Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-03, 22:03
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Verkligen? Jag tycker att det verkar som att de flesta väljer både motiv och placering rätt så spontant, nästan slumpmässigt.
Precis som jag skrev har alla sin anledning till varför de gör oavsett om de är planerat eller spontant.
Citera
2018-03-04, 06:59
  #14
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Hm. Är det så enkelt? "Idag vill jag gadda mig i fejjan, för att det är snyggt"
Ja, eller tror du folk tatuerar sig för att se fulare ut? Men vissa ställen kan få negativa konsekvenser, ansiktet och händer är ett utav dem. Dock börjar även händer bli vanligare med händer men ansiktet , nja det kanske kan bli svårt att få vissa jobb. Å andra sidan, är gaddade folk generellt intresserade av dessa jobb? Händer tycker jag ser "smutstigt" ut, enligt mig fulare än ansiktet faktiskt. Men dock så respekterar jag folk som har det , det är inte mina händer så varför ska jag lägga ner energi på det?
__________________
Senast redigerad av Banangurkazz 2018-03-04 kl. 07:02.
Citera
2018-03-04, 07:26
  #15
Medlem
retinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Ja, eller tror du folk tatuerar sig för att se fulare ut? Men vissa ställen kan få negativa konsekvenser, ansiktet och händer är ett utav dem. Dock börjar även händer bli vanligare med händer men ansiktet , nja det kanske kan bli svårt att få vissa jobb. Å andra sidan, är gaddade folk generellt intresserade av dessa jobb? Händer tycker jag ser "smutstigt" ut, enligt mig fulare än ansiktet faktiskt. Men dock så respekterar jag folk som har det , det är inte mina händer så varför ska jag lägga ner energi på det?

Min ursprungliga fråga var just varför man väljer att tatuera sig i t.ex. ansiktet - vilka signaler som man vill skicka. Du menar att folk gör det för att de helt enkelt tycker det är snyggt. Ok, uppfattat.

Jag respekterar alla oavsett var tatueringarna sitter, men är genuint intresserad varför man väljer ställen som inte kan döljas. Just med tanke på att när man är 18+ år borde man inse att ens val kanske inte matchar vad man vill x antal år senare gällande livsstil, jobb, karriär, val av partner osv.
Citera
2018-03-04, 07:32
  #16
Medlem
retinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XPF
Ganska så korkad tråd, alla har sin anledning till tatuering oavsett placering. Sen att de skulle vara mindre vetande stämmer väl inte riktigt.

Nä, jag raljerar och provocerar gällande mindre vetande. Är dock nyfiken, därav frågeställningen.
Citera
2018-03-14, 02:24
  #17
Medlem
Jag kan ju omojligen svara for andra och jag ar nog bojd att halla med om att man maste vara lite latt korkad om man inte forstar att man skickar andra signaler an att "jag tycker att det ar snyggt".
Jag tror nog ocksa att den vanligaste signalen en del tatueringar forsoker uppna ar "farlig grabb" men det forklarar garanterat inte samtliga fall.

Sjalv anvander jag det som nagot av ett maktsprak.

Nar man ar etablerad i en branch och hygglig trygg i det faktum att man har kunskaper/formagor som trumfar over ens utseende sa kan man kora ner just den vetskapen i halsen pa alla "beta-manniskor" som tvingas slingra sig upp pa andra satt.

Som boende i ett land dar yta ar otroligt viktigt upplever jag det fenomenet ratt rejalt. Min erfarenhet ar att det ar betydligt vanligare med rumpslickare an personer med hogt merit-varde. Avundsjukan ar sadar skont djupgron!

/Viv
Citera
2018-05-19, 10:09
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Hm. Är det så enkelt? "Idag vill jag gadda mig i fejjan, för att det är snyggt"

Det är exakt så det är
Citera
2021-12-09, 07:46
  #19
Medlem
retinas avatar
Ansikts och halstatuering = psykisk ohälsa?

Har gjort en spaning bland kollegor, vänner och kändisar som har ovanligt "synliga" tatueringar, t.ex. på hals, nacke och ansikte.

Jag menar att det är en stor majoritet av dessa människor någon gång har drabbats av psykisk ohälsa eller har funktionsnedsättning i form av diagnos (typ adhd).

Jag misstänker också att personer som drabbats av olika typer av övergrepp också signalerar detta genom ansiktstatueringar.

Ni som har tatuering i ansiktet, nacken eller på halsen - känner ni igen er? Eller är min spaning helt fel?
Citera
2021-12-09, 08:08
  #20
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Varför frågar du inte dem? Är du en enstöring?
Citera
2021-12-09, 18:02
  #21
Medlem
retinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Varför frågar du inte dem? Är du en enstöring?

Nja, kanske det. När det gäller mina vänner med ansiktstatueringar så har jag förstått att det förekommer psykisk ohälsa eller diagnos i de flesta fall. När det gäller kändisar så berättar de ofta i intervjuer om sina "problem"

Anar att de som känner sig träffade gällande min spaning att ansiktstatuering - brukar betyda psykisk ohälsa, diagnos eller blivit utsatt för övergrepp - kanske inte är så sugna att erkänna det, trots att de är anonyma.
Citera
2021-12-09, 18:24
  #22
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Nja, kanske det. När det gäller mina vänner med ansiktstatueringar så har jag förstått att det förekommer psykisk ohälsa eller diagnos i de flesta fall. När det gäller kändisar så berättar de ofta i intervjuer om sina "problem"

Anar att de som känner sig träffade gällande min spaning att ansiktstatuering - brukar betyda psykisk ohälsa, diagnos eller blivit utsatt för övergrepp - kanske inte är så sugna att erkänna det, trots att de är anonyma.

Du träffade inte mig för jag har inga tatueringar.

Otroligt dum frågeställning. Vad försöker du få ut av tråden, att du är bättre än alla som har tatueringar? Tänk om det bara är så att det är du som lider av psykisk ohälsa fast på ett dåligt sätt. Narcissistisk personlighetsstörning eller liknande.
Citera
2021-12-10, 19:30
  #23
Medlem
retinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Du träffade inte mig för jag har inga tatueringar.

Otroligt dum frågeställning. Vad försöker du få ut av tråden, att du är bättre än alla som har tatueringar? Tänk om det bara är så att det är du som lider av psykisk ohälsa fast på ett dåligt sätt. Narcissistisk personlighetsstörning eller liknande.

Så kan det vara trots att jag har tatuering(ar). Lider med alla som har utsatts för övergrepp och/eller har diagnoser.

Spaningen gäller min subjektiva åsikt att de flesta med ansiktstatuering har något av dessa problem. Som vi alla kan beskåda, även om det inte var avsikten för den tatuerade.
Citera
2021-12-10, 19:46
  #24
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Så kan det vara trots att jag har tatuering(ar). Lider med alla som har utsatts för övergrepp och/eller har diagnoser.

Spaningen gäller min subjektiva åsikt att de flesta med ansiktstatuering har något av dessa problem. Som vi alla kan beskåda, även om det inte var avsikten för den tatuerade.


Har bara sådana som kan döljas, men ja, rent generellt så tror jag att ju mer extrema uttryck en människa tar, desto mer sannolikt att denne levt ett hårdare liv än andra på ett eller annat sätt. Och bland dessa lider så klart fler av psykisk ohälsa.


Men tror dessutom att du kan se samma sak i andra änden, där extrem materialism råder. De har också en högre benägenhet att lida av psykisk ohälsa, uppvuxen med föräldrar som varit bortkopplade/arbetat mycket etc snarare än de som är tatuerade= uppvuxen under förtyck eller missbruk.

Gäller inte alla så klart , men generellt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback