• 38 546 online
  • 1 170 975 medlemmar
  • 60 397 572 inlägg
  • 2
  • 3
2018-05-11, 18:54
Medlem
En av de bättre förorterna till Sthlm. Tryggt, bra människor och mycket natur. Nära till bra skolor, kurser, aktiviteterna osv.
Citera
2018-05-14, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
En av de bättre förorterna till Sthlm. Tryggt, bra människor och mycket natur. Nära till bra skolor, kurser, aktiviteterna osv.

Ett bra område i en mellanstor stad fungerar också (Typ Uppsala, Linköping, Västerås för att nämna några exempel.)

Ju större staden är , ju lättare är det att hitta bra skolor, eftersom utbudet är större.
I en mindre stad kanske det bara finns en högstadieskola och inga friskolor som alternativ.
Citera
2018-05-14, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ett bra område i en mellanstor stad fungerar också (Typ Uppsala, Linköping, Västerås för att nämna några exempel.)

Ju större staden är , ju lättare är det att hitta bra skolor, eftersom utbudet är större.
I en mindre stad kanske det bara finns en högstadieskola och inga friskolor som alternativ.

Jag är uppvuxen i en mellanstor stad, och störde mig på att jag inte kunde gå på de dansskolorna jag ville, inte alltid kunde se de föreställningarna jag ville se osv.
Citera
2018-05-16, 13:37
Medlem
Miekkalinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell

Är det bäst att växa upp i storstaden Stockholm eller i en småstad som Lycksele?

Själv växte jag upp i multi kulti förorten fast på 70-talet.
Det fanns inga muslimer på den tiden mer än turkar och juggar.
Dock var det mycket misshandel, rån, snatteri, stölder, inbrott, brass, vapen you name it. Även mycket fylla.

Att vara småkriminell i en sådan miljö var det normala och man var tönt om man inte söp, stal, misshandlade eller rånade.

När vi skaffade barn flyttade vi till en riktig villaförort där det fanns bra kommunikationer till storstaden och väldigt få hyresrätter. Mina barn umgås med normala Svensson familjer som knegar och gör rätt för sig.

Mina barns föräldrar är alltifrån lastbilschaffisar, hantverkare, förskolelärare men även en och annan akademiker. Man märker dock skillnaden mellan en knegarunge och akademikerunge. Skulle dock inte vilja att barnen bara umgicks med de ena eller de andra. Jag är dock glad att de slipper arbetslösa kedjerökande WT eller Soc blattar.
Citera
2018-05-17, 08:34
Medlem
Polen.
Citera
2018-05-17, 11:46
Medlem
Rinkeby borde vara bäst för ungarna att växa upp i.

Där får ungarna lära sig att vara inkluderande. Bra för framtiden med tanke på statliga
jobb och riktigt bra om man skall jobba inom mediabranschen.
Citera
  • 2
  • 3