• 34 363 online
  • 1 183 653 medlemmar
  • 61 172 222 inlägg
  • 1
  • 2
2018-03-03, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Verkligen? Jag tycker att det verkar som att de flesta väljer både motiv och placering rätt så spontant, nästan slumpmässigt.
Precis som jag skrev har alla sin anledning till varför de gör oavsett om de är planerat eller spontant.
Citera
2018-03-04, 06:59
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Hm. Är det så enkelt? "Idag vill jag gadda mig i fejjan, för att det är snyggt"
Ja, eller tror du folk tatuerar sig för att se fulare ut? Men vissa ställen kan få negativa konsekvenser, ansiktet och händer är ett utav dem. Dock börjar även händer bli vanligare med händer men ansiktet , nja det kanske kan bli svårt att få vissa jobb. Å andra sidan, är gaddade folk generellt intresserade av dessa jobb? Händer tycker jag ser "smutstigt" ut, enligt mig fulare än ansiktet faktiskt. Men dock så respekterar jag folk som har det , det är inte mina händer så varför ska jag lägga ner energi på det?
Senast redigerad av Banangurkazz 2018-03-04 kl. 07:02.
Citera
2018-03-04, 07:26
Medlem
retinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Ja, eller tror du folk tatuerar sig för att se fulare ut? Men vissa ställen kan få negativa konsekvenser, ansiktet och händer är ett utav dem. Dock börjar även händer bli vanligare med händer men ansiktet , nja det kanske kan bli svårt att få vissa jobb. Å andra sidan, är gaddade folk generellt intresserade av dessa jobb? Händer tycker jag ser "smutstigt" ut, enligt mig fulare än ansiktet faktiskt. Men dock så respekterar jag folk som har det , det är inte mina händer så varför ska jag lägga ner energi på det?

Min ursprungliga fråga var just varför man väljer att tatuera sig i t.ex. ansiktet - vilka signaler som man vill skicka. Du menar att folk gör det för att de helt enkelt tycker det är snyggt. Ok, uppfattat.

Jag respekterar alla oavsett var tatueringarna sitter, men är genuint intresserad varför man väljer ställen som inte kan döljas. Just med tanke på att när man är 18+ år borde man inse att ens val kanske inte matchar vad man vill x antal år senare gällande livsstil, jobb, karriär, val av partner osv.
Citera
2018-03-04, 07:32
Medlem
retinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XPF
Ganska så korkad tråd, alla har sin anledning till tatuering oavsett placering. Sen att de skulle vara mindre vetande stämmer väl inte riktigt.

Nä, jag raljerar och provocerar gällande mindre vetande. Är dock nyfiken, därav frågeställningen.
Citera
2018-03-14, 02:24
Medlem
Jag kan ju omojligen svara for andra och jag ar nog bojd att halla med om att man maste vara lite latt korkad om man inte forstar att man skickar andra signaler an att "jag tycker att det ar snyggt".
Jag tror nog ocksa att den vanligaste signalen en del tatueringar forsoker uppna ar "farlig grabb" men det forklarar garanterat inte samtliga fall.

Sjalv anvander jag det som nagot av ett maktsprak.

Nar man ar etablerad i en branch och hygglig trygg i det faktum att man har kunskaper/formagor som trumfar over ens utseende sa kan man kora ner just den vetskapen i halsen pa alla "beta-manniskor" som tvingas slingra sig upp pa andra satt.

Som boende i ett land dar yta ar otroligt viktigt upplever jag det fenomenet ratt rejalt. Min erfarenhet ar att det ar betydligt vanligare med rumpslickare an personer med hogt merit-varde. Avundsjukan ar sadar skont djupgron!

/Viv
Citera
2018-05-19, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Hm. Är det så enkelt? "Idag vill jag gadda mig i fejjan, för att det är snyggt"

Det är exakt så det är
Citera
  • 1
  • 2