Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-18, 12:02
  #1
Medlem
Hej! Om en dag så var det exakt 3 veckor sedan jag blev tatuerad i handflatan, (just för att det var i handflatan så kördes nålen igenom hela tatueringen en extra gång så bläcket verkligen sätter sig).

Jag har tidigare fått små tatueringar, då har det inte ens blivit någon skorpa utan huden har bara växt över bläcket, väldigt snabbt o utan problem. Men nu efter denna tatuering så börjar jag bli lite fundersam om allt står rätt till eftersom det verkar ta sån väldans lång tid. Man märker att det är väldigt mycket bläck i tatueringen, det sticker upp väldigt mycket om man försiktigt känner på bläcket, och på bilderna nedan om man tittar noga så kan man se hur skinnet har lyckats växa över bläcket ute vid kanterna men sedan har det stannat av (det verkar växa fast istället under mycket av bläcket). Man ser även att det har lossnat mycket bläck vid vissa ställen, kanske lite onödig tråd men tänkte bara fråga er kunniga om det ser okej ut eller tror ni det kan bli knasigt?

Ska tilläggas att jag i princip aldrig har smörjt den, utan bara spolat av med vatten när jag trott att det behövts.

Bild 1 (ca en vecka efter): https://www.pixeltopic.com/image/ntyjfpofypuvea/
Bild 2 (tagen idag): https://www.pixeltopic.com/image/enz...jjl/?size=full

På bild 2 så ser man att bakdelen av pilen närmast mitt armband ser i princip ut o va gjord samma dag, med andra ord har det inte hänt nått...? xd

Tack för svar, säkert blåst tråd men varför inte fördriva lite tid, mvh
Citera
2018-05-18, 12:17
  #2
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Det ser väll "bra" ut. Men på handflatorna är det stor risk(eller chans i ditt fall) att det försvinner allt eftersom, mycket slitage där.

OffT: Varför gjorde du inte två kukar i kors istället? Varför just två pilar?
Citera
2018-05-18, 12:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Det ser väll "bra" ut. Men på handflatorna är det stor risk(eller chans i ditt fall) att det försvinner allt eftersom, mycket slitage där.

OffT: Varför gjorde du inte två kukar i kors istället? Varför just två pilar?

Okej, tackar för ditt svar! Aa precis, har dock använt den handen så lite som det går nu medans.

Funderade länge kring just det motivet du nämner, men kom fram till att det skulle bli för mycket bläck o att det skulle göra för ont.. Skämt åsido, 2 korsade pilar representerar vänskap, tyckte det passade bra i "handskakningshanden".
Citera
2018-05-18, 12:54
  #4
Medlem
Mintafs avatar
Jag tycker inte att det ser ut som något konstigt. Det med att det sticker upp lite i bläcket är inte heller så märkligt då det är väldigt tjock hud på handflatan. Kommer nog vara irriterat ett tag.
Citera
2018-05-18, 12:55
  #5
Medlem
Just handflator är rent generellt segt att läka.
Händer rent generellt är något du får räkna med att det släpper rätt omgående, vissa har mer tur än andra att de håller. Dock är det mer regel än undantag att handflator inte sitter, ett av få ställen jag aldrig skulle göra pga att det slits och ser inte bra ut om man inte tänker fylla i hela tiden.

Att linjerna står ut kan bero på en rad olika saker, men vanligaste är antingen gått för djupt eller packat för mycket färg. Det ser ut som de senare.
Citera
2018-05-18, 13:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Jag tycker inte att det ser ut som något konstigt. Det med att det sticker upp lite i bläcket är inte heller så märkligt då det är väldigt tjock hud på handflatan. Kommer nog vara irriterat ett tag.

Okej skönt o höra, aa.. Tack för svar!
Citera
2018-05-18, 13:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XPF
Just handflator är rent generellt segt att läka.
Händer rent generellt är något du får räkna med att det släpper rätt omgående, vissa har mer tur än andra att de håller. Dock är det mer regel än undantag att handflator inte sitter, ett av få ställen jag aldrig skulle göra pga att det slits och ser inte bra ut om man inte tänker fylla i hela tiden.

Att linjerna står ut kan bero på en rad olika saker, men vanligaste är antingen gått för djupt eller packat för mycket färg. Det ser ut som de senare.

Okej. Ja man har ju läst, hört o även sett att det inte alltid blir så bra efter ett tag, men men bara hoppas.. Helt förståeligt, men jag har sett massvis (på nätet) som säger sig ha haft i flera år, som ändå ser ganska bra ut, det gör inget att det bleknar o försvinner lite för min del tänker jag just nu iallafall, kanske ångrar mig om det börjar se riktigt trashyt ut framöver, men då äre väl bara börja använda flatan som sandpapper tills skiten försvinner helt, haha..

Okej, aa jag tippar på det också, vart nog mycket bläck, säkert därav det läker ganska segt också?? För det blir mer för kroppa o fixa..
Citera
2018-05-18, 13:32
  #8
Medlem
Pandarns avatar
Det ser helt normalt ut, inget konstigt.

Alla tatueringar bleknar med tiden, vissa mer än andra och det kan bero på allt ifrån hur den har läkt, personens hud, hur den har tagits hand om, solexponering etc. Dock är ju handflatan och fotsulan områden där tatueringar bleknar betydligt snabbare och mer, det är sannolikt att du inte kommer ha kvar den hela livet (förutsatt att du lever ett normallångt liv), men naturligtvis om du är försiktig och sköter den bra så kan den hålla väldigt länge
Citera
2018-05-18, 16:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Det ser helt normalt ut, inget konstigt.

Alla tatueringar bleknar med tiden, vissa mer än andra och det kan bero på allt ifrån hur den har läkt, personens hud, hur den har tagits hand om, solexponering etc. Dock är ju handflatan och fotsulan områden där tatueringar bleknar betydligt snabbare och mer, det är sannolikt att du inte kommer ha kvar den hela livet (förutsatt att du lever ett normallångt liv), men naturligtvis om du är försiktig och sköter den bra så kan den hålla väldigt länge

Bra! Aa precis. Ja, mycket beror väl på hur o på vilket vis jag använder handen, de lär ju slita ganska mycket av nått snickarjobb eller liknande, men jag ska försöka sköta den, märker man att det verkligen inte går, så får den nötas bort :P Värt ett försök..
Citera
2018-05-18, 16:52
  #10
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocybin99
Bra! Aa precis. Ja, mycket beror väl på hur o på vilket vis jag använder handen, de lär ju slita ganska mycket av nått snickarjobb eller liknande, men jag ska försöka sköta den, märker man att det verkligen inte går, så får den nötas bort :P Värt ett försök..

Exakt, men tänk på hur mycket man använder händerna i vardagen liksom, hur mycket man tvättar händerna, hur många saker man håller i. Även om du är försiktig med att inte göra tyngre praktiska arbeten och hantverk så kommer den slitas, mycket. Du kommer inte ha kvar den större delen av ditt liv. Nu är jag ganska osäker på tid men räkna med att du kommer se en stor förändring på tydligheten på bara något/några år. Hur lång tid det kommer ta innan den är helt borta kan jag inte svara på
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback