på ett sätt som nästan aldrig händer, förstår du min poäng?
Citera
2018-05-20, 13:47
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag skrev att jag inte läst igenom hela trådstarten. Det är ju vid det här laget uppenbart att du bara lagt ut tråden i syfte att trolla feminister då du vägrar ta in svaren du får i den.

De är ju helt fel jag vill ju diskutera svaren jag får i den inte bara ta in dom. Då krävs de en viss medvetenhet om varför inte bara jag säger de jag gör utan även varför motpaten säger de dom gör. Tänk på Israel Palestina konflikten den blir helt meningslös och obegriplig om man inte kan se vilka ideologier och historiska skeenden som ligger bakom (Särskilt om man är part i målet).

I ditt falla och merpis fall är de uppenbarligen ett feministiskt narrativ som mycket väll kan va antingen delvisfelaktigt eller av mej missförstått (antagligen ligger svaret nån stans mitt i mellan). Så jag tycker tvärtom att vi förhoppnings börjat närma oss kärnan. De är på de sättet man har ett vettig diskussion och detta är ju förhoppningsvis ett diskussionsforum och inte gnäll forum.

Jag som man måste ju va en intressant motpart att diskutera med? De trots den sexuella relationen mellan män och kvinnor frågan ur ett meta perspektiv gäller. En av vår tids viktigaste frågor. Då måste de ju gå att ha en dialog om man komma framåt inte bara förvänta sej att motparten "tar in" de man säger.

De där att jag skulle vilja trolla feminister är bara en härskarteknik. Jag vill diskutera sakfrågan då den inte är helt oproblematisk och dessutom djupt personlig för mej då den rör mina relationer till tjejer. Feminister uttalar sej ju ständigt om dom här frågorna så därför valde jag att ta diskussions detta forumet och inte psykologi forumet (där den kommer dyka upp senare) medenveten om att diskussion skull ta en mer social än beteendepsykologisk vändning (jag har dock fått en del såna svar också av Emmy.Ha och en del andra vilket jag uppskattar). Du kan ju tolka de som att jag är intresserad och tar de ni säger och tar de på allvar. Ärligt talat är jag inte ens överdrivet intresserad av att ha rätt men förväntar mej bara att andra utrycker sina åsikter på ett stringent sätt och bemöter motparten. Jag vill ju verkligen förstå!

Jag ska återkomma till de du och andra skriver, men just nu är vädret för fint för att sitta med detta!
__________________
Senast redigerad av Ki 2018-05-20 kl. 13:58.
Citera
2018-05-20, 14:57
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Ja vi gillar det och det är nog även nödvändigt för en hälsosam social utveckling, för att lära sig om sig själv och andra och relationen däremellan, man måste ju utforska gränserna och tillförlitligheten för att lära sig om dem. Jag upplever högre i tak som en mer pålitlig och avspänd relation. Eller ju mer man kan tänja på gränserna utan att det blir obehagligt eller destruktivt på ett sätt som inte går att rädda desto tåligare och mer hälsosam är relationen.


Jag tycker inte det finns någon anledning att oroa sig när du skriver att hon verkar må bra och vara avslappnad efteråt. Det måste ju betyda, tänker jag, att hon faktiskt litar på dig tillräckligt mycket för att låta dig göra dom grejer du gör. För henne som tycker om att bli dominerad skulle man ju kunna se det som en lek som handlar om tillit. Du kan vara stark, dominant, aggressiv och allt det där utan att skada henne för det finns tydligen även tillräckligt med respekt och ömhet. Jag har svårt att föreställa mig att jag skulle kunna känna mig avslappnad om någon satte händerna kring min hals på det sättet. Det enda sättet som det blir förståeligt för mig är att hon litar på dig mer än jag kan föreställa mig och då kanske din styrka bara är mer avslappnande för henne. Ibland kan jag känna bara genom att höra en djup mansröst att något djupt i mitt inre slappnar av för några sekunder på ett sätt som nästan aldrig händer, förstår du min poäng?

Ja, jag tror de jag tycker också de är tillfredställande att hon faktiskt litar på mej. Sen tror jag att polaritet mellan manligt och kvinnligt är tilltalade för båda. De finns ju ett skäl till att könen dras tillvarandra. Kvinnan kanske tilltalas av manens maskulina drag och manen av kvinnans feminina och utbytet va väldigt tillfredställande.

Nu är de naturligtvis "stereotypt" och de finns ju också alla andra möjliga läggningar och de står en fritt att ingå såna relationer om man vill.
__________________
Senast redigerad av Ki 2018-05-20 kl. 15:05.
Citera
2018-05-20, 15:14
  #140
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Feminister vägrar erkänna att det är vanligt bland kvinnor att tända på förnedring. Ofta vill de i stället hävda att det är män som inbillar sig att kvinnor gillar att bli förnedrade.

I ett samhälle där kvinnor förväntas göra karriär tror jag det är skönt att få släppa kontrollen och låta någon annan styra.

Fast jag tycker det är stor skillnad mellan att killen styr, han får gärna styra sexet för mig, och förnedring. Jag längtar inte efter förnedring ens i mina hetaste drömmar. Vad är det för längtan du har inom dig att få göra det, var kommer det ifrån? Kan ju vara så att vi ser olika på vad förnedring är också kanske.
Citera
2018-05-20, 15:16
  #141
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Att bli smiskad och strypt? Det tycker jag.

Jaha, men lite smisk är ju okej. Och en hand på halsen också. Sen har ju allt sina gränser för olika människor.
Citera
2018-05-20, 15:38
  #142
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Jaha, men lite smisk är ju okej. Och en hand på halsen också. Sen har ju allt sina gränser för olika människor.
V.S.V!
Frågar vi nu en genusvetare som ser detta på avstånd så är ett nytt metoo igång omedelbart.
Frågar vi porrmotståndare marscherar de för förbud. (De gör det redan)
Merapi sitter tyst och säger ingenting.

Jag tror det var nån som sa att "det de protesterar emot om dagen, är vad de drömmer om på natten".

Ett bra citat att absluta dagens "lektion" med.
Citera
2018-05-20, 15:47
  #143
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
V.S.V!
Frågar vi nu en genusvetare som ser detta på avstånd så är ett nytt metoo igång omedelbart.
Frågar vi porrmotståndare marscherar de för förbud. (De gör det redan)
Merapi sitter tyst och säger ingenting.

Jag tror det var nån som sa att "det de protesterar emot om dagen, är vad de drömmer om på natten".

Ett bra citat att absluta dagens "lektion" med.

V.S.V?
Citera
2018-05-20, 16:07
  #144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
V.S.V!
Frågar vi nu en genusvetare som ser detta på avstånd så är ett nytt metoo igång omedelbart.
Frågar vi porrmotståndare marscherar de för förbud. (De gör det redan)
Merapi sitter tyst och säger ingenting.

Jag tror det var nån som sa att "det de protesterar emot om dagen, är vad de drömmer om på natten".

Ett bra citat att absluta dagens "lektion" med.

Men, Merapi har ju inte ens fått chansen än.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback