Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-18, 11:36
  #13
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Casio G-shock känns som ett givet val. Finns i mängder av olika färger, former och storlekar.

Mycket bra val av klocka
Citera
2018-05-18, 11:53
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av eit99
Ljud har jag inte hört något om, men de flesta klockor är väl tysta? Som jag förstått det skulle det tydligen vara bra att ha möjlighet att se vad klockan är även när det är mörkt, det var så hon jag pratade med sa iallafall.
Ringde och prata lite nyss! Är som du säger Kan tillägga att det helst skulle vara en klocka som displayen börjar lysa när man rör armen på ett visst sätt bara!
Citera
2018-05-18, 13:29
  #15
Medlem
urmamaspimps avatar
Ja, klassiska märken som Bulova, Hamilton och Marathon kan man hitta på ebay till bra priser (faktiskt inte så många kopior som man skulle kunna tro).
tänk på att det är en klocka som du kan ha resten av livet om du inte misshandlar den alltför mycket.
Citera
2018-05-18, 14:27
  #16
Medlem
Brochets avatar
köp en billig klocka från clas ohlson med kardborreband eller en casio collection och uppgradera senare med en Suunto core/G-chock om du stannar i FM.
Citera
2018-05-18, 16:16
  #17
Medlem
Tjena!

Kan rekommendera denna klocka: http://www.uret.se/casio-casio-colle...ign=PrisjaktSE

Det finurliga med denna är att den har vibrationslarm för extra sneaky-ness!
Stor knapp för att den ska lysa i några sekunder.
Den är också hyfsat billig, så man behöver inte vara speciellt försiktig med den.

Enda negativa jag kan komma på är att glaset inte är supertåligt mot repor, men man kan ju skära till ett såntdär billig mobilglas skydd om man vill.

Hoppas du får en rolig och lärorik GU
MVH
Citera
2018-05-18, 18:28
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse_the_man
Tjena!

Kan rekommendera denna klocka: http://www.uret.se/casio-casio-colle...ign=PrisjaktSE

Det finurliga med denna är att den har vibrationslarm för extra sneaky-ness!
Stor knapp för att den ska lysa i några sekunder.
Den är också hyfsat billig, så man behöver inte vara speciellt försiktig med den.

Enda negativa jag kan komma på är att glaset inte är supertåligt mot repor, men man kan ju skära till ett såntdär billig mobilglas skydd om man vill.

Hoppas du får en rolig och lärorik GU
MVH
Klarar den av typ jord/gyttja och sånt? Fuktigt klimat? Såg väldigt bra ut och billig! Kanske blir en sån för mig själv!
Citera
2018-05-18, 20:57
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eit99
Hej! Jag rycker in i juli och måste köpa en bra klocka. Kan någon rekommendera en bra klocka som passar till försvarsmaktens verksamhet? Dvs upplyst display, vattentät, gärna tidtagarur osv. Helst inte alltför dyr. Jag har funderat på att köpa en billig från Clas Ohlson men då kanske det finns en risk att den går sönder snabbt? Tar gärna emot alla tips
Låter som en god idée att ha från början
I min grupp så hade 1 av 12 killar en digital klocka, han var omsvärmad om man säger så.
Så mycket grejer som ska ske på en vis tid och telefon har man inte på sig då man alltid riskerar att dränka/skada den.
I slutet hade nog nästan alla en egen mer eller mindre avancerat armbandsur.
Citera
2018-05-18, 21:00
  #20
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VikingRage
Verkar som att det är dom klockorna alla föreslår.


TS bra trådstart, klurar på samma sak själv! Ska nog ringa och fråga FM om lite saker

Det är en klassisk "jägarklocka" Eller var iaf..
Citera
2018-05-18, 23:00
  #21
Moderator
Neksnors avatar
Tänk på att allt ljus inte är synligt för det mänskliga ögat. En mer eller mindre smart klocka som kommunicerar med sin omgivning kan pejlas av en fiende. Den kan också samla in data som kan hamna på fel plats. Se https://www.theguardian.com/world/20...-us-army-bases

Så jag rekommenderar en dum klocka.
Citera
2018-05-18, 23:19
  #22
Medlem
Perfect10s avatar
Man väljer en klocka som inte bara fungerar, utan fungerar alltid.
Citera
2018-05-19, 11:51
  #23
Medlem
pollenpers avatar
Om nu klocka behövs, står verkligen inte FM för den då?
Det verkar konstigt att betala själv för ett militärtält behov.
Citera
2018-05-19, 22:53
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Om nu klocka behövs, står verkligen inte FM för den då?
Det verkar konstigt att betala själv för ett militärtält behov.
Nej, det gör de tyvärr inte. Jag antar att det är för att du inte måste ha en klocka, det är bara rekommenderat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback