Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-18, 10:02
  #1
Medlem
Existerar detta fenomen i Sverige? Jag kan tänka mig att det finns en liten klick runt Stureplan, men finns de även i övriga landet?
Jag har aldrig sett någon. Vad är det som triggar dem att umgås och eventuellt ligga med rika snubbar? Det är väl inte så att de får stålar rätt i handen?
Citera
2018-05-18, 10:20
  #2
Medlem
Mintafs avatar
haha ja. Finns många. Dom får inte stålar rätt i handen då det kallas prostitution. Men de får ett kort och får köpa vad de vill. Känner en handfull med golddiggers. Min granne är bla en.
__________________
Senast redigerad av Mintaf 2018-05-18 kl. 10:26.
Citera
2018-05-18, 10:29
  #3
Medlem
Ducadreams avatar
Varför skulle de inte finnas i Sverige? Det är självklart att de finns.
Citera
2018-05-18, 10:33
  #4
Medlem
AX64s avatar
Lite beroende på var exakt man drar gränsen kan jag sträcka mig till att tycka att större delen av alla tjejer under 30 är gold diggers. Det motiverar jag med att de överlag inte gärna bidrar med finansiella medel utan tycker att det är mannens jobb att arbeta och betala för saker och ting. Detta förändras oftast när de varit i ett förhållande en längre tid, men tjejer tycks ofta vara riktiga snåljåpar den första tiden. Kanske som ett sätt att få bekräftelse på att killen är intresserad och därför investerar.

Riktiga gold diggers, dvs. sådana som i princip direkt begär dyrbara varor i utbyte för deras sällskap, finns det nog färre av då det är en knepig bransch. Det finns gott om bloggerskor som gjort konst av att få saker gratis i utbyte mot deras blotta men eminenta existens, så där hittar du säkert drivor av den typen som även knullar eller umgås för pengavärden.
Citera
2018-05-18, 10:33
  #5
Medlem
Kvinnor som väljer karlar primärt pga deras ekonomi eller mannens potential att tjäna mycket pengar, snarare än andra egenskaper, är gold diggers enligt mig. Som gör slut pga att mannens ekonomi försvagats. Som mäter hans kärlek i pengar och saker han ger henne.

Jag blev tillsammans med min tjej då jag levde på socialbidrag. Hon var inte en gold digger.
Citera
2018-05-18, 11:26
  #6
Avstängd
Är 43 år gammal, blir dagligen trakasserad av 18-25 åriga ankläppar som letar "sugardaddys" på tinder...
Citera
2018-05-18, 11:49
  #7
Medlem
PeppaKaKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vixxing
Är 43 år gammal, blir dagligen trakasserad av 18-25 åriga ankläppar som letar "sugardaddys" på tinder...

Kör på, men ge dom inte ett skit om de inte gett dig. sedan lämna slampan. De är ju bar värdelösa ändå,bara dugliga till knull
Citera
2018-05-18, 11:55
  #8
Medlem
Det är kvinnans sanna natur, så givetvis finns det sådana i Sverige.
En majoritet kvinnor är ändå bara tillsammans med och älskar sina män utifrån vad männen kan åstadkomma och göra åt dem själva, snarare än för mannens egenskaper och just eftersom "därför att han är han". Det kvittar för kvinnan ifall du har 13 miljarder på banken ifall du har tydligt talat om att du bara vill spara och att varenda krona ska gå till barn och barnbarn. Frågan är vad dina pengar kan göra för henne.

Kolla t. ex. på hur Janni Delérs livskvalité har förbättrats avsevärt genom att bli flickvän åt Jon Olsson: www.instagram.com/jannid

Utom honom (och hans pengar) får man väl vara ärlig och säga att hon hade varit en total nobody som ingen brydde sig om och verkligen inte haft 1,3 följare på Instagram eller ett liv där hon kan glassa runt och leva som "influencer".
Hon kanske inte fått stålar i handen men av att vara tillsammans med Jon så har hon fått en annan livsstil med resor och har nu möjlighet att leva på att tala om för andra tjejer som avgudar henne att de bör åka och köpa den och den handväskan eller prova eyelinern från företag X (som sponsrat henne).

Sen kan kvinnan även övertyga mannen om att skänka pengar till något meningslöst projekt om att hjälpa svältande negrer i Tanzania och på så vis kan kvinnan visa upp en bild av sig själv som godhetsfilantrop utåt.

Det sådana män skänker och kan erbjuda kvinnor i termer av livskvalité och status är så pass mycket värt, att de hellre är med sådana och har överseende med deras otrohet ibland än att slå sig ner med någon medelmåttig svennebanan.

En vanlig man hade inte kommit undan med otrohet som Jay-Z, Kobe Bryant, Kevin Hart osv.

Men jag klandrar inte, hade antagligen gjort samma sak i deras situation.
Citera
2018-05-18, 12:48
  #9
Medlem
bluka94s avatar
Hade inte haft nåt emot golddiggers så länge hon uppfyller tre saker:
1. Tar hand om hemmer (städ, tvätt och matlagning)
2. Gränslös i sängen och ger mig fitta eller head när jag vill ha det.
3. Kan föra sig ute när vi är bland folk utan risk att skämma ut både sig själv och mig så fort hon öppnar käften.
Citera
2018-05-18, 17:14
  #10
Medlem
JayJayAdamss avatar
Är det en retorisk fråga eller? Där det finns kvinnor finns det golddiggers. Finns även män som är det men då är det ofta män som blir polare med någon för denna har cash. Hade en polare som var en sån typ och blev vän med typer som var rätt osköna men endast för dessa hade pengar eller en fet bil
Citera
2018-05-18, 17:50
  #11
Medlem
Ja och ja. Och du finner ofta många av dessa gold diggers på resor såsom Dubai, där de exkluderar (rätt ord?) sitt gold diggande sådan att de inte behöver hålla ett gold diggers rykte i hemlandet, då det är ett ganska negativt ett, samt att de kan kombinera det med en semester och rika män som är lättare att få tag i.
Citera
2018-05-18, 18:20
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Är det en retorisk fråga eller? Där det finns kvinnor finns det golddiggers. Finns även män som är det men då är det ofta män som blir polare med någon för denna har cash. Hade en polare som var en sån typ och blev vän med typer som var rätt osköna men endast för dessa hade pengar eller en fet bil
Japp, såna killar kallas "scrubs"...finns hur många som helst av dom. Märk väl: dom är KILLAR inte MÄN. En riktig man lever inte på nån annans bekostnad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback