• 12 615 online
  • 1 171 222 medlemmar
  • 60 399 966 inlägg
  • 2
  • 3
2018-05-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eit99
Nej, det gör de tyvärr inte. Jag antar att det är för att du inte måste ha en klocka, det är bara rekommenderat.
Tanken är väl kanske säkert att man ska lära att förflytta sig osv utan att veta klockan. Vild gissing bara. Fast de flesta har väl klocka på sig ändå Nu blev det mycket gissing haha! :P
Citera
2018-05-20, 03:34
Medlem
Det är lustigt hur saker förändras. Vi fick inte bära klocka, men fick ha en analog utan någon form av belysning i fickan.
Citera
2018-05-20, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VikingRage
Klarar den av typ jord/gyttja och sånt? Fuktigt klimat? Såg väldigt bra ut och billig! Kanske blir en sån för mig själv!

Jag köpte min inför repmånad förra hösten (närskydd) och kan säga att jag var nöjd med den.
Om den klarar av gyttja och jord vet jag inte, men min lever fortfarande efter rejäla spöregn, duschar och svettningar.
Den överlevde även tryckvågen från 12 st fullbumpor med granatgeväret.

Så länge du inte rycker in till attackdykare klarar den sig nog.
Om den nu inte skulle överleva så är det inte hela världen då den bara kosta en femhunka jämfört med tre femhunkor som g-shocken.

Sen om man behöver klocka öht. kan man tvista länge om. Som gruppchef, visst, där finns ett behov. Som vanlig soldat så har man oftast någon annan som håller reda på allt åt dig, du bara gör som du blivit tillsagd.

Min rekommendation är denna: köp klockan, använd den om behov finnes, om inte, lämna den i skåpet.

Frågor på det? Kan det omöjligt vara! Verkställ!
Citera
  • 2
  • 3