2018-05-17, 13:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Vad kan då det finnas för bevis ifall ord står mot ord. Bilder på skador kanske? Räcker det?

Skador definivt. Men också sms, förhör med barnen om de var på plats vid misshandeln samt andra anhöriga/vänner/grannar som hon berättat det för eller som sett/hört något.

Tänker han ett ögonblick på barnen, så erkänner han (om han är skyldig), så de blir indragna i det här så lite som möjligt.
Citera
2018-05-17, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I så fall skall han ju åka dit eftersom det är solklar misshandel.

Absolut. En man ska inte ha några ömma punkter och har han det måste han kunna hantera en sån situation bättre. Han kan knäcka hennes psyke istället, finns ingen som helst anledning att ta till våld. Han får skylla sig själv.
Citera
2018-05-17, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Svt citerade aftonhoran om lgh som i sin tur ändrade sin artikel och skrev bostad,något svt inte gjorde.
Det där är jag säker på är en trådsanning. Jag läste Aftonbladets artikel flera gånger på kvällen när det hela kom ut och morgonen efter och ingen av gångerna nämndes någon lägenhet.

Visst, teoretiskt kan de ha ändrat fram och tillbaka och haft med uppgiften om lägenhet mellan gångerna jag läste, men applicerar man Ockhams rakkniv så är det inte så, utan det handlar om en SVT-journalist som fick med ett ord som inte fanns täckning för.

Jag avfärdar därför den uppgiften tillsammans med allt dravel om att Husse inte varit tillräckligt framgångsrik och att GM skulle vara i 50-årsåldern. Rena trådsanningar utan verklighetsförankring.
Senast redigerad av Copperknob 2018-05-17 kl. 13:38.
Citera
2018-05-17, 13:34
Bannlyst
Tidigare LHC profil Häktad...

Enligt LinköpingNews så är det en tidigare LHC profil(https://linkopingnews.se/blaljus/tid...or-misshandel/), så Huselius verkar som en trolig tanke....
Senast redigerad av 2469 2018-05-17 kl. 13:37. Anledning: Korr
Citera
2018-05-17, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Skador definivt. Men också sms, förhör med barnen om de var på plats vid misshandeln samt andra anhöriga/vänner/grannar som hon berättat det för eller som sett/hört något.
Min spekulation är att det finns meddelanden från Husse där han ber om förlåtelse och säger att det aldrig ska hända igen. Klassiskt för den som misshandlar närstående. Jag tycker att tiden mellan tillfällena talar lite för det också.

De har varit ett par så länge och har gått igenom så mycket tillsammans, men de flesta har en gräns för vad man står ut med. Jag är glad att hennes gräns kom innan det var försent, även om det är en jobbig tid som väntar för alla i familjen.
Citera
2018-05-17, 13:45
Medlem
Smegmas avatar
Vad är det mansgrisen har gjort då - har han helt sonika vid flertalet tillfällen bankat skiten ur sin fru? Psykisk eller fysisk misshandel?

Har han fortsatt på gammalt spår och våldtagit na?
Citera
2018-05-17, 13:47
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2469
Enligt LinköpingNews så är det en tidigare LHC profil(https://linkopingnews.se/blaljus/tid...or-misshandel/), så Huselius verkar som en trolig tanke....

Häktningsframställan med hans namn som kom fram för flera timmar sedan gör det mer säkert..
Citera
2018-05-17, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentVerklighet
Absolut. En man ska inte ha några ömma punkter och har han det måste han kunna hantera en sån situation bättre. Han kan knäcka hennes psyke istället, finns ingen som helst anledning att ta till våld. Han får skylla sig själv.

Helt rätt.
Han löste ju gruppknullandet smidigt. Han blev ju till och med förlåten på hemma plan.
Citera
2018-05-17, 13:50
Medlem
DjRoines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Helt rätt.
Han löste ju gruppknullandet smidigt. Han blev ju till och med förlåten på hemma plan.

En gång är ingen gång men nu ser det mörkare ut.
Citera
2018-05-17, 13:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Ok, ja det låter ju rimligt.

Om du undrar över inlåsningen så finns det ju andra uppenbara skäl till det också.
Citera
2018-05-17, 13:58
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om du undrar över inlåsningen så finns det ju andra uppenbara skäl till det också.

Ja, exakt. Han har ju pengar att fly till ett annat land som inte har utlämningsavtal med Sverige.
Citera
2018-05-17, 13:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, exakt. Han har ju pengar att fly till ett annat land som inte har utlämningsavtal med Sverige.

Och kan slå ihjäl målsäganden....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in